Är det många kvitton som blåser bort mellan containrar? Man har ju hört ena solskensnovellen.. nåja efter den andra men organiserat ljug för skattmasen, också?
Alla jäklar ska ju betala med kort eller swish idag så det finns väl egentligen inte utrymme för så mycket bortblåsta kvitton om man vill ha ryggen fri vid en revision från skv.
Jag skulle gissa att skattmasens kostnader för granskningen vida överstiger de skatter som däckhandlare har möjlighet att svarta bort.
Möjligen kan man väl kräva kontant betalning av kunderna och få dessa att hämta pengar men då blir man nog snabbt övergiven av de väldigt många kunder och förlorar väl mer på karusellen än man eventuellt vinner på gungan.
Det går väl iofs kringgå om man lånar bankkontot av någon uteliggare eller liknande.
Men vill man ut i de tassemarkerna skulle jag hellre låta uteliggaren starta ett bolag som helt enkelt ska plundras för att gå i konkurs.
Då kan skv granska verksamheten hur mycket dom vill.
Med det sagt så vet jag iofs en däckhandlare som konstant försöker undvika att ge mig kvitton trots att han vet att jag är företagare som vanligtvis vill dra av mina kostnader även om jag betalar kontant.
Men det kan ändå inte handla om några större summor eftersom så få användar kontanter, särskilt till större belopp.