Här en tidig datormodell om snöfall för perioden
DJF så bor du i röda områden ser det bra ut isfall , blått är ju positiva anomlier i %
View attachment 490843
Jag ser inget rött över Sverige ÖHT, lite rosa på sin höjd
Här en tidig datormodell om snöfall för perioden
DJF så bor du i röda områden ser det bra ut isfall , blått är ju positiva anomlier i %
View attachment 490843
Gör det ont? Jag hade vätska i ett knä och det var stort som en melon efter en krasch på bana. Gick med det i två veckor och körde hoj igen och då klämdes det ut i benet på nåt sätt... Gick aldrig till läkare med det där. Man ska dock inte ta hål med nål el dyl...Mycket frågor nu.
En knäskål som är stor som en grapefrukt, klarar det sig till imorgon, eller borde man uppsöka akuten?
Nåjo.Gör det ont? Jag hade vätska i ett knä och det var stort som en melon efter en krasch på bana. Gick med det i två veckor och körde hoj igen och då klämdes det ut i benet på nåt sätt... Gick aldrig till läkare med det där. Man ska dock inte ta hål med nål el dyl...
Mycket frågor nu.
En knäskål som är stor som en grapefrukt, klarar det sig till imorgon, eller borde man uppsöka akuten?
Jo, det tror jag också.Korsband/ledband
Halkade på något halt, benet vek sig under. Gjorde ju ont förstås men rörelsehinder och svullnad först efter några timmar.Mycket möjligt men är ni inte lite väl snabba på bollen?
"Gick att spela klart...".
Spela fotboll och storstäda bil är jag tveksam till att man klarar med en färsk fullständig ruptur.
SJP, fick du en smäll på knät eller skedde det en vridning eller översträckning?
Kom smärtan akut eller smygande?
Hur är rörelseförmåga & stelhet idag/dagen efter? Kan du böja/sträcka i knäleden? Smärta?
Kan du stödja/gå med benet?
Vart har du ont, någon specifik punkt som är mlm tydlig?
Boka tid till VC/fysio.
Ok. Då lär det vara ledband/korsband/menisk fått sig en kyss.Halkade på något halt, benet vek sig under. Gjorde ju ont förstås men rörelsehinder och svullnad först efter några timmar.
Nu i princip orörbart, får 5-10 grader ur leden kanske.
Sitter och väntar på röntgen nu så får vi se.
Halkade på något halt, benet vek sig under. Gjorde ju ont förstås men rörelsehinder och svullnad först efter några timmar.
Nu i princip orörbart, får 5-10 grader ur leden kanske.
Sitter och väntar på röntgen nu så får vi se.
Ok. Då lär det vara ledband/korsband/menisk fått sig en kyss.
Bra. Både slätröntgen ocH MR? Svårt att testa manuellt/palpera nu i direkt anslutning eftersom svullnad/inflammation försvårar att man rycker och drar, samt smärta.
Lycka till.
Tack,Där skadade du korsband/ledband men du kommer bli återställd men det tar tid med sjukgymastik.
Du får väl robocopben nu med ortos , sov med den för du vet man rullar i sängen o vrider ännu mera
Shit haps men alla blir återställda , nästan till 100%
Amputation avlägsnar problemet.Tack,
Senaste domen är rejäl muskelbristning adductor magnus. Fick 10 dagar hemma med kryckor i det här stadiet. Dränering gav inte mycket.
Farsgubben slet av främre korsband i en mc olycka. Tog 5år till 100%, men han var ju en bit 40+ då.
Ja, det skulle nog vara det, längs nacken.Amputation avlägsnar problemet.
Too soon?
Önskar lyckad läkning och rehabilitering! Man är aldrig så taggad på att komma igen som då.
Tur i oturen då gissar jag jämfört med en menisk eller ledband.Senaste domen är rejäl muskelbristning adductor magnus. Fick 10 dagar hemma med kryckor i det här stadiet. Dränering gav inte mycket.
Korrekt, nedre fästet.Tur i oturen då gissar jag jämfört med en menisk eller ledband.
Aldrig hört talas om någon som får en bristning i just adduktor magnus. Det är alltså i fästet nedåt knät som bristningen sitter och inte i ursprunget uppe i bäckentrakten?
Intressant sånt här. Är ingen expert men den adduktorn verkar vara lite speciell sett till funktion(inte bara adduktion).
Varför så hård mot dig själv?Ja, det skulle nog vara det, längs nacken.
Mycket som går sönder nu...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |