Frågor man vågar ställa

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
För 20 år sen hade jag en bekant som alltid hade 30 kkr i kontanter i plånboken ifall han skulle hitta något han ville ha och han påstod att det funkade bra att vifta med dem när det diskuterades pris.
Jag fick erbjudande om kontanter när jag sålde en mc nu i veckan, men jag sa nej. Jag vet inte hur de ska se ut eller när jag ska använda dem. För några år sen gick jag runt med samma sedlar i plånboken i ett halvår.

Det är väl bara att tanka bilen, köpa mat och potatis för pengarna så har de flesta bränt iväg 30k på några månader. Är det någon dyrare sak man behöver så kan ju 10k ryka i ett nafs.
Nya däck till bilen, ny mobiltelefon eller vad man nu råkar ha gått och funderat på.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det är väl bara att tanka bilen, köpa mat och potatis för pengarna så har de flesta bränt iväg 30k på några månader. Är det någon dyrare sak man behöver så kan ju 10k ryka i ett nafs.
Nya däck till bilen, ny mobiltelefon eller vad man nu råkar ha gått och funderat på.
Jo, men det är besvärligt att betala med kontanter. Jag avstår helst.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kontanter är smutsigt, bokstavligt och det håller mig på avstånd faktiskt.

Bland det smutsigaste (bakteriemässigt) här i världen är tangentbord och pekskärmar, hissknappar och dörrhandtag

Jag har väl aldrig brytt mig särskilt mycket om det förän jag såg några som gjorde en bakterie odling på prover dom tog ute på stan...

Café-bord utomhus var inte heller någon höjdare, lägg inte bullen på bordet....

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Bland det smutsigaste (bakteriemässigt) här i världen är tangentbord och pekskärmar, hissknappar och dörrhandtag

Jag har väl aldrig brytt mig särskilt mycket om det förän jag såg några som gjorde en bakterie odling på prover dom tog ute på stan...

Det finns ju folk som inte bemödar sig tvätta nävarna efter att ha torkat sig i röven, så vad fan förväntar man sig?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka

Ni kan tvätta tagentbord , vissa gör det i diskmaskin(utan kem).

Men ställ det hellre på en spann i badkaret och duscha rejält o länge med 40-50 gradigt vatten , så man garanterat sköljer bort ledande salter som börjar jobba under torktiden där det kan korrodera.

Var o hälsa på morsan o laga mat o bjussa på bärs igår , spillde öl på hennes tagentbord....haha - rent nu iaf...

Skaka ur det o lägg i torkskåp eller element , ugn är jävligt vanskligt för regleringen kan vara ubergrov , 50 kan vara allt mellan 35 och 135 o de senare ger futuristisk formgivning på tangentbordet...hade inget val - gör inte såTGT.jpg

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024