Klockringaren
nissenys
Bättre
Våran v60 d3 började vissla kring 70 när vi köpte den. Säljaren sa ungefär: ”Det är bara att byta fönsterlister, det finns på biltema för 70:-” hmm, varför då köra med visselpipa i kupén…Nope, känns dock som om det eskalerat då det numer kommer väldigt ofta mot enstaka gånger förr...
Fortfarande bara i hastigheter över ~90 km/h för att sedan vara konstant oavsett hastighet eller varv.
Dotterns Q5, som jag lånade ett längre tag, visslade. Riktigt vasst och jobbigt ljud. När jag frågade suckade hon bara och sa att "jaha, nu är våren här".Våran v60 d3 började vissla kring 70 när vi köpte den. Säljaren sa ungefär: ”Det är bara att byta fönsterlister, det finns på biltema för 70:-” hmm, varför då köra med visselpipa i kupén…
(Hon som sålde var mäklare)
Det var i alla fall ett hål/ oanvänd genomföring i panelen innanför vänster backspegel. Tejpade igen det med silvertejp och sen var det tyst.
Tack för tipset - uppskattas!Våran v60 d3 började vissla kring 70 när vi köpte den. Säljaren sa ungefär: ”Det är bara att byta fönsterlister, det finns på biltema för 70:-” hmm, varför då köra med visselpipa i kupén…
(Hon som sålde var mäklare)
Det var i alla fall ett hål/ oanvänd genomföring i panelen innanför vänster backspegel. Tejpade igen det med silvertejp och sen var det tyst.
Nog kan du köra plogad europaväg ner till/från min del av landet en ToR, även om du skulle få ta det lugnt någon sträcka.Hur gör man för att köra bil från Norrland ner till kontinenten?
Jag har givetvis dubbdäck på bilen, vilket jag förstått är olagligt på andra sidan bron.
Köper man en extra uppsättning dubbfria och lägger på innan avfärd?
Går det hyra en uppsättning nånstans i Skåne som man sedan lämnar tillbaka på hemvägen?
Hur har ni andra löst det?
Hur gör man för att köra bil från Norrland ner till kontinenten?
Jag har givetvis dubbdäck på bilen, vilket jag förstått är olagligt på andra sidan bron.
Köper man en extra uppsättning dubbfria och lägger på innan avfärd?
Går det hyra en uppsättning nånstans i Skåne som man sedan lämnar tillbaka på hemvägen?
Hur har ni andra löst det?
Får man köra sommardäck? Inte för att jag skulle vilja, men trodde det var odubbat eller m+s som gällde.Har du en relativt vanlig bilmodell med vanliga däck kanske det går att låna en uppsättning sommarhjul söderut av någon som skiftat till vinterhjul?
Får har man i hagen...Får man köra sommardäck? Inte för att jag skulle vilja, men trodde det var odubbat eller m+s som gällde.
Ska man köra utomlands så fick man åka på sommardäck förr ivf. Nu vet jag inteFår man köra sommardäck? Inte för att jag skulle vilja, men trodde det var odubbat eller m+s som gällde.
Stackars man.Får har man i hagen...
Vill man köra Kasselbackarna med sommarpjucks i snöglopp?Ska man köra utomlands så fick man åka på sommardäck förr ivf. Nu vet jag inte
Verkar få bli inköp av en extra uppsättning dubbfria som läggs på innan avfärd alltså.
Sedan krypfart ner till Stockholm eller var nu temperaturen går över nollan.
Samma visa på hemvägen, och i slutändan fick jag nöjet att lägga pengar på ett gäng däck jag inte kan sälja vidare.
leta beggat?Verkar få bli inköp av en extra uppsättning dubbfria som läggs på innan avfärd alltså.
Sedan krypfart ner till Stockholm eller var nu temperaturen går över nollan.
Samma visa på hemvägen, och i slutändan fick jag nöjet att lägga pengar på ett gäng däck jag inte kan sälja vidare.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|