Frågor man vågar ställa

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Är det någon som haft med företaget Sharkspeed att göra?
Mer specifikt - är det rentav någon som har köpt deras löjligt billiga skyddsväst o kan ge ett utlåtande?
Länk: https://sharkspeed.se/tacticalsafetyjacket
Ytterligare en variant: https://sharkspeed.se/level2safetyata

Onekligen blandade omdöme om man googlar företaget (bla på trustpilot).
Skulle behöva en ny skyddsjacka o de låg jävligt bra till i pris så här när det är halvskralt i kassan...

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Night Rod. kawa 450
Är det någon som haft med företaget Sharkspeed att göra?
Mer specifikt - är det rentav någon som har köpt deras löjligt billiga skyddsväst o kan ge ett utlåtande?
Länk: https://sharkspeed.se/tacticalsafetyjacket
Ytterligare en variant: https://sharkspeed.se/level2safetyata

Onekligen blandade omdöme om man googlar företaget (bla på trustpilot).
Skulle behöva en ny skyddsjacka o de låg jävligt bra till i pris så här när det är halvskralt i kassan...
Känns väl inte som den mest seriösa firman. Men har hårdtestat deras ryggskydd iaf.d
Det var modellen innan 3Dfoamet. Slog runt i 100km/h landa på ryggen o kana minst 50 meter utan att skada mig?. Så de fyllde sin funktion trots att det var billigt

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Känns väl inte som den mest seriösa firman. Men har hårdtestat deras ryggskydd iaf.d
Det var modellen innan 3Dfoamet. Slog runt i 100km/h landa på ryggen o kana minst 50 meter utan att skada mig?. Så de fyllde sin funktion trots att det var billigt
Tack för input!
:Bugar
Var det deras skyddsvästar du hade på dig då (de jag länkade till i mitt inlägg) eller var det ett renodlat ryggskydd?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Måste man(valfri man) inte ha en sån här?
PC080150.jpg

Jag har utforskat internet alltifrån de som är lyriska till de som skjuter en fjäder efter ett par klyv. Tänker dock bekväm användning till mindre bitar, säg 15cm diameter och nedåt där vedklyven blir frånsprungen av yxan med råge och även inte tungt att hantera. Fjädrar och sprintar från amerikanskt fulatål bör även gå att uppdatera till hederligt svenskt dito.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Måste man(valfri man) inte ha en sån här?
PC080150.jpg

Jag har utforskat internet alltifrån de som är lyriska till de som skjuter en fjäder efter ett par klyv. Tänker dock bekväm användning till mindre bitar, säg 15cm diameter och nedåt där vedklyven blir frånsprungen av yxan med råge och även inte tungt att hantera. Fjädrar och sprintar från amerikanskt fulatål bör även gå att uppdatera till hederligt svenskt dito.

Till mindre bitar behöver man inte några "spräckare", man behöver en bra klyvyxa med en form som spräcker bra.

Till mellanstora bitar torr och lättspräckt ved kan dom göra skillnad (du vet den där typen av ved som säger "pop" och hoppar isär en halvmeter så fort yxan träffar, som alla klyver på YouTube)

Til stora vridvuxna knotiga jävla bitar behöver man en hydraulklyv med rejäl hydraulik.

Av någon anledning matar YouTube mig med klipp på folk som klyver ved, och en sak kan du vara säker på, oavsett vilken yxa dom har så lägger dom bara upp klippen där det går som bäst, ingen lägger upp klippen där yxan suger fast i en surklabb och sedan kräver 15 minuter svordommar....

Okie Dokie:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Till mindre bitar behöver man inte några "spräckare", man behöver en bra klyvyxa med en form som spräcker bra.

Till mellanstora bitar torr och lättspräckt ved kan dom göra skillnad (du vet den där typen av ved som säger "pop" och hoppar isär en halvmeter så fort yxan träffar, som alla klyver på YouTube)

Til stora vridvuxna knotiga jävla bitar behöver man en hydraulklyv med rejäl hydraulik.

Av någon anledning matar YouTube mig med klipp på folk som klyver ved, och en sak kan du vara säker på, oavsett vilken yxa dom har så lägger dom bara upp klippen där det går som bäst, ingen lägger upp klippen där yxan suger fast i en surklabb och sedan kräver 15 minuter svordommar....

Okie Dokie:
Det är väl då det är dags ta fram släggan ? Och slå på yxan ?
Kilar är också bra att ha ...

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Varför blir det alltid ca 4dl spolarvätska kvar i dunken efter man stumfyllt behållaren i bilen?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept