Ja, det låter faktiskt inte så korkat.Lång Insex från baksidan där du ska justera dia, spänn med mutter och sätt fast i skruvdragaren, slipa av mot fil.
En liten portabel svarv är byggd!
Du behöver väl bara minska den inre med ca 0.75mm varvet runt eller? Jag hade spikat fast smärgel och kört mot det med Steffes metod.Ja, det låter faktiskt inte så korkat.
Har något gammalt par i ful färg som jag kan testa på och se om det blir tillräckligt rakt och fint, annars får jag helt enkelt vänta på att polaren har tid att sätta det i svarv.
Ja, tänker att det är kanske enklast at få en skarp kant om man sätter skruvdragare i skruvstäd och kör flatfil emot.Du behöver väl bara minska den inre med ca 0.75mm varvet runt eller? Jag hade spikat fast smärgel och kört mot det med Steffes metod.
Varvtalet räcker till, tokhåll inte, sätt mot en fil som har en rak kant utan filyta.Ja, tänker att det är kanske enklast at få en skarp kant om man sätter skruvdragare i skruvstäd och kör flatfil emot.
Det jag tänker kan vara problematiskt är att man får inte så mycket varvtal ur en skruvdragare, och går inte att trycka på så mycket heller.
Ja, det var ju ungefär samma förslag som jag missat att läsa...Då är väl tvåtaktarens förslag alldeles utmärkt alt. köpa rätt tillbehör för 5kr.
Vill du ha mer varv, tag borrmaskinen men 0,75 mm på ett varv försvinner nog förhållandevis fort. Vidare hade jag bara minskat på ”innern”.Ja, tänker att det är kanske enklast at få en skarp kant om man sätter skruvdragare i skruvstäd och kör flatfil emot.
Det jag tänker kan vara problematiskt är att man får inte så mycket varvtal ur en skruvdragare, och går inte att trycka på så mycket heller.
Den har väl ett genomgående hål?
Gissningsvis M8? Dra en M8 skruv igenom hålet, dra dit en mutter hårt så du klämmer fast bobbinen.
Sätt skruven i borrmaskinen.
Starta borrmaskinen och du har en slags svarv. Hr du en pansarfil så fila med den medans stycket roterar i borrmaskinen.
Aluminium är så pass mjuk att man även kan sätta en morakniv emot med rätt vinkel så hyvlar den lövtunna skivor ur aluminiumgodset.
Jag "svarvade" förbränningsrum i mopedtoppar med den metoden när jag var runt 15 år.
Lång Insex från baksidan där du ska justera dia, spänn med mutter och sätt fast i skruvdragaren, slipa av mot fil.
En liten portabel svarv är byggd!
Och om någon så här snart två månader senare är nyfiken på vad det kostade att vara 2 dagar sen så är svaret exakt 0 kronor.Trots påminnelse i kalendern lyckades jag missa att deklarera. Hjärnan blir tydligen nollställd efter valborgfirande och ledig första maj.
1250 kronor ska det kosta per person om man är tillräckligt sen. Någon som har empirisk erfarenhet av hur hårda skatteverket brukar vara, hur lång tid som är tillräckligt sent?
Måste vara att dom har körkort o står som ägare.
Polisens bilar har ANPRS o piper till att ägaren saknar lapp o så o då blir de kontroll
Snart även i fartkameraror , passerar du en varje morgon i en bil med körförförbud så kommer dom ståo vänta på dig
Gäller det även utgångna körkort? Äger hoj i Sverige, men nekades förnya körkortet sist med hänvisning till att jag bor utomlands.
Har du us and a licence och medborgare kan du tjöra me det , annars måste du cykla här.
Kör du din köretöj här o den står på dig signalerar systemet att ägaren saknar kk , du får snacka us o visa uslappen
Man ska ju alltid försöka återkoppla så jag får väl göra likaledes...Var hittar jag tryckknapps underdelen till mitt Dainese ställ som försvunnit på den ena ärmen…?
View attachment 497525
Erbjud köparen att få låset utbytt eller ny nyckel (om det går att beställa av tillverkaren), ev med kompensation för att det blir en fördröjning innan det går att använda klipparen som tänkt. Annars köp tillbaka klipparen.Huvva...jag sålde en åkgräsklippare igår med förbehållet att jag ska skicka startnyckeln om några dagar. Köparen hämtade maskinen och åkte hem för mindre underhåll av den i väntan på nyckel.
Nu hittar jag inte nyckelf*nskapet!
Någon som vet hur man löser ett sådant problem?
- Beställa nyckel från tillverkaren...hur går det till om man inte har en ursprungsnyckel att utgå ifrån? Jag menar, är varje maskin kodad mot en specifik nyckel?Erbjud köparen att få låset utbytt eller ny nyckel (om det går att beställa av tillverkaren), ev med kompensation för att det blir en fördröjning innan det går att använda klipparen som tänkt. Annars köp tillbaka klipparen.
Ytterligare ett alternativ (om köparen går med på det) är att omförhandla priset mot att köparen själv löser problemet.
Efter att detta är gjort kommer du hitta nyckeln.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |