Blev lite krokigt, två svar så jag svarade mellan dem med ett utan citat. Sedan svarade jag ditt med citat specifikt med gängorna.
Gräsklipparproblem
Sänk ringtrycket vä fram. Provade det fast tvärtom. Tagg från taggig buske orsakade punktering på höger, kommer inte ihåg om det var i början på den här veckan eller förra. Klippte ännu lägre då.www.sporthoj.com
Ja, och tror du kommit fram till rätt gänga.Just det - gräsklipparen Briggs o Stratton? Från USA, då är det rimligen UNF. Faktum är att engelska tumgängor finns en j-la massa olika, dessutom avvikande från UNC o UNF som är amerikanska
Enda hojen jag känner till med Briggs motor är Suzuki Savage.Vilken hoj? Hur gammal?
1/4" UNF har 28 gängor per tum, tror vi börjar närma oss sanningen
Om det bara vore att sätta fast något så visst, men nu är det ju en specifik stång som ska dit. Får väl limma dit den i framtiden med kemisk metall...Det är kinesium. Ta en träskruv som verkar passa hyffsat. Det är sen gammalt.
Jag har reggat mig hos Bilprovningen. Besiktar endast där.Hur gör man när det är dags för besiktning och det är senast i slutet av mars? Känns onödigt tidigt på året och risken finns ju att det inte är väglag än. Jag har inte släp. Ska jag bara vänta och få körförbud och hoppas på att få tag i en tid? Eller kan man besikta sent i höst?
Hur stor är smcrabatten och går de att kombinera? Annars kompenserar ju rabatten för vintern och man slipper panik till våren, om man nu har inställelsetid då.Jag har reggat mig hos Bilprovningen. Besiktar endast där.
Så ni fick jag ett flott erbjudande.
Dock behöver jag inte besikta förrän 30/9 nästa år så jag avstår.
View attachment 503178
Värt att kolla upp. Erbjudandet kanske gäller i hela landet.
Det borde vara bra rabatt om man skall "tappa" sju månader på besiktningstidenFick ett vykort från OPUS idag för 690n. Där fick jag rabatt om jag besiktigade i september istället för kommande april när jag egentligen skall inställa mig.
Ska man kanske orka återställa regskylt, slipon och backspeglar redan nu, kanske?
Bilen ska jag ju också besiktiga i september. Kanske ska boka bägge samtidigt och släpa hojen dit?
Eller ska jag göra som vanligt och paniksöka tider dagarna innan körförbud?
Ser ut som något som man gör stormrännor av?Är det här marksten?
Om inte, vad är det då?
Dimensionerna på plattorna stämmer inte med de standardmått jag hittar.View attachment 503239
Jag har alltid trott att det är markering för blinda, följ spåret med käppen.Är det här marksten?
Om inte, vad är det då?
Dimensionerna på plattorna stämmer inte med de standardmått jag hittar.View attachment 503239
Jag vinkar med, som en galningVad är det egentligen barn tycker är så fascinerande med motorcyklar att dom vinkar glatt när man passerar ?
Naturligtvis vinkar jag alltid tillbaka.
- De flesta småfolk jag passerar gör snarare en "full gas"-gest.Vad är det egentligen barn tycker är så fascinerande med motorcyklar att dom vinkar glatt när man passerar ?
Naturligtvis vinkar jag alltid tillbaka.
Ja, den blir allt vanligare.- De flesta småfolk jag passerar gör snarare en "full gas"-gest.
Alltså simulerar vridning på gasrullen med ena handen.
Jag minns en gång när jag var i yngre tonåren och en kille kom åkande på en ZXR750 i låg fart mitt inne i centrum i den lilla by jag växte upp. Jag och mina vänner gjorde då den obligatoriska "kör på bakhjulet"-gesten. Han skakade bara på huvudet, men när han rullat förbi oss petade han ner ett par steg, vred på rullen och dumpade kopplingen och gjorde en rullande burn out nedför gatan.- De flesta småfolk jag passerar gör snarare en "full gas"-gest.
Vilket för tankarna till videona på youtube där hojförare just gör så ända till varastopp, löjligt beteende i mina ögon men ett litet brum bjuder jag på när den gesten visas.- De flesta småfolk jag passerar gör snarare en "full gas"-gest.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |