Frågor man vågar ställa

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Hur i jävulen lägger man in hyperlänk på bild, sökt satan men fan inget resultat.

Alltså vi har en bild, typ jpeg men annat format spelar mindre roll så länge det går att använda för allt o alla. På bilden vill jag kunna lägga in en länk så den är klickbar så att säga.

Hur gör man? Nej jag pratar inte om hemsida eller så utan en sparad bild med en hyperlänk på. Google ger bara kryptiska svar och likaså youtube.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Hur i jävulen lägger man in hyperlänk på bild, sökt satan men fan inget resultat.

Alltså vi har en bild, typ jpeg men annat format spelar mindre roll så länge det går att använda för allt o alla. På bilden vill jag kunna lägga in en länk så den är klickbar så att säga.

Hur gör man? Nej jag pratar inte om hemsida eller så utan en sparad bild med en hyperlänk på. Google ger bara kryptiska svar och likaså youtube.
Det är för att du inte lagt upp något i köpestråden på nästan 2 dygn???

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Blir motarbetad, försöker köpa en biltrailer och firman är lite sävlig.. kollega skulle besikta bil med kula så sladda dit med kompressor, gick sådär. Fyrhjulspunka visa det sig, 4/4 ventilgummin gjorde inte det dom skulle.. hepp. Ägaren är i Thailand, ringer TS o frågar om han kan ringa in o med bank-ID genomföra ägarbyte, icke. Hepp.

Skiter iofs i ägarbytet så eftersom släpet inte måste försäkras men punkan kunde ta någon dag till innan dom har tid.

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Jag tror inte det är möjligt. Eller så är det teknologi jag inte hört talas om. Tipsen på internet som tixempel involverar photoshop genererar förutom själva bilden en html-fil där länkinformationen sparas.
Har du ett exempel på där det är gjort som inte är en hemsida?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Nej jag bara tyckte att det skulle fungera så :) Tänkte om det inte fungera i jpeg format men va farao det finns ju bra många hemliga format som gif och png som exempel så någon borde väl ha knäckt detta?

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Okej...
Köpt snake skin (rektangulära) till den här
20230909_143315.jpg

Hur ska jag då forma dom för det ska bli bra. Benet är inte på tanken utan på det svarta.
Finns en markering på den svarta plasten, är den lagom? Eller lite kortare? Bakåt mot det vita? Eller mer framåt?

20230909_143414.jpg

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Tpms vadan är det?
Tjackade jhu nya vintergummin o ALU sprokes till el rääsern. O inser att ja måste ha tpms censorer till vinter mackorna.

Alla verkar ju ligga inom en frekvens, vet någon om dessa är universal eller modellanpassade?

E jhu bara lite skillnad på pris original/gummimojen/ebaj.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Okej...
Köpt snake skin (rektangulära) till den här
View attachment 489404

Hur ska jag då forma dom för det ska bli bra. Benet är inte på tanken utan på det svarta.
Finns en markering på den svarta plasten, är den lagom? Eller lite kortare? Bakåt mot det vita? Eller mer framåt?

View attachment 489405
Svårt utan att se dem, prova att tejpa fast dem med maskeringstape så du får ett hum om var och hur du ska klippa.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tpms vadan är det?
Tjackade jhu nya vintergummin o ALU sprokes till el rääsern. O inser att ja måste ha tpms censorer till vinter mackorna.

Alla verkar ju ligga inom en frekvens, vet någon om dessa är universal eller modellanpassade?

E jhu bara lite skillnad på pris original/gummimojen/ebaj.

Måste du ha det? Går det inte att inaktivera skiten på något sätt?

Jag har konstaterat att jag inte vill ha någon ny bil.
Det ska plingas 22 gånger och varnas för sjutton olika saker varje gång tändningen slås på.
Jag vill inte ha ett enda pling eller pip när jag sätter in nyckeln och startar bilen.
Jag kollar däcktrycken själv, jag märker när spolarvätskan är slut osv...

Framförallt pling och pip är jag allergisk mot, men SAAB var inne på något med sin "Black panel" också, alltid när jag kör en sån så slår jag på det läget, går tempen högt DÅ tänds den mätaren, all annan tid är den ju ointressant, börjar soppan tryta DÅ tänds den mätaren osv...

Den sista cirkeln i helvetet är bilar med syntetröster....
(Det var IOFS kul på en direktimporterad urquattro som på tyska skrek "Achtung!" och sedan kommenderade något på tyska, förmodlingen något om att invadera Polen, eller den slutgiltiga lösningen på något, jag kan inte tyska)

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Måste du ha det? Går det inte att inaktivera skiten på något sätt?

Jag har konstaterat att jag inte vill ha någon ny bil.
Det ska plingas 22 gånger och varnas för sjutton olika saker varje gång tändningen slås på.
Jag vill inte ha ett enda pling eller pip när jag sätter in nyckeln och startar bilen.
Jag kollar däcktrycken själv, jag märker när spolarvätskan är slut osv...

Framförallt pling och pip är jag allergisk mot, men SAAB var inne på något med sin "Black panel" också, alltid när jag kör en sån så slår jag på det läget, går tempen högt DÅ tänds den mätaren, all annan tid är den ju ointressant, börjar soppan tryta DÅ tänds den mätaren osv...

Den sista cirkeln i helvetet är bilar med syntetröster....
(Det var IOFS kul på en direktimporterad urquattro som på tyska skrek "Achtung!" och sedan kommenderade något på tyska, förmodlingen något om att invadera Polen, eller den slutgiltiga lösningen på något, jag kan inte tyska)
Nä enligt mg mekaniker så går ej tpms stänga av massor av annan skit är redan avstängt, allt som vill hjälpa nej att köra bil är avstängt.

Mg, n låter nästan inget alls bara bältesvarnaren men den tystnar efter ca 60 sekunder. Tpms lyser bara inget mer så det kanske bara är att nonchalera helt enkelt på vintern.

Saabs black panel var ju lucas som byggde?.

O ja ur quatron var ett elände att lyssna på. Achtung gestängen dörren, achtong gestättenpåen lyset, achtong gepåensätten bältet osv osv o helvetet gick ej att stänga av? jävligt rolig bil men man tröttnade på dom 20 talet varningar angående alla möjliga saker..

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år