Frågor man vågar ställa

Verkar få bli inköp av en extra uppsättning dubbfria som läggs på innan avfärd alltså.
Sedan krypfart ner till Stockholm eller var nu temperaturen går över nollan.
Samma visa på hemvägen, och i slutändan fick jag nöjet att lägga pengar på ett gäng däck jag inte kan sälja vidare.
Vi från södern har kört norröver på odubbat och inte alltid så fräscha. Aldrig haft något trubbel av den anledningen. Ok lite bobåka mellan isryggarna på t ex inlandsvägen nån gång men rätt odramatiskt. I ärlighetens namn är det underkylda härnere lömskare än något jag stött på uppåt. Iofs inte varit mer än strax norr om Umeå och kört, alls.
Betänk då att vi är ju bambi på is om det är en snöflinga i väderappen...ehrm, jomenvisst.

Du ska köra förmodligen välunderhållen grönskyltväg. Är du tjej, neurotisk eller båda, va?! ;-)

Verkar få bli inköp av en extra uppsättning dubbfria som läggs på innan avfärd alltså.
Sedan krypfart ner till Stockholm eller var nu temperaturen går över nollan.
Samma visa på hemvägen, och i slutändan fick jag nöjet att lägga pengar på ett gäng däck jag inte kan sälja vidare.

Du får inte plats att ta med dig dina sommardäck då? Kanske kolla blocket och facebook efter begagnade sommardäck nere i Skåne så kan du skifta där och kanske hyra in vinterdäcken tillfälligt hos någon däckhandlare?

Jag har också funderingar på samma bekymmer med en resa till Polen som jag tvekar över om jag ska vänta till våren fast det skulle passa bättre i januari.

Jag har även två riktigt dåliga vinterdäck så ett alternativ är att jag har dom på en axel och så plockar jag ur dubbarna som är kvar i däcket innan färjan. Och på den andra axeln byter jag till sommardäck.

Du får inte plats att ta med dig dina sommardäck då? Kanske kolla blocket och facebook efter begagnade sommardäck nere i Skåne så kan du skifta där och kanske hyra in vinterdäcken tillfälligt hos någon däckhandlare?

Jag har också funderingar på samma bekymmer med en resa till Polen som jag tvekar över om jag ska vänta till våren fast det skulle passa bättre i januari.

Jag har även två riktigt dåliga vinterdäck så ett alternativ är att jag har dom på en axel och så plockar jag ur dubbarna som är kvar i däcket innan färjan. Och på den andra axeln byter jag till sommardäck.
Vad har du för bil och ska du till Karlskrona?

@Wunder Bil, destination?

Kan finnas några hjul.

Nu kollade jag blocket och inser att det finns hur mycket däck som helst till salu i Skåne under tusenlappen och som duger några mil.
Har odubbade från golfV. Kör PM om du behöver dom. De har iaf bärighetsindex 95.

Frågade för färjan. Jag bor i västra delen, ff en bra bit från E4 men nära E22.

Kan nog få bort dem till Ängelholm innan januari.

Last edited:
Har odubbade från golfV. Kör PM om du behöver dom. De har iaf bärighetsindex 95.

Frågade för färjan. Jag bor i västra delen, ff en bra bit från E4 men nära E22.

Ok, jag har några kompisar i Lund så därav siktade jag på Lund.
Planen var att hämta en Niewadow husvagn i Polen men nu när jag börjar söka så ser jag att dom kostar ungefär dubbelt så mycket som senast jag kollade och då var det inte lika roligt längre.

Ok, jag har några kompisar i Lund så därav siktade jag på Lund.
Planen var att hämta en Niewadow husvagn i Polen men nu när jag börjar söka så ser jag att dom kostar ungefär dubbelt så mycket som senast jag kollade och då var det inte lika roligt längre.
Kronan?
Jaja, de finns iaf. 195/65-15 och bärighet 95, på alufälg.

Last edited:
Vad betyder skyltarna och detta upplägg(häng) varför? Bakom båda dörrarna finner man toastol och handfat.
20231118-100047.jpg

Tänk efter före.

Vad betyder skyltarna och detta upplägg(häng) varför? Bakom båda dörrarna finner man toastol och handfat.
20231118-100047.jpg

Tänk efter före.

Innanför den vänstra dörren finns antagligen även en pissoar? Om det inte vore för din förklaring kunde jag tänkt mig rent av att det endast vore pissoar bakom den vänstra dörren.
Och den högra är väl antagligen rymligare om den ska fungera för rullstolsburna.

Så där borde borde fler tänka när dom bygger offentliga toaletter. Toalett kan oftast vara oberoende av kön så länge där inte finns just pissoar.

:rofl Krossad plysch, jag är ju uppvuxen på 80-talet...

Nej, jag jag är överlast allt för ofta ändå i bilen även utan kristallkronor så det blir minimalistiskt. View attachment 492026

Här i stan var det några 18 åringar som snöade in på 70-80 tals stuket på bilar och skaffade gamla PV och Asconor och byggde precis som vi minns dom, med krossad plysch och fransar och jungfrubröst som porrbelysning på golvet...

Det är ändå kul att det lever kvar som ett halvironiskt kulturminne...

Här i stan var det några 18 åringar som snöade in på 70-80 tals stuket på bilar och skaffade gamla PV och Asconor och byggde precis som vi minns dom, med krossad plysch och fransar och jungfrubröst som porrbelysning på golvet...

Det är ändå kul att det lever kvar som ett halvironiskt kulturminne...
Glöm inte kattstege eller tattargaller som vi säger i orten.

Glöm inte kattstege eller tattargaller som vi säger i orten.

Hönstrappa? Det hade Asconan... Det är nog svårt att hitta till PV (den hade ÅAS gangsterkeps)

Jag hade faktiskt det på en SAAB900 jag hade, den blev avsevärt svalare på sommaren, nästa SAAB jag skaffade hade AC så jag ides inte flytta hönstrappan

CombiCoupé är bra som idé, men det innebär att man har två kvadratmeter bakruta i optimal vinkel mot solen....

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick