Stressade djur som förirrat sig in i hus kan vara frustrerande kontraproduktiva. Hur fina flyktvägar man än fixar så trycker de nån omöjlig stans.Hur får man ut en ekorre ur huset? Jag har haft en unge i huset sedan i förrgår kväll och har haft fönster och dörrar öppna hela dagarna men den är rädd och gömmer sig.
Igår kväll trodde jag att den hittat ut men nu på morgonen har jag sett den igen.
Det verkar som att den inte vågar röra sig förrän på natten eller morgonen när ingen människa rör sig i huset.
Den verkar ha svårt att ta sig upp till fönstret. Den tar sig upp till höjder ibland men den verkar inte orka hoppa upp till fönsternivå.
Fastighetsskötare på jobbet använder en sån här. https://www.clasohlson.com/se/Avlop...MmxkuDS75DNzoFrE_fdXVbZr3K5OSakWis60OeffTf9aYHyreskvart, badrum, handfat, rör och knä rengjort men det är längre ner i avloppet det går väldigt trögt för vattnet att rinna ner, vad för frätande kemikalier kan jag vräka i för att lösa proppen?
Ring felanmälan!Hyreskvart… längre ner i avloppet… lösa proppen?
Om du vill ha ut den genom fönstret kanske behöver lägga en bräda mellan golvet och fönstret så den kan klättra på. Sen kanske lite mat som lockar vid fönster öppningen eventuellt en skål vatten om den varit utan några dagar.Hur får man ut en ekorre ur huset? Jag har haft en unge i huset sedan i förrgår kväll och har haft fönster och dörrar öppna hela dagarna men den är rädd och gömmer sig.
Igår kväll trodde jag att den hittat ut men nu på morgonen har jag sett den igen.
Det verkar som att den inte vågar röra sig förrän på natten eller morgonen när ingen människa rör sig i huset.
Den verkar ha svårt att ta sig upp till fönstret. Den tar sig upp till höjder ibland men den verkar inte orka hoppa upp till fönsternivå.
Jag ska köpa nötter idag och placera någon nöt vid dörrarna men jag vill inte mata den för mycket heller så att den börjar gömma eller börjar tycka att huset är en bra plats att bo.
Nästan den jag sökte. Asken jag sett hade inte de grova bitarna. Men den där får kanske duga, märkligt att jag är så dålig på att söka så jag missat Jula.Slangkopplingssats 68 delar | Hamron | Jula
Kopplingar med ytterdiametrar 3, 5, 6, 8, 10, 12, 19 mm. Av plast.www.jula.se
Den husmorslösningen sparar jag!Några matskedar bakpulver följt av nån deciliter ättika och när det fräst är det bara att hälla ut vattnet ur en vattenkokare över det. Snällt, men effektivt.
Innan jag sett hela bilden med rubriken under läste jag in nåt helt annat i "andra avlopp". Det gör jag kanske fortfarande.Det här kan du säkert använda på andra avlopp när du har rensat lägenhetens stopp.
Det var meningen med val av ordInnan jag sett hela bilden med rubriken under läste jag in nåt helt annat i "andra avlopp". Det gör jag kanske fortfarande.
Jag testade precis då mitt avlopp i diskbänken rann ut riktigt dåligt och det är så fruktansvärt tråkigt att plocka isär och rensa (har jobbat som rörmokare i 25år och det tråkigaste är att fixa hemma)Den husmorslösningen sparar jag!
Jag testade precis då mitt avlopp i diskbänken rann ut riktigt dåligt och det är så fruktansvärt tråkigt att plocka isär och rensa (har jobbat som rörmokare i 25år och det tråkigaste är att fixa hemma)
Hade bara äppelcidervinäger hemma och det funkade bra och slog på en gryta med kokade vatten det tog ett tag men nu blev det bra.
Nejdå, det är en åkomma många av oss lider av.Jag har inte läst hela tråden, men...
Är det bara jag som sitter och trycker på blinkersknappen lite väl ofta för att vara säker på att jag inte blinkar åt nåt håll? Alltså hela tiden. Var tjugonde sekund kanske.
Hellre sju tryck för mycket än att glömma blinkersen på mer än två sekunder.Jag har inte läst hela tråden, men...
Är det bara jag som sitter och trycker på blinkersknappen lite väl ofta för att vara säker på att jag inte blinkar åt nåt håll? Alltså hela tiden. Var tjugonde sekund kanske.
Jag är där och petar med. Ibland vill ju inte blinkerspaken återställas / centreras riktigt. Olika hojar har olika design och tröghet/lätthet i denna spak. Samt har vi ju den gröna lampan som indikerar att vi har aktiv blinker.Är det bara jag som sitter och trycker på blinkersknappen lite väl ofta
Det är helt naturligt att reagera på det sättet, särskilt om man någon gång upplevt ett trauma som en följd av att man glömt stänga av blinkersen, kanske att man fått en dryg kommentar av hojpolaren eller liknande.Jag har inte läst hela tråden, men...
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |