Frågan var om jag var ensam i min fetisch?Vad är frågan?
Tjacka en camino!
Ska jag ha v8 blir det nog Tahoe eller Suburban. (Bara litet mer lämpade som familjebil)
Last edited:
Frågan var om jag var ensam i min fetisch?Vad är frågan?
Tjacka en camino!
Skulle inte ha något emot en sån heller, faktiskt.
Man är ju larvigt och pubertalt förtjust i v8. Kan ha att göra med släkten i Norrbotten och deras bilar att göra? (Cheva Blazer, Nova, Silverado, Van, Impala mfl) Var där om somrarna. Plus att jag lärde mig köra bil i en Caprice stationsvagn av 1992 års modell.
Nej du är inte ensamFrågan var om jag var ensam i min fetisch?
På mindre båtar så är det mer utrymmeseffektivt. Brandsäkerhetsmässigt är det en fördel att ha allt som är varmt utanför båten och bränsletankar etc. Båttillverkaren slipper hantera installation av motor och kunden kan välja fritt så länge motorns längd och maxeffekt är rätt. Mindre motorer kan du plocka loss och serva, inbyggda måste du ha med hela båten till varv.Vad är grejen med utombordsmotorer?
Motorn kan inte byggas så effektivt som möjligt på grund av utrymmesskäl.
Motorn kan inte lika lätt integreras i resten av båtens system.
Motorn kan stjälas.
Man kan inte optimera viktplacering.
O.s.v.
Speciellt om det är en typ av båt och användningsområde där motorn lär sitta livstiden ut så ser jag ingen större fördel med utombordare, ändå är det så vanligt.
Varför?
Denna på en Fjordling vore fränt.Vad är grejen med utombordsmotorer?
Motorn kan inte byggas så effektivt som möjligt på grund av utrymmesskäl.
Motorn kan inte lika lätt integreras i resten av båtens system.
Motorn kan stjälas.
Man kan inte optimera viktplacering.
O.s.v.
Speciellt om det är en typ av båt och användningsområde där motorn lär sitta livstiden ut så ser jag ingen större fördel med utombordare, ändå är det så vanligt.
Varför?
300 hk på en Fjordling ger 82 knop. Fotgas rekommenderas.Denna på en Fjordling vore fränt.
Världsnyhet! Mercury V12-600 hk med roterande växelhus | Flipper Marin |
Mercury lanserar en helt ny båtmotor som är en V12 med 600 hk och roterande växelhus! Motorn är helt fixerad, det är endast växelhuset som rör sig.www.flippermarin.se
- 300 hk på en hoj ger ca 215 knop.300 hk på en Fjordling ger 82 knop. Fotgas rekommenderas.
- Bygga en kondom?Jag hittade ett skinn från en huggorm igår men det är lite skrynkligt och jag undrar ifall man kan blöta det och platta till det utan att det förstörs?
View attachment 502617
- Slutröret?Då ska det vara från en Mamba.
Efter besiktning så har du ju 24 månader till nästa och numera så behöver du ju inte invänta nån inställelsemånad.Hur gör man när det är dags för besiktning och det är senast i slutet av mars? Känns onödigt tidigt på året och risken finns ju att det inte är väglag än. Jag har inte släp. Ska jag bara vänta och få körförbud och hoppas på att få tag i en tid? Eller kan man besikta sent i höst?
Jag bokade i år när vädret var ok så det blev årets första resa.Hur gör man när det är dags för besiktning och det är senast i slutet av mars? Känns onödigt tidigt på året och risken finns ju att det inte är väglag än. Jag har inte släp. Ska jag bara vänta och få körförbud och hoppas på att få tag i en tid? Eller kan man besikta sent i höst?
Du får som redan nämnt köra till besiktningen med obesiktat fordon. Jag hade bara väntat tills vädret är bra nog att jag själv vill börja köra på vårkanten och hittat ett datum då. En stillastående hoj i garaget som du ändå inte skulle använda pga väglag står ju inte mer ivägen bara för att den är obesiktad.Jag har inte släp. Ska jag bara vänta och få körförbud och hoppas på att få tag i en tid? Eller kan man besikta sent i höst?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|