Man kan köra mobilen också men den vill man ju ha som mobil tänker jag…
Ja, den är ju liksom bäst på det, och kanske inte helt optimal för navigering tvärs igenom terränglådan. Däremot är det ju generellt sett betydligt större skärm med hög informationsdensitet, så man får ju en helt annan översikt över kartan med den.
Vattentät fodral och TopoGPS funkar bra med nallen
Extrema äventyr så en Garmin GPS 62/66 eller så som backupp , liten skärm men då kan en klocka funka bra från Garmin.
Ytterst extrema äventyr kräver en Garmin med
inReach®
Javisst, mobilen kan funka som en nödlösning, men det kräver ju nästan en kompass vid sidan om, och mobiler suger eftersom man måste ha bara händer, dvs ganska uselt vintertid, i regn osv. Nog för att mobilen är vattentät, men skärmen brukar ju få frispel om det är vatten på den.
Näpp. Ingen runda längre än skogspromenader längs med stigarna runtomkring sommarstugan. Ett par nätter i tält på gräsmattan fick vi till.
Min ambition att få henne till att vara bekväm i skogen kvarstår och vi tar nya tag till våren. Vintercampa är kanske inte det bästa att börja med.
Vi var ner till Paradiset idag, upp i utkikstornet bland annat:
Den blåmarkerade delen gick vi rakt genom terrängen, tvärs över stock och sten, resten följde vi leder och stigar. Men det är ju ändå ganska kuperat där, ca 300 uppförs, och 6,5km totalt. Han var ju lite mör när vi kom fram till bilen, det var han
Det finns ju både vindskydd och tältytor där, men det är stundtals snudd på trängsel, men jag tror att jag hittade en bra yta för ett tält mitt i ingenstans
Riktiga terrängkartan som förr kostade 10 lakan för hela landet , lmv har släppt det fritt numera
Om du menar den som finns i Min karta så är den ju ganska usel, och stämmer ganska dåligt med verkligheten, tex stämmer stigar och leder mm inte alls.