Fy fan det var det kortet det....

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Ja råka ut för en Hamren Light edition , ensam o kliva ut i vägbanan style - kunde dratt lätt.

Som tur var var han sjysst o satte 30 över exakt - han hade tråkigare mätvärden..
 

Markymark

Sporthojsnörd
Gick med
30 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
R1
Ja säger så här.. 30, 79, 99, 119, 139. Eller så kör man så in i helvete. Finns inget så som att ligga o puttra i 103.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Du har rätt att se mätresultatet för att kunna godkänna dina böter. Har du inte det så ta upp det med advokaten!
Där till får du ju alltid lite "rabatt" på hastigheten så din riktiga hastighet borde varit högre än de 103 km/h de angav.

Nej. Dom har inte någon skyldighet att visa mätresultatet. Detta då den som mäter kan stå lite på annan plats och bara ropa till patrullen längre fram vilka dom ska stoppa och för vilken hastighet.

Däremot får man alltid lite "rabatt". Laserpickan drar automatiskt av 3 km/h för att ta hänsyn till eventuella mätfel så att man aldrig kan få en högre uppmätt hastighet än den faktiska. Men i praktiken så är mätfelen inte så stora.
Så har man åkt dit för 103 så var hastigheten 106. Och i dom hastigheterna så visar dom flesta hastighetsmätare ca 5 km/h för mycket vilket innebär att om man åker dit för 103 så har ens egen hastighetsmätare troligen visat strax över 110.
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
3 månader låter vettigt blev tagen för ett tag sedan på en 50 väg i 99km/h blev med 3 kortet io 3 månader och 4000 kronor fattigare
 

mojja83

Guest
3 månader låter vettigt blev tagen för ett tag sedan på en 50 väg i 99km/h blev med 3 kortet io 3 månader och 4000 kronor fattigare

Du körde 44 km/h för fort på 50 väg som är likställt med tätbebyggt område.
Jag körde 33 km/h förfort förbi ett par kossor och någon traktor på en väg som hade fri sikt på över 3 km.

Att jag ens stannade :huvet:huvet:gnissla:dummer
 

slr

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Djungelmoppe
131 på 90-träcka 3600 i böten och kortet tillbaka på 1 månad, efter några brev till trafikverket...
Så med andra ord går det att få ner tabellpraxis:tummenupp
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Åkte själv dit för jag satt och drömde mig bort en lördag i påskas 05:00 på en vidöppen nynäsväg.
Polisen fick tydligen hålla 170 för att köra ikapp mig....
3200:- I böter för 99Km/h på 70 väg (nedskrivet från 130-140+? inte blekaste hur fort det gick)
Men det hade jag tjänat ihop till så som jag kört den senaste tiden.

Något som gör mig förbannad är när Polisen står och gömmer sig med lasern, det är inte ett dugg förebyggande arbete tycker jag, det arbetssättet går ju endast ut på att sätta fast folk.
Kan ju lika gärna stå bakom någons garage och vänta på inbrottstjuvar om det är så dom ska jobba, eller varför inte... SYNAS mer på stan.
Kanske stämmer som det sägs, att det är jakten på siffror som spelar in.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag blev klockad på 144 km/h på E6:an två dagar innan jul - 1 km/h från en varning och ett par tusen i böter.
"Se det som en julklapp" sa polisen :gnissla
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Blev ögonklockad idag av 2 söta poliser i alingsås en blond & en brunett, kan knappt vart 18-19, dom stod där när jag kom över krönet i lite för hög hastighet.

Ut i vägen rusa den ena o upp med handen & jag tyckte dom va så söta så bromsa illa till snabb som jag var på bromsarna o hade en bil i röven, svänger in o bilen som låg bakom kör om o polisen går ytterligare ut i vägen o bilisten stannade kvickt o ner med rutan o polisen, vad sysslar du med, bilisten va som ett ? o polisen om du inte skulle legat o tryckt framförvarande fordon i röven skulle du sätt oss, bilisten fortfarande ? o polisen nu tar du o backar bak o ställer dig i kön.

Den blonda går fram till mig o säger att det är nyckterhetskontrol, jag tar av hjälmen & ja men då får jag blåsa lite o hon drar fram saken o jag blåser & hon säjer efter några sec att det här ser ju bra ut, nu får du ta det lungt, ja jag ska försöka, lite svårt med så många vilda häster i sängen, fick till ett :rolleyes: o sen tog jag på mig hjälmen o startade o körde därifrån med ett vrål :D

Den polisen måste vart jävligt blond för hon fråga inte ens om kk :dummer klaga inte ens att jag körde lite lite för fort på 50sträckan eller så var hon blind :rolleyes:

Hon måste vart en sån som älskar hojar :kär
 
Last edited:

mcdekalen

mcdekalen
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kullavik
Hoj
08 fiddy 150cc
Självklart är det kul men som glad nybörjare är man väl knappast välkommen på en licenskurs.

Djävlar vad sur jag är. Frågade polisman om det fanns möjlighet att skriva ner till 99 km/h. Men icke aspiranten skulle vara så duktig. Han njöt säkert.

Har ej skrivit på än och inte heller överlämnat kk. Får ju köra 48h till. Ska kontakta min advokat imorgon och rådfråga.

Fy för fan som sagt :(
Klart du är välkommen på en licenskurs!!Alla är välkomna.Ps.Jag har inte läst hela tråden.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top