Gamla enstånkor

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Alla dessa offroadhojar som är så heta på blocket, var blir dom av ? Det enda man ser är ju gamla gubbar på sina kråmade slädar (som tror att dom är coolast i stan) Eftersom det säljs så många olika hojar borde det vara mer mångfald på vägen..? Jag kanske är på fel ställe ? :glömdet
Jag skulle gissa på att dom som köper en vill ha den vid stugan och göra utflykter på små spännande skogsvägar tidiga helgmorgon som dom sett på Youtube. Men den blir bara stående kvar hemma i garaget ändå

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Alla dessa offroadhojar som är så heta på blocket, var blir dom av ? Det enda man ser är ju gamla gubbar på sina kråmade slädar (som tror att dom är coolast i stan) Eftersom det säljs så många olika hojar borde det vara mer mångfald på vägen..? Jag kanske är på fel ställe ? :glömdet
Offroadarna vet jag inte, men dom crosshojar jag sålt tävlas evo med.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag skulle gissa på att dom som köper en vill ha den vid stugan och göra utflykter på små spännande skogsvägar tidiga helgmorgon som dom sett på Youtube. Men den blir bara stående kvar hemma i garaget ändå

Nu blev JAG jättesugen på utflykter på små spännande skogsvägar tidiga ( nåja ) helgmornar?

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Nu blev JAG jättesugen på utflykter på små spännande skogsvägar tidiga ( nåja ) helgmornar?
Jag har aldrig ens gjort något dylikt, men blev också sugen! Kanske man borde köpa en gammal enstånka till överpris och placera i garaget...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Förhoppningsvis nöter dom grus o undviker asfalt så gott det går , nabbdäck suger på asfalt så helst vill jag bara korsa såna vägar med riktiga grusdäck
Så gissar jag också. Nu kör jag visserligen SportHoj men det betyder inte att det inte går att köra grusväg.
Där möter jag fler gruSHojar än på banträffar.
Jag möter fler glidare på rak väg än på mina favoritkrokvägar.
Enda gången jag sett en Brattskramlerbobber var på väg hem på Essingeleden.
JEttETuFF förare med heltatuerade armar!
20170803_15140.jpg

Om jag köpte en gammal stånka skulle jag använda den som vinterhoj för grisvägar.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Samma undrar jag om alla gamla mopeder på Tradera som det priskrigas om. Det ligger alltid ute en 5-6 Zündapp KS 50 för uppåt 100.000, och Puch Florida och Dakota för 35-40.000. Var blir de av?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Samma undrar jag om alla gamla mopeder på Tradera som det priskrigas om. Det ligger alltid ute en 5-6 Zündapp KS 50 för uppåt 100.000, och Puch Florida och Dakota för 35-40.000. Var blir de av?
De ser man ibland på något gubbrally med mopeder.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Hoj
VFR800X 2017
-Jag tror så här, först står dom och samlar damm mitt i garaget. Sen samlar dom damm lite vid sidan i garaget och till sist samlar dom damm längst in i hörnet av garaget och där blir dom stående nåt år innan dom hamnar på blocket :lol (gäller nog både gamla hojar och moppar) Men som Ulvhamne sa så ser man ibland ett gäng gamla moppar på ute på den årliga träffen.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Trött typ som inte byter toppackning och tycker att hans XT ska vara dyrast i Sverige ( Europa? Världen?) Kan lika gärna ha skev topp liksom.

Ja, och varför pajar toppackningen på en motor som är "fixad" av en "Tysk guru?"

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Undrar vad det är för hund begraven här?

Screenshot_20210329-222200_Blocket.jpg

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Är det inte bara så att hunden har grävt ner manualen? Att lämna in hojen och få en offert på 8,000 spänn är kanske inte så kul.
Kan ju faktiskt vara så också. Att ägaren bara tröttnat. Och att den faktiskt är ett fynd. Jag sålde ju min TTR för 9000, med färskt rent besiktningspapper. Fast den behövde ändå en hel del kärlek, som jag inte orkade ge den...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år