Just det där undrar jag lite över; var skulle det finnas en publik intresserad av att titta på en radda 80-tals XT - även om de är i fint skick?
Det kommer nog snart egna mc-träffar för "gamla enstånkor" Kanske inte bara för Yamaha dock ?
Just det där undrar jag lite över; var skulle det finnas en publik intresserad av att titta på en radda 80-tals XT - även om de är i fint skick?
Får väl hyra en hörna på parkeringen för Västmanland Runt eller så...Det kommer nog snart egna mc-träffar för "gamla enstånkor" Kanske inte bara för Yamaha dock ?
Borta.....Vem hinner först?
Dominator för 14K
Kommer inte ihåg att den fanns i den färgsättningen
Nästan synd att man köpte Tenere'n.Tengai i Uppsala för 15K då?
Jag tänkte på han som hade ett garage fullt med blåa motorcyklar, men där var det ju också några
Precis som jag påpekat tidigare är det ett oförklarligt sug efter vissa hojar. Offroad, i synnerhet stora, även encylindriga hojar av alla fabrikat och storlekar, och 125cc - alla går de åt direkt. Iskalla är däremot radfyror från 80- och 90-talet, förmodligen för att de har diverse renoveringsbehov. 4 förgasare är inte kul när det börjar krångla.Borta.....
Bra spaning, kan mycket väl stämma!Vad blir nästa samlarobjekt? Kanske tidiga 80-tals 400cc twin, som många började hojkarriären med en gång i tiden..?
Fina allihop. Men den grå XT500:an ?
Påminner mig att jag borde plocka isär min och byta till det där större munstycket jag har liggandes... Jag ska bara....
Precis det jag menar. De som varit förutseende nog, och haft tid, pengar och utrymme nog har pensionen tryggad. Dessa sex hojar lär väl representera en avsevärd förmögenhet. Trist bara att de kunnat förgylla tillvaron för 6 andra hojåkare om de kom ut på marknaden, istället för att ruva i ett garage hos någon samlare. Men sånt är livet...Fina allihop. Men den grå XT500:an ?
Men det är väl bättre att en person räddar 6 st hojar i det där skicket än att 6 st personer kör slut på varsin hoj som "stugmoped" ?Precis det jag menar. De som varit förutseende nog, och haft tid, pengar och utrymme nog har pensionen tryggad. Dessa sex hojar lär väl representera en avsevärd förmögenhet. Trist bara att de kunnat förgylla tillvaron för 6 andra hojåkare om de kom ut på marknaden, istället för att ruva i ett garage hos någon samlare. Men sånt är livet...
Jag tycker tvärtom. Grejer ska användas, inte stå i garage och se snygga ut.Men det är väl bättre att en person räddar 6 st hojar i det där skicket än att 6 st personer kör slut på varsin hoj som "stugmoped" ?
Användas absolut! Men tänk på att det här är hojar som många bara haft som slit och släng. Bra att några tas om hand.Jag tycker tvärtom. Grejer ska användas, inte stå i garage och se snygga ut.
Precis, håller med!Men det är väl bättre att en person räddar 6 st hojar i det där skicket än att 6 st personer kör slut på varsin hoj som "stugmoped" ?
Håller helt med. Jag har då aldrig upplevt att det varit brist på hojar på Blocket.Precis, håller med!
För pendlare, svinåkare och andra varje-dag-bruksåkare finns det modernare hojar som är billigare i inköp och utan värdetapp. Jag är övertygad att det finns hojar så det räcker till dem.
View attachment 470784
View attachment 470785
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin