Gamla enstånkor

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Botkyrka är ganska stort å vissa delar har ett sämre rykte då.. Jag skulle inte se de som ett problem även om de va i dom mer berycktade delarna av komunen.. I de här fallet är de i utkanten av Tumba i ett lungt villa kvarter å säljaren har flertal gamla hojar..

Skottsäkert väst behövs bara om man tillhör ett gäng som är i konflikt me ett annat ju..
Jag vet, jag bor själv i södra förorterna. Det är betydligt lugnare än vad man kan få intryck av om man ser på Nyheterna ed. Riktigt trivsamt faktiskt.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Och det med all rätt!

Stockholm ligger låååååångt från övriga Sverige.
Ptja, med tanke på hur långt jag är villig att gå för att slippa åka till huvudstaden så förstår jag att det kan vara lika trögt åt andra hållet.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det var väldigt optimistiskt räknat. Det är ca 20 mil att åka, och ska man ta släpet kan man inte hålla 200km/t i snitt.


Precis! Men det speglar livsinställning och attityd hos den delen av befolkningen som inte är postnummerbegränsad till en 1a som startsiffra.

Dessutom: E4 norr om Uppsala är fan laglöst land, så enåenkvart borde vara möjligt.
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Ptja, med tanke på hur långt jag är villig att gå för att slippa åka till huvudstaden så förstår jag att det kan vara lika trögt åt andra hållet.
Ha ha ja det stämmer ju för mig också så det ska jag tänka på i fortsättningen ?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ptja, med tanke på hur långt jag är villig att gå för att slippa åka till huvudstaden så förstår jag att det kan vara lika trögt åt andra hållet.
Jag har vänner och bekanta som bor i Stockholm, som konstant tjatar på mig att jag ska komma och hälsa på.

Hade dom bott i Visby, Säffle, Malung och Bredaryd hade jag säkert hälsat på dom, men att åka till Stockholm är motbjudande på alla sätt.

Det är inte ens att jag inte gillar storstäder (vilket jag IOFS inte heller gör) men jag hade hälsat på dom i Paris, London, Berlin, Milano och Athen också.
Min senaste semester gick till några storstäder i Europa som är större än Stockholm.

Det enda som lockar mig till stockholm är möjligheten att åka därifrån, och oftast behöver man inte lämna Arlanda för det.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Precis! Men det speglar livsinställning och attityd hos den delen av befolkningen som inte är postnummerbegränsad till en 1a som startsiffra.

Dessutom: E4 norr om Uppsala är fan laglöst land, så enåenkvart borde vara möjligt.
Jag skickade en intresseanmälan direkt, men den var redan såld. Rätt pris = går direkt.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag vet, jag bor själv i södra förorterna. Det är betydligt lugnare än vad man kan få intryck av om man ser på Nyheterna ed. Riktigt trivsamt faktiskt.
Jag tog tåget upp till Gävle, köpte en hoj och körde hem den. Det var i februari för några år sedan. Jag åkte hemifrån 0700 och var hemma 0400. Om du kan tänka dig att lägga tre timmar, högt räknat, för att du ska göra en bra affär så behöver man inte sitta och klaga på att allt är dyrt.

Eller så har du en snuskigt hög timlön på ditt jobb där tiotusen kronor är småskit för tre timmars jobb. I så fall förstår jag.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu måste man tydligen vara snabb. Allt som inte är "projekt" eller säljs till groteska överpriser är borta på några timmar. Har missat två objekt sista veckan nu.

Det är den årstiden.

Det dyker väldigt sällan uppbilligt på våren men ibland kommer det några som säljer för aningen mer än de blivit erbjudna i inbyte.
Samt de där personerna som inte riktigt vet vad deras hoj är värd. Särskilt för hojar som ökar i värde kan det lätt bli för billigt ibland.

Men man måste vara snabb för det är många som jagar hoj på våren.
 
Last edited:

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top