Gamla enstånkor

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Precis som jag påpekat tidigare är det ett oförklarligt sug efter vissa hojar. Offroad, i synnerhet stora, även encylindriga hojar av alla fabrikat och storlekar, och 125cc - alla går de åt direkt. Iskalla är däremot radfyror från 80- och 90-talet, förmodligen för att de har diverse renoveringsbehov. 4 förgasare är inte kul när det börjar krångla.
Det har blivit oerhört inne att ha en stor offroad i garaget, det visar att man är en tuffing som gilla äventyr. Enstånkor generellt är hojar många vill ha, de går att meka med och hålla igång till en vettig kostnad. 125cc är nostalgi, vem vill inte minnas ungdomsårens smattrande tvåtaktare? En Yamaha RD125 var vad alla ville ha då, och nu har man både pengar, utrymme och tid. Vad blir nästa samlarobjekt? Kanske tidiga 80-tals 400cc twin, som många började hojkarriären med en gång i tiden..?
Att inte 400cc 4t-hoarna har gått upp i pris beror troligtvis på att de var inte speciellt heta på den tiden de såldes nya heller. Visst såldes de i stora antal men det var oftast budget-hojar för de som inte ville/kunde betala mer än så. Å andra sidan modeller som tex RD/RG 500 var exotiska från dag ett
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Precis som jag påpekat tidigare är det ett oförklarligt sug efter vissa hojar. Offroad, i synnerhet stora, även encylindriga hojar av alla fabrikat och storlekar, och 125cc - alla går de åt direkt. Iskalla är däremot radfyror från 80- och 90-talet, förmodligen för att de har diverse renoveringsbehov. 4 förgasare är inte kul när det börjar krångla.
Det har blivit oerhört inne att ha en stor offroad i garaget, det visar att man är en tuffing som gilla äventyr. Enstånkor generellt är hojar många vill ha, de går att meka med och hålla igång till en vettig kostnad. 125cc är nostalgi, vem vill inte minnas ungdomsårens smattrande tvåtaktare? En Yamaha RD125 var vad alla ville ha då, och nu har man både pengar, utrymme och tid. Vad blir nästa samlarobjekt? Kanske tidiga 80-tals 400cc twin, som många började hojkarriären med en gång i tiden..?

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Kawasaki Z 250-A3 https://www.blocket.se/annons/gavleborg/kawasaki_z_250_a3/100425832

Inte en enstånka men den här kanske kan vara nått?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Kawasaki Z 250-A3 https://www.blocket.se/annons/gavleborg/kawasaki_z_250_a3/100425832

Inte en enstånka men den här kanske kan vara nått?
Sen dyker upp igen nästa år som:
"Caferacer/Scrambler
Påbörjat bygge, alla orginaldelar finns med, 80% klar, bara lite småfix med elen och en förgasarjustering så har du sommarens fränaste Caferacer/Scrambler"

Komplett med ett felvänt cross moped däck fram och orginaldäck bak, obligatoriskt biltema koniskt luftfilter och sidokåpor av durkaluminium, och något skitfult dubbellyse från 24MX
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Man behöver skottsäkert väst när man ska provköra, eller i alla fall om man tänker pruta.


Nja, det är väl mer att när man skall provköra måste man lämna nycklarna till bilen och sitt körkort i pant.


Sedan när man kommer tillbaka så är rubbet väck...
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Vettigt pris och hojen ser fräsch ut. Dock är detta stentrista hojar att köra vad jag vet, i alla fall som den påminner om den gsx250 jag hade en gång i tiden. Vikt som en 400cc och motoreffekt som en 125cc. Och sen är Gävle väldigt långt bort.
;) Gävle är väl bara strax över timmen från Stockholm , dagspendlar längre enkel väg så nej det är inte långt om man ska åka och hämta en hoj en gång :)
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Man behöver skottsäkert väst när man ska provköra, eller i alla fall om man tänker pruta.
Botkyrka är ganska stort å vissa delar har ett sämre rykte då.. Jag skulle inte se de som ett problem även om de va i dom mer berycktade delarna av komunen.. I de här fallet är de i utkanten av Tumba i ett lungt villa kvarter å säljaren har flertal gamla hojar..

Skottsäkert väst behövs bara om man tillhör ett gäng som är i konflikt me ett annat ju..
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top