Jag förstår inte varför du konstant och villigt visar din okunskap. Går du igång på att bli uppläxad av forumfrämlingar?"Bara" 75.000kr för en hoj som egentligen är värd 15.000kr. Ok..?
Jag förstår inte varför du konstant och villigt visar din okunskap. Går du igång på att bli uppläxad av forumfrämlingar?"Bara" 75.000kr för en hoj som egentligen är värd 15.000kr. Ok..?
Ja den är väl värd någonstans mellan vad köparen vill betala och säljaren kräver, såsom allting annat.Jag förstår inte varför du konstant och villigt visar din okunskap. Går du igång på att bli uppläxad av forumfrämlingar?
Jag skulle vilja påstå att den är värd precis så mycket som någon är villig att betala för den.Ja den är väl värd någonstans mellan vad köparen vill betala och säljaren kräver, såsom allting annat.
Men jag är nog tämligen inne på Tammers spår i att 15000 är ungefär vad jag skulle kunna betala för en xt500, oberoende skick egentligen.
Men den här gången är jag rätt säker på min sak. Vem f*n betalar 75 papp för en sur gammal enstånka från 80-talet...?Jag förstår inte varför du konstant och villigt visar din okunskap. Går du igång på att bli uppläxad av forumfrämlingar?
Så är det ju. Här har säljaren helt missbedömt värdet, och tror sig sitta på en ovärderlig skatt. Gissar att den kommer säljas för 20-30.000kr till slut.Jag skulle vilja påstå att den är värd precis så mycket som någon är villig att betala för den.
Men den här gången är jag rätt säker på min sak. Vem f*n betalar 75 papp för en sur gammal enstånka från 80-talet...?
Men om någon köper den för säg 60 tusen så tycker antagligen den personen att den är värd det beloppet och då är det ju den mängden pengar säljaren får. Alltså är den väl värd det beloppet eller?Han som lägger högsta budet har alltid betalat för mycket.
Helrenovera gärna en hoj med allt inklusive nya fälgbanor allt som står i texten så köper jag den direKt tammer , Max femton får du men jag har långt att åka så du får dra av för bensinen också ."Bara" 75.000kr för en hoj som egentligen är värd 15.000kr. Ok..?
Det är ju ett synsätt.Jag skulle vilja påstå att den är värd precis så mycket som någon är villig att betala för den.
Ja, fast, alla som pysslar med hojar och bilar vet, att få betalt för arbete och material i hobbyprojekt sällan går ihop.Helrenovera gärna en hoj med allt inklusive nya fälgbanor och rubbet i bussningslänkage/lager ny lack på delar /sadelöverdrag osv osv så köper jag den direKt tammer , den kanske inte går för sjuttifem men det är ingen femtontusenhoj heller långt ifrån
I dom aldra flesta fall gäller enligt min erfarenhet köparens marknad. Undantaget några väldigt ovanliga hojar som det inte finns så många kvar av, eller som det inte tillverkats så många av.Det är ju ett synsätt.
Det förutsätter ju att det är endast köparens marknaden och att allting är värdelöst till att det är sålt.
Jag vidhåller att alla affärer har två parter.
Semantik i sammanhanget egentligen.
Nej, det är först när två är villig att betala priset du har ett värde.Men om någon köper den för säg 60 tusen så tycker antagligen den personen att den är värd det beloppet och då är det ju den mängden pengar säljaren får. Alltså är den väl värd det beloppet eller?
Okej, jag håller inte med.Nej, det är först när två är villig att betala priset du har ett värde.
Om någon vill betala en miljon för dina otvättade kalsonger så är dom inte värd det, men om en massa nerdar vill betala $30 för en skvätt av Belle Delphines badvatten så är det uppenbarligen värt det.
Det är lite lustigt att folk "inte har provat att starta" ett fordon de skruvat med. För mig brukar det vara det första jag gör innan allt är komplett ihopsatt.Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha XT 600 Tenere 34L https://www.blocket.se/annons/vastmanland/yamaha_xt_600_tenere_34l/100466852
Så långt håller jag med.Kan vi sluta teoretisera om värden nu?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|