notrightrider
The white zone is for loading and unloading only
Den saknade ganska mycket plast... Som är omöjlig att få tag på
Äsch!
Det är bara att bocka till lite durkalu, så...
Den saknade ganska mycket plast... Som är omöjlig att få tag på
Kul med all stöddiga säljare, de vill egentligen inte sälja men om man ber vackert så kanske...det är tydligen säljarnas marknad nu.En WR450 kanske? som har gått 1.5 svenska mil och han vill inte sälja den utan tänker fortsätta att njuta av den om han inte får begärt pris, så om 10 år har den gått det dubbla då?
En XR600 med en Dominator spis.Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda XR650 https://www.blocket.se/annons/varmland/honda_xr650/100498505
Vad är det här då? En luftkyld Honda xr 650 med elstart? Ovanlig?
En XR600 med en Dominator spis.
Modellbeteckningen är XR650L och ska inte förväxlas med XR650R.
Det enda de har gemensamt är att det står Hånda på tanken…
Borta på två timmar, som alltid när det gäller gamla storstånkor med rimligt pris.Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Suzuki Dr 650 https://www.blocket.se/annons/stockholm/suzuki_dr_650/100515663
En fin Dr650se
Den orerade du över redan i måndags, och fick nog lite förklaringar kring värdet då, backa och läs.Den här har inte så rimligt pris, verkar inte locka några spekulanter i alla fall. Hur tänker man när man lägger in en sådan annons? 75.000kr för en Yamaha XT 500 från 1979. Visserligen renoverad, men ändå. Liknande brukar säljas för 20-30000kr.
Jodå, men ju längre annonsen ligger ute utan att hojen blir såld, desto mer förstår alla att säljarens fantasier om vad han kan få är just...fantasier. Det finns en lustig korrelation mellan säljarnas och spekulanternas uppfattning om hojarnas värde på Blocket, det är inte bara jag utan flera här som noterat detta. Har man haft pärlan ute till försäljning nån månad och ingen nappar - vad kan problemet vara..?Den orerade du över redan i måndags, och fick nog lite förklaringar kring värdet då, backa och läs.
Jodå, men ju längre annonsen ligger ute utan att hojen blir såld, desto mer förstår alla att säljarens fantasier om vad han kan få är just...fantasier. Det finns en lustig korrelation mellan säljarnas och spekulanternas uppfattning om hojarnas värde på Blocket, det är inte bara jag utan flera här som noterat detta. Har man haft pärlan ute till försäljning nån månad och ingen nappar - vad kan problemet vara..?
Jag utgår ifrån att du tycker det är fullständigt uppåt väggarna att en Puch Dakota kan byta ägare för 100.000:-, eller en Monkeybike för hälften, visst?Jodå, men ju längre annonsen ligger ute utan att hojen blir såld, desto mer förstår alla att säljarens fantasier om vad han kan få är just...fantasier. Det finns en lustig korrelation mellan säljarnas och spekulanternas uppfattning om hojarnas värde på Blocket, det är inte bara jag utan flera här som noterat detta. Har man haft pärlan ute till försäljning nån månad och ingen nappar - vad kan problemet vara..?
Eller inte. Liknade hojar - alltså körmässigt, utan anspråk på att vara samlarobjekt - brukar annonseras ut för mellan 20-30000kr.Problemet är väl att du värderade hojen till 10000kr vilket nog är ännu längre bort från verkligheten än 75000kr.
Det kan ju vara så att det till slut dyker upp en miljardär som inte bryr sig om priset och köper hojen rakt av, det får vi aldrig veta. Det verkar bara som att vissa säljare lever i ett parallellt universum där helt andra priser och värden gäller för just deras hoj. Fast det ligger tre likadana ute på Blocket till hälften av vad de begär. Men ok, jag ska sluta raljera över priser, det blir lite tjatigt och hör kanske inte hemma i den här tråden...Jag utgår ifrån att du tycker det är fullständigt uppåt väggarna att en Puch Dakota kan byta ägare för 100.000:-, eller en Monkeybike för hälften, visst?
Dina åsikter får du ha såklart, men du har en förmåga att försöka låta som ett facit, vilket du verkar sakna.
Han med XT’n kanske bara får 50.000:-, det är möjligt men du förstår verkligen inte omfattningen av renoveringen om du tror den är värd 20.000:-
Kortfattat så är du illa uppdaterad på värdet av hojar, oinitierad helt enkelt. Och det är ok, men du lägger alltid upp det som att ”kolla in den här tokfransen” och det är tröttsamt.
Ta till dig det som folk som Notrightrider skriver till exempel, väl underbyggda inlägg med de initierade detaljerna som han ( och andra ) bidrar med så lär du dig något till slut. Kanske.
Eller inte. Liknade hojar - alltså körmässigt, utan anspråk på att vara samlarobjekt - brukar annonseras ut för mellan 20-30000kr.
Det finns hur många som helst.
Vad tycker du om Dakota för hundra papp? Monkeybike? Jag försöker bara begripa din nivå av insikt kring det du torgför åsikter om.Det kan ju vara så att det till slut dyker upp en miljardär som inte bryr sig om priset och köper hojen rakt av, det får vi aldrig veta. Det verkar bara som att vissa säljare lever i ett parallellt universum där helt andra priser och värden gäller för just deras hoj. Fast det ligger tre likadana ute på Blocket till hälften av vad de begär. Men ok, jag ska sluta raljera över priser, det blir lite tjatigt och hör kanske inte hemma i den här tråden...
Nästan overkligt mycket off topic, inte bara fel tråd utan helt fel forum. Släpp din bekantas veteranbilar nu och bidra till Sporthojs enda levande tråd iställetJag tror att det beror på vad man är för typ av människa.
Jag har jättesvårt att se "värde" i saker bara för att dom är gamla och kanske sällsynta.
Visst gillar jag sådana saker, men jag betalar ju inte 50 tusen för en bil som är så dålig att jag bara kör den fem gånger om året till olika träffar, även om jag hade en som ung.
( i mitt fall SAAB V4)
En bekant ärvde flera veteranbilar efter sin far, han bestämde sig för att behålla en, den finaste och använda den, men den drog mycket soppa, den hade dålig prestanda, han ville inte köra den i dåligt väder, men den saknade AC så den gick inte att köra i bra väder heller, och det kostade honom pengar att ha den uppställd.
Det var en bil för 100 tuss, för 10 får du en modern bil med fungerande AC med bättre komfort, prestanda och bränsleförbrukning och slipper en massa underhåll och reparationer.
Jag försökte förklara att somliga tycker en gammal enstånka är värd 75000:- och andra tycker att den är värd 10000:-Nästan overkligt mycket off topic, inte bara fel tråd utan helt fel forum. Släpp din bekantas veteranbilar nu och bidra till Sporthojs enda levande tråd istället
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |