Gamla enstånkor

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Eftersom folk inte längre behöver sälja för pengarnas skull så är det säljarnas marknad. De kan ligga kvar med annonsen hur länge de vill. Kommer ingen och köper så är det skit samma - då får hojen ruttna i garaget. Så - ännu ett år med överprisade gamla moppar....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
5000:-? Hade den varit i original hade jag köpt den för 10000.-. Men det hade inte säljaren sålt den för. Jag har försökt förr, de stoppar undan dem i garaget och försöker igen i höst hellre än att sälja för lägre pris. 80-talet är gone, tyvärr, det går inte längre att pruta på hojar som inte säljs nu Eller nästa vår. För den är verkligen värd 15000kr, absolut.
Jag hade bjudit 10 för den i ombyggt skick också, bara den hade varit svart
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Han ville ha en HD chopper, men hade inte råd... Då fick de bli som de vart...

Man kan alltid fråga killen om han har kvar orginal delarna... Då kan man sälja delarna till nästa som vill göra en HD chopper kopia...
Möjligen. Det ska vara det då, men jag räknar med att säljaren anser att ombyggnationen ska höja värdet med 300%. Vi får se...
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
5000:-? Hade den varit i original hade jag köpt den för 10000.-. Men det hade inte säljaren sålt den för. Jag har försökt förr, de stoppar undan dem i garaget och försöker igen i höst hellre än att sälja för lägre pris. 80-talet är gone, tyvärr, det går inte längre att pruta på hojar som inte säljs nu Eller nästa vår. För den är verkligen värd 15000kr, absolut.
Eftersom folk inte längre behöver sälja för pengarnas skull så är det säljarnas marknad. De kan ligga kvar med annonsen hur länge de vill. Kommer ingen och köper så är det skit samma - då får hojen ruttna i garaget. Så - ännu ett år med överprisade gamla moppar....
Varför upprepar du samma sak i varje inlägg. Vi vet att alla utom du är miljardärer som har råd att köpa en hoj för 20k.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Eftersom folk inte längre behöver sälja för pengarnas skull så är det säljarnas marknad. De kan ligga kvar med annonsen hur länge de vill. Kommer ingen och köper så är det skit samma - då får hojen ruttna i garaget. Så - ännu ett år med överprisade gamla moppar....

Jag är rätt säker på att jag aldrig kommer sälja någon av mina hojar till det pris du tycker att de är värda.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Värde, bruksvärde och pris är tre olika saker.

Pris: Är något säljaren drömmer ihop och sätter i annonsen.
Bruksvärde: är nästan samma sak som jag är beredd att ge :hihi
Värde: är vad säljaren tillslut lyckas få, oftast mer än bruksvärdet.

Ingenstans märks det tydligare än på ombyggda fordon.

En sönderkapad RD500 med "Caferacer" ambitioner sätts ut av ägaren till ett fantasipris = Pris
Jag tycker det skulle vara fränt att åka RD500, men fina orginaler är skitdyra så jag skambudar = Bruksvärde
En vettig människa köper den och återställer den till orginal = Värde
Äntligen....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
:hihi Det är ju kalleankachopprar som inte gör nåt större att bygga om , inget värde så vad kan gå fel ;) lite ormskinnslack i guld kan aldrig vara fel :)
Det är ju det du vill ha fram att dom inte är värda nåt så vad kan vara bättre att öva på :hihi

Det är ju därför vi vill köpa dom, och kalleanka bygga om dom, men vi vill inte betala extra för att en annan klåpare har hunnit före oss
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Det är ju därför vi vill köpa dom, och kalleanka bygga om dom, men vi vill inte betala extra för att en annan klåpare har hunnit före oss
:) Nej men det där var väl inte mycket , lack på tank/bakskärm och kåpan under sadeln så är det värsta räddat
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
:) Nej men det där var väl inte mycket , lack på tank/bakskärm och kåpan under sadeln så är det värsta räddat
Ja, och vända framdäcket som på alla klåparbyggen.

Det måste vara ett riktigt långfärdslok det där, 18000 mil på 28 år ger ju 640 mil per år....
Eller var det 1800 mil och 64 mil per år i snitt...
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Jag skulle personligen inte köpa något av någon som tycker att ett tiotal "Monster" dekaler förskönar utseendet..
Med tanke på vilka byggen vi har sett på senaste tiden så tycker jag att det är skönt med någon som nöjer sig med att dekaltrimma sin hoj ?
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Här har vi en igen. Den förra såldes på två timmar, får se hur länge denna blir kvar på Blocket. Om inte kickstarten skrämmer bort en del köpare...

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Suzuki dr600 offroad https://www.blocket.se/annons/vasternorrland/suzuki_dr600_offroad/99312729

Men den som såldes på 2 timmar annonserades ut för 10 tusen.

Den här har varit ute i snart 2 månader.

Så folk verkar inte vilja betala 20 tusen för en 80-tals DR
 
Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Suzuki dr600 offroad https://www.blocket.se/annons/vasternorrland/suzuki_dr600_offroad/99312729

Men den som såldes på 2 timmar annonserades ut för 10 tusen.

Den här har varit ute i snart 2 månader.

Så folk verkar inte vilja betala 20 tusen för en 80-tals DR
Hoppas det. Det verkar vara ett visst avstånd mellan vad säljarna tror att deras hojar är värda och vad köparna är beredda att betala. Vi får se vilka som vinner den dragkampen, personligen hatar jag att betala mer än vad en vara känns vara värd. Ibland är man tvungen, om tvn pajat måste man ha en ny - det är bara att betala vad det kostar. Men för en mc...nej. Jag Måste inte ha en ny hoj.
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Hoppas det. Det verkar vara ett visst avstånd mellan vad säljarna tror att deras hojar är värda och vad köparna är beredda att betala. Vi får se vilka som vinner den dragkampen, personligen hatar jag att betala mer än vad en vara känns vara värd. Ibland är man tvungen, om tvn pajat måste man ha en ny - det är bara att betala vad det kostar. Men för en mc...nej. Jag Måste inte ha en ny hoj.
Oftast löser det sig om man inte har bråttom. Förr eller senare dyker rätt hoj upp till vettigt pris.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag är rätt säker på att jag aldrig kommer sälja någon av mina hojar till det pris du tycker att de är värda.
Så är det, men det det beror på att vi spelar i olika divisioner. Jag vill bara ha en gammal 250/400cc från tidigt 80-tal att puttra runt med på landet. Såna fanns för 7-8000kr för ett par år sedan, men dessa betingas nu mer i prisklassen runt 20000kr. vilket jag inte är beredd att betala. Så jag behåller min gamla GP125 och de får sitta får med sina övervärderade gamla hojar från -82. Alla är nöjda på sitt håll.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top