Gamla enstånkor

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Vad är det mellan stockholm och örebro? 20 mil?
2 timmar buss och 2 timmar hoj hem?

Man kan ju inte förvänta sig att säljarna ska stå utanför tomtgränsen.
Tammer förväntar sig uppenbarligen att han ska kunna köpa en hoj långt under marknadsvärdet och att han dessutom ska få den hemlevererad. Troligtvis ska man ha med sig en smörgåstårta också som tack för att han förbarmat sig över ens hoj.

Hittar man ingen hoj av önskad typ till det pris man är villig att betala så bör man antingen börja leta efter en annan hojtyp eller höja budgeten. Att det ska vara så svårt för vissa att fatta övergår mitt förstånd.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Tammer förväntar sig uppenbarligen att han ska kunna köpa en hoj långt under marknadsvärdet och att han dessutom ska få den hemlevererad. Troligtvis ska man ha med sig en smörgåstårta också som tack för att han förbarmat sig över ens hoj.

Hittar man ingen hoj av önskad typ till det pris man är villig att betala så bör man antingen börja leta efter en annan hojtyp eller höja budgeten. Att det ska vara så svårt för vissa att fatta övergår mitt förstånd.
Problemet är att alla hojar inom 20 mil från Stockholm kostar en halv gång mer än i resten av landet. Jävligt surt att betala det. Jag vill ha en 1 till 2 cyl hoj, bes.fri från tidigt 80-tal, inom tio mil från Stockholm. Ska det vara så jävla svårt..? Min gamla Honda cb400 gav tyvärr upp totalt förra året, och nu vill jag ha ett liknande att åka med. Helst en sr 125/250/400, cb125, ed, men sånt finns inte längre. Savage 650, Virago 250/535 o d är också ok - finns inte heller. Letar nu desperat cb250 od, riktigt trista hojar - finns inte heller. Eller kostar 15000kr eller mer.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Ska han också köra hojen till dig eller hur funkar det
Sånt har faktiskt hänt. En snubbe som bodde i **** ort som jag ringde på. Han sade: "ja visst inga problem - jag jobbar i *****. så jag kan ta de på släpet nästa helg. Bor man i Stockholm kan allt hända, många har faktiskt resor hit ibland.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Skynda dig Tammer innan Bosse kör ner från Överkalix och hämtar den. Han behöver väl en CB250 till nästa projekt med turbo OCH kompressor.
Tydligen, för snart är den såld till fullt pris. Jag försöker pruta på denna ointressanta skithoj, men det går inte . Det är sån fruktansvärt sug efter hojar så allt säljs direkt, oavsett pris. Våra vägar kommer snart fyllas av nästan okörbara skrutthojar från 1982, för de säljs fortare än de kommer ut på Blocket. Alla vill helt plötsligt ha en.

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
Någon som vet om XR400R såldes som LV-reggade i Sverige eller bara e-reg?

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Någon som vet om XR400R såldes som LV-reggade i Sverige eller bara e-reg?
Jag tror att alla XR400 som såldes i Sverige såldes som e-reggade o sedan var det upp till köparen att krångla med att lv-regga den.
I realiteten betyder det att majoriteten av alla XR400 är enbart e-reggade…
Sedan x antal år tillbaka så låter en e-reggad hoj inte sig lv-reggas bara så där utan det är i princip omöjligt.
När jag köpte min XR400 så var kravet att den skulle vara lv-reggad o jag har bara lyckats hitta gråimporterade cyklar som varit lv-reggade (såsom min).

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Ja smaken är olika. Kolla den eleganta lackeringen a lá ormskinn, den delikata ombyggnaden vid bakre fjädringen - läckert. Styret, solosadeln, de lindade avgasrören - vem kan motstå detta?
Ja avgasbandage i all ära har jag också svårt för men annars tja den hade funkat helt klart även om inte hojtypen är nåt jag gillar så kan du ju i stort sett köpa kör över sommarn o sälj -det är ju inga jättesummor så då får man kompromissa på saker det går inte att hänga upp sig på saker som lack

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tydligen, för snart är den såld till fullt pris. Jag försöker pruta på denna ointressanta skithoj, men det går inte . Det är sån fruktansvärt sug efter hojar så allt säljs direkt, oavsett pris. Våra vägar kommer snart fyllas av nästan okörbara skrutthojar från 1982, för de säljs fortare än de kommer ut på Blocket. Alla vill helt plötsligt ha en.
Njae, ledordet är nog oftas "ha", inte "köra"....

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
Jag tror att alla XR400 som såldes i Sverige såldes som e-reggade o sedan var det upp till köparen att krångla med att lv-regga den.
I realiteten betyder det att majoriteten av alla XR400 är enbart e-reggade…
Sedan x antal år tillbaka så låter en e-reggad hoj inte sig lv-reggas bara så där utan det är i princip omöjligt.
När jag köpte min XR400 så var kravet att den skulle vara lv-reggad o jag har bara lyckats hitta gråimporterade cyklar som varit lv-reggade (såsom min).
Aha det var så illa. Jag trodde det röda modellerna 2000+ var LV-reggade men såg en 2001 E-reg nyligen så blev tveksam. Så om man vill ha en är det bäst att leta i Tyskland om man inte har jättetur?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Ja tydligen vill ju du hemskt gärna ha en i alla fall, och då får du antingen betala begärt pris, eller sluta klaga på att du inte får köpa någon för dina skambud.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Njae, ledordet är nog oftas "ha", inte "köra"....
Det är antagligen problemet. Alla vill ha en hoj i garaget, det är jävligt häftigt att visa för grannarna. Inte många kör dem dock, men vem bryr sig? Lite trist för oss som vill köra dem, men inte kan konkurrera med alla "art directors", "applikationsutvecklare" och "GIG-managers" som drar in hundratusen i månaden, Hur kan en f d lagerarbetare konkurrera med detta? Hojarna försvinner innan vi kan betala och till priser vi inte kan konkurrera med.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Aha det var så illa. Jag trodde det röda modellerna 2000+ var LV-reggade men såg en 2001 E-reg nyligen så blev tveksam. Så om man vill ha en är det bäst att leta i Tyskland om man inte har jättetur?
Japp, så är det.
Hade bevakning på den modellen lääänge innan jag lyckades hitta mitt exemplar!
Fast ger du mig ett inihelvete-inte-går-motstå-bud på min så kanske du slipper åka till Tyskland….
:jäs

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...