Gamla enstånkor

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Bubblan är riktigt fin att köra på landsväg, särskilt uppe i fart rullar milen på. Skulle alls icke banga tusen mil med en sådan ens idag.
När körde du en senast?

Det är en riktig skitbil, med kass fjädring, kass värme och ventilation, kassa säten, kass ljudisolering, kass belysning, kass väghållning osv...

Men dom blir bara sötare och sötare med åren, och jag skulle gärna ha en, men inte för att köra 1000 mil om året med, kanske ett par hundra, när det är fint väder, och man inte har bråttom.

Både jag och brorsan hade SAAB V4 när vi tog körkortet, han fick någon kris och köpte en i modern tid, men det gick över.

Nostalgi är bäst i minnet.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Bubblan har riktigt bra fjädring och dessutom skapliga stolar. Ljudnivå är inte så farlig uppe i fart och den är gjord för Autobahn. Har kört en del Typ 1 och typ 2 i mina dagar och även såhär i efterhand måste jag säga att det var riktigt bra bilar att ligga och äta mil med trots beskedlig effekt.

Inte konstigt heller att de stiger i värde. Bra grundkvalitet och alla med åldern inne har en relation till den. Men väldigt få finns kvar.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det påstås att tyskarna förlorade kriget, men de lyckades få ut 20 miljoner rullande gaskammare på världens vägar.

Avgaser rakt in i bilen...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Bubblan har riktigt bra fjädring och dessutom skapliga stolar. Ljudnivå är inte så farlig uppe i fart och den är gjord för Autobahn. Har kört en del Typ 1 och typ 2 i mina dagar och även såhär i efterhand måste jag säga att det var riktigt bra bilar att ligga och äta mil med trots beskedlig effekt.

Inte konstigt heller att de stiger i värde. Bra grundkvalitet och alla med åldern inne har en relation till den. Men väldigt få finns kvar.

Redan när den var ny ansågs den vara en billig skitbil jämfört med samtida Volvo/SAAB/Opel/FORD/Vauxhall/Austin/SImca/Renault, den har inte helt magiskt blivit bättre än dom bilarna med tiden.
Men det var en bil många hade råd med, så därför blev den populär.

Dacia är en jättepopulär bil, speciellt i Rumänien, för att den är billig.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det påstås att tyskarna förlorade kriget, men de lyckades få ut 20 miljoner rullande gaskammare på världens vägar.

Avgaser rakt in i bilen...
Det är inte tillåtet att skjutsa sin hund eller katt (eller något annat husdjur) i en VW bubbla.

"Husdjur får inte fraktas i utrymmen som värms av bilens avgassystem"
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Redan när den var ny ansågs den vara en billig skitbil jämfört med samtida Volvo/SAAB/Opel/FORD/Vauxhall/Austin/SImca/Renault, den har inte helt magiskt blivit bättre än dom bilarna med tiden.
Men det var en bil många hade råd med, så därför blev den populär.

Dacia är en jättepopulär bil, speciellt i Rumänien, för att den är billig.
Dacia var ju Europas mest sålda bil förra året så inte bara i Rumänien den är populär. Folk som inte vill ha all jävla skit som krånglar köper dessa precis som när skoda Felicia kom.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det handlar om att köpa dom som ligger i sin sweetspot, gamla nog för att ha tappat allt sitt nyvärde, men inte gamla nog att ha fått kultvärde.

En VW polo från 92 är totalt värdelös, medans en WV bubbla från 67 är värd hundra tusen enligt en del.
Be mig köra en av dom 1000 mil och jag vet vilken jag väljer.
Absolut inte polon värre skit bil kan omöjligt finnas, kommunens parkbänkar med en gräsklippare surrande rund där man sitter är ljus år bättre i komfort.

Japp har haft en polo GTI rapp liten sak men fy inihelavete vilken skit hög till att bråka satan, 15 mil i en sådan där och man är halvt handikappad.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Kan vi återgå till ämnet? Bubblor är fyrcylindriga ända till dess treans avgasventil gör hål i kolven.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Lite för tonic men jag har en bubbla som jag tänkt fixa till och mest troligt kompressormata bara för att göra nåt fränt av den.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda XR400R LV-reg https://www.blocket.se/annons/orebro/honda_xr400r_lv_reg/100657041

Var det inte någon som specifikt sökte en xr400 som skulle vara landsvägsregistrerad? Här har den chansen i så fall.
Ser ju fin ut, men märkligt att man måste renovera motorn efter drygt 600mil?
Men den kanske har stått ute?
Så det kanske är ett bra köp, gillar dock inte meningen som förklarar att: "-Hittar du en finare, köp den!"
Det är ju liksom självklart, så det hamnar i samma härad som "-Intressekoll" :va
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ser ju fin ut, men märkligt att man måste renovera motorn efter drygt 600mil?
Men den kanske har stått ute?
Så det kanske är ett bra köp, gillar dock inte meningen som förklarar att: "-Hittar du en finare, köp den!"
Det är ju liksom självklart, så det hamnar i samma härad som "-Intressekoll" :va


Löjligt fin. Prisvärd trots priset.

Lär vara en perfektionist som haft isär och åtgärdat grejer som inte behöver röras på år, egemtligen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ser ju fin ut, men märkligt att man måste renovera motorn efter drygt 600mil?
Men den kanske har stått ute?
Så det kanske är ett bra köp, gillar dock inte meningen som förklarar att: "-Hittar du en finare, köp den!"
Det är ju liksom självklart, så det hamnar i samma härad som "-Intressekoll" :va
Jag såg en som hade skrivit "Hittar du en finare för mindre pengar så behöver du inte tala om det för mig, jag säljer min för det här priset"

Jag sålde en bil för länge sedan (jag ogillar att sälja saker) och när han som hade sagt att han skulle köpa den kom och tittade började han med att visa en utskrift på blocket på en likadan, för samma pris som hade gått lite mindre långt. I GÖTEBORG.

Jag påpekade att det var hundra mil bort, och "jag skulle inte vilja göra den resan i en okänd Golf för 5000:-, oavsett om den har gått 25 tusen mil eller 22 tusen"
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Inte någon enstånka jag vet. Men idag blev det en tur på 30 mil enkel resa ner till Hjo för att hämta en liten Z400. Fint skick, behöver nya däck och ett oljebyte bara.
 

Bifogat

  • IMG_20220502_164747.jpg
    IMG_20220502_164747.jpg
    6.9 MB · Visningar: 24

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Inte någon enstånka jag vet. Men idag blev det en tur på 30 mil enkel resa ner till Hjo för att hämta en liten Z400. Fint skick, behöver nya däck och ett oljebyte bara.
Haha, vilken tyskröv!

Det blir nog bra med en café-behandling.

Jag hoppas att du fick ett bra pris på den, den var ju dessutom nästgårds
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Haha, vilken tyskröv!

Det blir nog bra med en café-behandling.

Jag hoppas att du fick ett bra pris på den, den var ju dessutom nästgårds
? Nej du, det blir ingen Cafe-behandling! Det blir bara en ordentlig service och nya däck. Sen ska jag köra med den.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
? Nej du, det blir ingen Cafe-behandling! Det blir bara en ordentlig service och nya däck. Sen ska jag köra med den.
Tråkmåns, du tänker alltså inte ens vända framdäcket fel?

Har du någon tjock kompis du kan skjutsa så att bakdelen återgår till rätt vinkel då?
(jag bor tyvärr för lång bort)
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Tråkmåns, du tänker alltså inte ens vända framdäcket fel?

Har du någon tjock kompis du kan skjutsa så att bakdelen återgår till rätt vinkel då?
(jag bor tyvärr för lång bort)
Nope inget felvänt framdäck ?
Jag tror faktiskt att den ska se ut så där ☝️
 

Bifogat

  • IMG_20220502_164806.jpg
    IMG_20220502_164806.jpg
    6.2 MB · Visningar: 20
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top