Gamla enstånkor

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Det måste vara frustrerande för dig att behöva handskas med säljare som har lika skev uppfattning om prissättning som du.
Absolut. Mitt problem är dock inte priserna, utan snabbheten. Jag kan aldrig dra meddetsamma, och då missar man de bra objekten. Erbjöd mig att köpa denna rakt av, men den var redan såld. På ett par timmar...

Man måste stå beredd med släpet påkopplat och inte ha några andra förpliktelser eller andra uppdrag att ta hänsyn till. Vem kan leva ett sånt liv..? Inget jobb, ingen familj inget annat umgänge eller socialt liv. Bara kunna dra direkt och köpa hojen man vill ha.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Nu är den hojen i alla fall såld, den gick på ett par timmar. Jag skickade en intresseanmälan men då var den redan såld. Man måste stå med släpet påkopplat och kunna dra direkt, annars har man ingen chans. Det är som jag säger, gamla enstånkor är fruktansvärt eftertraktade och säljs oavsett skick och pris. Enstånkor och gamla 125cc är glödheta, det gäller bara att vara först och köpa, annars har man ingen chans.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
;) Hett tips det där har inget här att göra -gamla enstånkor är inga av dom där :hihi

säger som dom andra en virago 535:s målgrupp är kvinnlig körkortstagare ingen annan kan ju fundera på en sån och sen står dom och skäms under ett skynke

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
I min värld är de hojen inte priset ... Skulle inte vilja ha dom om man fick dom...
Nej, jag vet. Men snåla köpare utan ambitioner som jag skulle kunna köpa dem, om priset vore något så när rimligt. Men typ 25000kr för en Yamaha 535, no way.
;) Hett tips det där har inget här att göra -gamla enstånkor är inga av dom där :hihi

säger som dom andra en virago 535:s målgrupp är kvinnlig körkortstagare ingen annan kan ju fundera på en sån och sen står dom och skäms under ett skynke
Så är det, absolut. Men folk som jag, utan ambitioner, och som bara vill ha nåt att puttra runt med vid sommarstugan, så skulle det kunna duga ändå. Om de inte bara ville ha 20000kr för sina trista moppar, utan kunde släppa dem för kanske 12-13000kr. Och det är vad hela mitt propagerande i den här tråden handlar om.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nej, jag vet. Men snåla köpare utan ambitioner som jag skulle kunna köpa dem, om priset vore något så när rimligt. Men typ 25000kr för en Yamaha 535, no way.

Så är det, absolut. Men folk som jag, utan ambitioner, och som bara vill ha nåt att puttra runt med vid sommarstugan, så skulle det kunna duga ändå. Om de inte bara ville ha 20000kr för sina trista moppar, utan kunde släppa dem för kanske 12-13000kr. Och det är vad hela mitt propagerande i den här tråden handlar om.

Här är en för 13k, verkar vara nybesiktad och bara 2300 mil. Passar man inte på att köpa till vinterpris så är det nog vad man får hålla till godo med.

Fast här är ju betydligt mer bang för nästan samma peng. Fast kanske inte nybesiktad.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Det handlar om att försöka få säljaren att inse att han tagit till med ett pris som är dubbelt mot vad han kommer få. Det finns många orealistiska önskemål på Blocket. Tyvärr lever många i ett önsketänkande där deras gamla dussinhojar är eftertraktade dyrgripar. Varför inte sälja dem till rätt pris och gå vidare i livet? Nej, in med den i garaget och annonsera ut dem igen nästa säsong, med samma resultat...
Hur har din strategi funkat hittills? Att upprepa samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat är definitionen av dumhet.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Här är en för 13k, verkar vara nybesiktad och bara 2300 mil. Passar man inte på att köpa till vinterpris så är det nog vad man får hålla till godo med.

Fast här är ju betydligt mer bang för nästan samma peng. Fast kanske inte nybesiktad.
Det finns intressanta objekt. Den första har jag varit i kontakt med, han vill dock ha 13000kr när den är besiktad. Tror det är en importhoj också. Kanske ok, vi får se hur det går. Den andra är i Nynäshamn, lite drygt när ja bor i Hallstavik i sommar.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Hur har din strategi funkat hittills? Att upprepa samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat är definitionen av dumhet.
Tja, kanske. Då har du dumförklarat halva Blocket då. Samma pris, vecka efter vecka, utan att nån svarar på annonsen. Att varje vecka hoppas på att någon helt plötsligt kommer betala ditt väl tilltagna pris, det måste väl vara oerhört korkat..?

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Två av dom du länkade på ju inte priset 25.000 utan 15.000....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tja, kanske. Då har du dumförklarat halva Blocket då. Samma pris, vecka efter vecka, utan att nån svarar på annonsen. Att varje vecka hoppas på att någon helt plötsligt kommer betala ditt väl tilltagna pris, det måste väl vara oerhört korkat..?

Skillnaden är att dom har en sak dom inte behöver, men har inte bråttom att bli av med den.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Skillnaden är att dom har en sak dom inte behöver, men har inte bråttom att bli av med den.
Problemet är när köparna upptäcker att de inte har så förtvivlat bråttom att få tag i en hoj heller. "Det är en sommar nästa år också, kanske bättre priser då...".

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år