Intressant att så många lägger gränsen vid 500 cc. Spontant skulle jag svarat 250 cc. Men jag vet inte.
Hur blir det med den här tråden nu? Måste vi döpa om den till "gamla encylindrig fyrtaktare" ? Eller får vi bara diskutera hojar över 500 kubik ?
Man skulle kunna komma runt problemet med ett:
"Sorry för off-topic, men jag har hittat en 350 som verkar intressant..."
Äsch, pladdra på i tråden bara.
Jag tänker bara på de gånger man hukat bakom styret i motvind och spelat på de tre högsta växlarna för att försöka hålla en stackars 250 över 100-strecket.
Det är inte "enstånka", "bottendrag" eller "urkraft" man tänker på.
Funderingarna går snarare i banorna kring bensintanken man ligger på och om den fungerar som sprängkåpa eller egentligen genererar mer splitter när motorn under desintegrerar?
Det, och "vad kostar kalsonger i Nomex egentligen...?"