L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
För att fruktansvärt eftertraktade motorcyklar med extremt lågt pris försvinner innan någon hinner följa länken och det blir svårt att förstå vad inlägget handlade om.Varför behövs en dump när det finns en länk?
För att fruktansvärt eftertraktade motorcyklar med extremt lågt pris försvinner innan någon hinner följa länken och det blir svårt att förstå vad inlägget handlade om.Varför behövs en dump när det finns en länk?
Vi finsmakare som förstår att uppskatta dessa klassiker är en liten minoritet, det är sant. Å andra sidan är utbudet av dessa hojar också ganska magert.Ja, och dom är 1% av hojköparna, och bland dom är dom kanske oerhört populära, medans 99% inte ens skulle peta på dom med en 2 meter lång käpp ens.
Ok, jag förstår. Tänkte att hela inlägget blev ointressant i och med att hojen är såld och annonsen borta. Jag ska bättra mig och lägga upp skärmdumpar på alla eftertraktade 250cc enstånkor jag hittar.För att fruktansvärt eftertraktade motorcyklar med extremt lågt pris försvinner innan någon hinner följa länken och det blir svårt att förstå vad inlägget handlade om.
Jag tror att det är mer än så.Ja, och dom är 1% av hojköparna, och bland dom är dom kanske oerhört populära, medans 99% inte ens skulle peta på dom med en 2 meter lång käpp ens.
För många hojbyggare är motorn eftertraktad som grund för ombyggnationer. De flesta av dessa hojar har blivit caferacers genom åren, inte minst utomlands.Tammer har fått för sig att dom konstiga moppar just han vill ha är eftertraktade.
Ingen annan på forumet söker efter sådana.
Just den här SR250 är inte jag heller intresserad av. Den anges vara årsmodell -92, så det måste vara en importhoj. Här såldes den bara mellan -78 och -84. Dessutom obesiktigad och kräver "omsorg".Jag tror att det är mer än så.
Men även dom brukar vilja ha en SR500 istället.
.....Just den här SR250 är inte jag heller intresserad av. Den anges vara årsmodell -92, så det måste vara en importhoj. Här såldes den bara mellan -78 och -84. Dessutom obesiktigad och kräver "omsorg".
För många hojbyggare är motorn eftertraktad som grund för ombyggnationer. De flesta av dessa hojar har blivit caferacers genom åren, inte minst utomlands.
Namnet till trots är en caferacers inget kraftpaket, det handlar mer om stil och design. Ska vara strippad från all onödigt. Googla på "caferacer sr250" så får du se.Ja, det är ju ett enormt kraftpaket till motor, helt omatchat prestandamässigt och med det grova ljudet man är ute efter på en caféracer, helt enkelt ett givet val...
Snygga är dom också, dom ser ut som karikatyren av utsvultna och nedssuttna hästar i Lucky Luke albumen.
Dom flesta skulle inte ens bemöda sig med att pissa på dom hojarna om dom tog eld ens
Alltså, jag har inget emot att man har sin egen uppfattning om saker, men det blir lite tokigt när man presenterar det som fakta.Namnet till trots är en caferacers inget kraftpaket, det handlar mer om stil och design. Ska vara strippad från all onödigt. Googla på "caferacer sr250" så får du se.
Googla på caferacer istället så får veta hur en riktig caferacer är från början istället för en hipstermoppe..Namnet till trots är en caferacers inget kraftpaket, det handlar mer om stil och design. Ska vara strippad från all onödigt. Googla på "caferacer sr250" så får du se.
Nu är ju inte sr 250 urfadern till caferacer så varför ska man googla på specifikt det ?Namnet till trots är en caferacers inget kraftpaket, det handlar mer om stil och design. Ska vara strippad från all onödigt. Googla på "caferacer sr250" så får du se.
Ja k korthet så tycker dom att det är en bra byggbas då det är en enkel underhållsfri motor utan utanpåliggande oljeslangar och med elstart osv - som byggare av saker du kränger visst men det har ingen vill ha faktor och körglädje för det .Kolla bara. SR250 - "a perfekt donor"Yamaha SR250: A Perfect Donor?
The Yamaha SR250 is one of the world's most popular donor bikes for custom builders. Today, Jake Snowdon from Sweden's Jadus Motorcycle Parts -- the SR250 experts -- delves into the heritage, design, and specs of this beloved thumper, explaining what makes it such a great base bike for builders.www.bikebound.com
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|