Jag kan ju inte hålla med då jag har ett par stycken med fyrkantsrör!Vi har väl flera gånger konstaterat att det inte går att bygga något snyggt av en hoj som har ram av fyrkantrör
Jag skulle gissa att en portning av toppen gör mer än extra kubik på en sån där. Fast det ena utesluter ju inte det andra.
Fast det där med att porta, toppen och kanalerna är ju gjutna efter ngt, varför inte gjuta från början för mer flöde? ( ja jag vet att fabrikanterna har mer saker att ta hänsyn till än effekt egentligen)Jo, där lämnas det nog hästar, att manuellt porta till en topp tar ju tid och kräver kunnande, så fabrikerna struntar i det.
Nej, det är iofs numera möjligt att gjuta rätt avancerade former. Men inte förr. Definitivt inte på 60-talet.Fast det där med att porta, toppen och kanalerna är ju gjutna efter ngt, varför inte gjuta från början för mer flöde? ( ja jag vet att fabrikanterna har mer saker att ta hänsyn till än effekt egentligen)
Det finns ju ( typ sanna) storys om handportade toppar på typ brittiska och italienska hojar från 60 talet. Porta EN och gjuta efter den? Nej?
Fast, varför inte då? Har ju funnits racemotorer i hundra årNej, det är iofs numera möjligt att gjuta rätt avancerade former. Men inte förr. Definitivt inte på 60-talet.
Var det den färgsättningen den såldes med när den var ny? Dom som designade den måste varit på någon firmafest och rökt svamp innankawasaki klx 650 ny besiktad säljes i Falun | Blocket
23000 kr - Offroad - Falun - säljer nu min hoj för andra prioriteringar och värderingar. . info kawasaki klx 650 års 94 ny servad och genomgången allt f...www.blocket.se
Billig OCH prutbar. Och vilket sinnessjukt färgschema, tänk att få ta med sig en grogg till garaget och bara sitta och garva åt den så pretzelsmulorna bara sprutar ur munnen
Säljaren säljer ju pga ”andra värderingar” så han kanske är känner det är dags att släppa trippen och låta den gå vidare. Jag har iaf aldrig sett två nyanser av lila mot röd tidigare. GaletVar det den färgsättningen den såldes med när den var ny? Dom som designade den måste varit på någon firmafest och rökt svamp innan
Mer än så. Man tävlade på 1800-talet också. Men tekniken har gått framåt tro det eller ej.Fast, varför inte då? Har ju funnits racemotorer i hundra år
Jag kanske måste dubbelkolla i källaren, men det där är väl samma palett som på mina skidkläder från 90-talet (som fortfarande passar mig #humblebrag)? Ser inte riktigt problemet.Säljaren säljer ju pga ”andra värderingar” så han kanske är känner det är dags att släppa trippen och låta den gå vidare. Jag har iaf aldrig sett två nyanser av lila mot röd tidigare. Galet
Nej, den hade lila sadel också.Var det den färgsättningen den såldes med när den var ny? Dom som designade den måste varit på någon firmafest och rökt svamp innan
Gjuta olika former är nog en kunskap som funnits i tusentals år. Att gjuta en perfekt insugskanal skulle inte ha varit något problem alls för hundra år sen. Problemet är att veta hur en sån ser ut. För den ser absolut inte lika ut då som nu, inte ens idag har de stora tillverkarna en gemensam åsikt om den saken.Mer än så. Man tävlade på 1800-talet också. Men tekniken har gått framåt tro det eller ej.
Den här är gammal men kanske kan ge en fingervisning om att det inte stått still?
Timeline of Casting
Reproduced with permission from Modern Casting from the Spring 2002 edition of Engineered Casting Solutions. Download this article in its original format.www.afsbirmingham.com
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|