Exempelvis MECA Raceway i Malmö.![]()
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
Mvh Magnus
Exempelvis MECA Raceway i Malmö.![]()
Synd att det är så inni bängen långt för oss norrlänningar att åka på nått skoj, här uppe händer det väldigt lite som har med motorcyklar och dragrace att göraJohansson: Till veckan hämtar jag hojjen och sätter tilbaka moton i ramen...då kan du komma och hämta laddtryck switchen om du har lust.
Det tycker jag ni gör alldeles rätt i, Turbohojare och annat löst fölk är alltid välkommna hit till södernKan inte Mohammed komma till berget får berget komma till Mohammed, vi får samla ihop lite folk i sommar och åka söderut mot bebyggelsen...
Jag hör av mig när jag är tillbaka i stan, jag är i Sollefteå en vecka till på jobb.
//Anders
Eftersom byvägen har töat av så kunde jag inte hålla mig, nu är hojen luftad!
Precis när laddtrycket kommer bluddrar och spottar den men sen skjutsar den iväg ordentligt, det lilla jag kollade så var laddet uppe i 0.5 som mest och då spann det hejdlöst på asfalten...![]()
Jag testade att köra med choken halvt på och då gick den aningen renare med mindre bludder när laddet kom. Jag hade inte lambdamätaren med mig, annars hade jag sett direkt om den gått fett eller magert.
Beror det på var jag tar trycket till bränsleregulatorn? Just nu tar den tryck från pitotröret.
//Anders - Med pirr kvar i magen
Gissar att den går magert eftersom det hjälpte lite med choke. Men jag tycker nog att du ska ligga lite lågt med ombyggnader av anslutningar med mer tills du kan börja bestycka. Åtminstone om det är mer jobb än att flytta lite slangar. Det kan ju hända att den går annorlunda på andra varvtal. Och du kan ju inte bestycka innan du kan belasta puffran någorlunda. Ja, du vet det där med fästet, barmark med mer.... Jag testade att köra med choken halvt på och då gick den aningen renare med mindre bludder när laddet kom. Jag hade inte lambdamätaren med mig, annars hade jag sett direkt om den gått fett eller magert. ...
Angående bestyckningen, enligt manualen ska huvudmunstyckena vara 117.5 men i hojen sitter det 125r. Vilken storlek ska jag gå efter när jag räknar fram etanolbestyckningen? Kan 140 bli för snålt om den går på 125
r nu?
Storleken på tomgång såg jag aldrig eftersom jag tog loss flottörkoppen på plats för att slippa två timmars skruvning för att få dit plenumet igen. Jag ska kolla närmare idag om jag får tid...
//Anders
Vet någon förresten var man köper breda slangklammer för siliconslang?
Just nu har jag dubbla snikklammer mellan plenum och förgasarna och det är ett rent helvete att få dit dom så man kommer åt att skruva åt alla 8 klammer, så om det finns 30mm breda slangklammer liknande det på bilden så vore det perfekt i och med att jag då endast behöver ett klammer per förgasare...
//Anders
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |