Exempelvis MECA Raceway i Malmö.
Tycker att det låter som en förträfflig ide
Mvh Magnus
Exempelvis MECA Raceway i Malmö.
Synd att det är så inni bängen långt för oss norrlänningar att åka på nått skoj, här uppe händer det väldigt lite som har med motorcyklar och dragrace att göra Johansson: Till veckan hämtar jag hojjen och sätter tilbaka moton i ramen...då kan du komma och hämta laddtryck switchen om du har lust.
Det tycker jag ni gör alldeles rätt i, Turbohojare och annat löst fölk är alltid välkommna hit till södernKan inte Mohammed komma till berget får berget komma till Mohammed, vi får samla ihop lite folk i sommar och åka söderut mot bebyggelsen...
Jag hör av mig när jag är tillbaka i stan, jag är i Sollefteå en vecka till på jobb.
//Anders
Eftersom byvägen har töat av så kunde jag inte hålla mig, nu är hojen luftad!
Precis när laddtrycket kommer bluddrar och spottar den men sen skjutsar den iväg ordentligt, det lilla jag kollade så var laddet uppe i 0.5 som mest och då spann det hejdlöst på asfalten...
Jag testade att köra med choken halvt på och då gick den aningen renare med mindre bludder när laddet kom. Jag hade inte lambdamätaren med mig, annars hade jag sett direkt om den gått fett eller magert.
Beror det på var jag tar trycket till bränsleregulatorn? Just nu tar den tryck från pitotröret.
//Anders - Med pirr kvar i magen
Gissar att den går magert eftersom det hjälpte lite med choke. Men jag tycker nog att du ska ligga lite lågt med ombyggnader av anslutningar med mer tills du kan börja bestycka. Åtminstone om det är mer jobb än att flytta lite slangar. Det kan ju hända att den går annorlunda på andra varvtal. Och du kan ju inte bestycka innan du kan belasta puffran någorlunda. Ja, du vet det där med fästet, barmark med mer.... Jag testade att köra med choken halvt på och då gick den aningen renare med mindre bludder när laddet kom. Jag hade inte lambdamätaren med mig, annars hade jag sett direkt om den gått fett eller magert. ...
Angående bestyckningen, enligt manualen ska huvudmunstyckena vara 117.5 men i hojen sitter det 125r. Vilken storlek ska jag gå efter när jag räknar fram etanolbestyckningen? Kan 140 bli för snålt om den går på 125r nu?
Storleken på tomgång såg jag aldrig eftersom jag tog loss flottörkoppen på plats för att slippa två timmars skruvning för att få dit plenumet igen. Jag ska kolla närmare idag om jag får tid...
//Anders
Vet någon förresten var man köper breda slangklammer för siliconslang?
Just nu har jag dubbla snikklammer mellan plenum och förgasarna och det är ett rent helvete att få dit dom så man kommer åt att skruva åt alla 8 klammer, så om det finns 30mm breda slangklammer liknande det på bilden så vore det perfekt i och med att jag då endast behöver ett klammer per förgasare...
//Anders
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |