Dunlop Highflex i lungvik har det du är ute efter.
Jag skickade iväg en storbeställning till Touringbutiken igår, så nu är ett gäng 140r på väg tillsammans med diodblinkers och annat skoj. Till min stora förvåning så gick ett munstycke loss på endast 20:- så det blev betydligt billigare än de 120-130:- jag hört från lokala handlare. I och för sig så är det pirat men det lär nog funka bra ändå.
Som Robban påpekade ska jag sluta grubbla över bestyckningen och ta det problemet när det går provköra, med lambdan och forumet till hjälp så borde det inte bli några större problem...
Som sagt så kostade jag på mig diodblinkers och -bakljus till hojen, jag var nära att beställa ett par billiga glödlampeblinkers men upptäckte i sista stund att dom inte var E-märkta. Lika bra att ha såna så jag slipper tjafs på besiktningen. Röven på hojen kan bli riktigt fräck med ett litet diodlyse inbyggt i dynan så länge jag lyckas klä dynan så det liknar något, tur att jag har någon månad på mig med sånt småpyssel innan besiktningsdax!
//Anders
Lite fett är ju säkerhet. Men om nu munstyckena varierar så skulle ju (i alla fall teoretiskt) tre pipor kunna gå lite fett och den fjärde gå så där bara en anings magert (dvs riktigt farligt) och det fortfarande ser bara en anings fett ut på lambdan.... Frågan är om jag inte klarar mig ändå eftersom jag siktar på att ligga lite fett för att vara på den säkra sidan. Det vore förmodligen kinkigare om jag skulle försöka bestycka den så exakt som möjligt, dvs på gränsen till magert. ...
Jag beställde en uppsättning av 143 och 145 också för att kunna börja tokfett och gå neråt, det hade ju gått på närmare två papp om jag köpt originalmunstycken...
Du har rätt i att jag inte vet om alla cylindrar får samma mängd soppa, men jag tar en chansning och hoppas det håller. En ny (nåja) motor från skroten går loss på 5000:- så jag har råd med ett par ras.
//Anders
Har dom öppnat butiken igen?Kollade vad en "ny" motor skulle gå lös på om jag skulle totalskjuta min egna. Hittade en på http://www.spinnin-wheel.se/ De ville ha 26k
2 flagg för munstycken är ju lite häftigt förstås.... Du har rätt i att jag inte vet om alla cylindrar får samma mängd soppa, men jag tar en chansning och hoppas det håller. ...
bromsklossen: Huga så dyrt! Nu börjar fördelarna med att bygga på gammalt skrot visa sig, jag får ju två extra hojar för priset av en sån motor...
Robban_C: Jag är inte så säker på att jag vill plocka ut alla hästar heller, med ramen och svingen oförstärkta vill jag nog hålla framhjulet i backen så mycket det bara går. Sen är det bra att det finns mer att hämta den dagen jag känns behöva mer klös.
R1Monstret: Tusen tack!
//Anders
Härligt! Den gick som ett troll kan jag tänka mig, hur mycket laddar du för tillfället?
Jag har hört av folk att ljudet blir lite annorlunda med etanol jämfört med bensin, beror det på att etanolen brinner långsammare så avgasventilen hinner öppna mer innan förbränningen är klar?
//Anders
Nu sitter det en stadigare slang på oljereturen, svackan får jag leva med för att inte slangen ska sitta spänd.
Allt är spacklat och uppruggat inför lackering, jag ska ner till verkstaden nu och göra ett försök med lacksprutan. Håll gärna tummarna för att jag slipper rinningar och slipspån...
//Anders
Förresten, det gör ont som fan att få thinner i ögat. Kan vara bra att veta...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |