Det blev några timmar i garaget idag också, ikväll ska jag ut och käka med fjällan så hon inte tror att jag glömt bort henne fullständigt...
Framskärmen blev avkortad då den var onödigt lång tidigare. Jag drog på lite finspackel och slipade ner lyskåpan och framskärmen så nu fattas bara lacken, efter lackeringen kommer jag självklart ta korten på håll så inte mitt bedrövliga förarbete syns. Jag får ursäkta mig med att jag gjorde den mesta slipningen med en lamellrondell på vinkelslipen då jag inte hade sandpapper hemma.
Medan jag väntade på att spacklet skulle torka så måttade jag till tändkablarna och sågade till en ny undertail då den gamla hade ett urtag för batterilådan som inte finns kvar längre, då den ska lackas svart så får jag väl se hur den ser ut efter några mil i stensprut från bakhjulet. Jag tänkte först ha den olackad men det passar inget vidare med en undertail i borstat rostfritt när resten av hojen är svartlackad.
Jag har förresten ångrat mig angående gaffelstabilisatorn, det ser dumt ut att ha den i guld så när jag lackar allt annat så ska den få bli svart den också. Då är bara fälgarna och delar av bromsoken guldfärgade och det får räcka.