_Johansson_
Storfräsare
Det brukar ta ett tag, tänkte inte på att kolla om den kommit upp när jag skrev inlägget...
//Anders
Edit: Nu är den uppe!
//Anders
Edit: Nu är den uppe!
Last edited:
Tack tack, man får faktiskt lite faderskänslor efter att ha hört den pusta och frusta för första gången!
Gänga in säger du, hur pass trögt ska stången gå? Jag provade lite lätt men då stången kändes stum ville jag inte riskera att dra den gängpaj och gav fan i det istället. Den har en jämn patina av rost över både gängor och wastegate-hus, och borde rimligtvis vara lika full med sot som turbon var när jag tog isär den. Kanske läge att försöka ta loss wastegaten och rengöra den? Den sitter i tre insex som även dom ser fastrostade ut, så det var därför jag lät bli att ta isär den tidigare...
//Anders
Jo, men hylsan är en mutter som sitter gängad på stången, så stången borde rimligtvis kunna röra sig åt endera hållet om jag skruvar på muttern...
Tack tack! Den låter lite rappare än en del andra turbohojar, förmodligen eftersom jag behållt grundkompet på 9.6:1 istället för att ha kompsänkt till 8:1 som verkar vara vanligt om man ska kunna köra på bensin.
//Anders
Nu är en halvliter mattsvart (50% färg 50% mattmedel) färg inköpt tillsammans med ett par rörböjar som ska bli ett kort avgassystem, jag måste ju liks ha ett om jag ska försöka mig på en besiktning så det är lika bra att göra ett direkt och se hur det blir/låter...
Är det någon som vet vart det går köpa ett godkänt vitt diodbaklyse med blinkers i? Röven kommer att bli nästan 25 cm bred så det är gott om plats.
Jag tror förresten att jag lugnar mig med bänkningen tills sommaren. Om jag lägger ner lite tid på det när asfalten kommer fram så borde jag kunna testa mig fram till en körbar etanolbestyckning, det fanns en hel del bestyckningstips i Bells "Four stroke performance tuning" som jag har som kvällslektyr för tillfället. Det känns lite korkat att kosta på en bänkning och finbestyckning innan jag ens hunnit ut och prova den...
//Anders
Jag tror förresten att jag lugnar mig med bänkningen tills sommaren. Om jag lägger ner lite tid på det när asfalten kommer fram så borde jag kunna testa mig fram till en körbar etanolbestyckning, det fanns en hel del bestyckningstips i Bells "Four stroke performance tuning" som jag har som kvällslektyr för tillfället. Det känns lite korkat att kosta på en bänkning och finbestyckning innan jag ens hunnit ut och prova den...
//Anders
Ehmmm. Jag har säkert missförstått men jag tolkar detta som vanlig bilfärg eller liknande. På ett avgas. Som blir varmt. Ja, du förstår säkert vad jag oroar mig för och du har säkert en bra förklaring.Nu är en halvliter mattsvart (50% färg 50% mattmedel) färg inköpt tillsammans med ett par rörböjar som ska bli ett kort avgassystem, ...
Perfekta kvällslektyren! Och han har också skrivit om 2-t.... Bells "Four stroke performance tuning" ...
Jaså, övertryck på diesel. Jaja, bra att veta!... överladdning och dieselmotorer ...
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |