Efter att ha dragit klart tryckslangarna kunde jag inte hålla mig längre så nu är första provkörningen gjord, det var inte värt att filma eftersom kombinationen nyregnat, träskor och skruvarbrallor gjorde att jag bara tog en lugn sväng runt industriområdet. Det vore intressant att få höra hur den låter på håll, i hjälmen är det då ett jävla liv i alla fall trots att man håller igen på gasen...
Jag höll på ett bra tag utan att få ett enda livstecken från hojen tills jag kom på att jag jordade kabeln som ska gå till laddtryckskontakten det sista jag gjorde i torsdags, med den jordad ska det enligt manualen gå ställa tändningsretarden direkt på tändboxen men tydligen så ger den ingen gnista alls då. Skumt.
I alla fall så känns hojen mycket stabilare nu med ramen förstärkt, ifjol kändes det som om hojen ville slå knut på sig själv när jag körde runt i en rondell men nu var det betydligt bättre. Jag hade skruvat upp tomgångsskruvarna alldeles för mycket när jag jävlades med att få igång den så den hostade och small på lågvarv men på högre varv och med lite laddtryck så stack den iväg fint det lilla jag testade. Den verkar vara lite hetsigare nu än med den gamla turbon vilket är lite synd, ifjol styrde man laddet med högernäven men nu hinner man knappt blinka innan laddet hoppat upp från 0.5 till 1 bar så det kan nog bli en del oplanerade bakhjulskörningar i sommar...
Enda egentliga felet jag hittade var att ena oljeröret till kylaren läcker lite, jag var dumsnål och byggde om originalrören och jag antar att den presskoppling som läcker tog stryk av värmen när jag svetsade i närheten av den. Jag ska testa att skaffa en limfylld krympslang och dra över, med tanke på det låga oljetrycket borde det hålla utan problem.
Det låter som du har problem med luft tillförsel i bränsletanken( det blir vakum).Bullen099: Tack tack, men jag är nog snarare för dum för att inse riskerna med vissa saker...
Idag har hojen visat sig vara ett underbart redskap för min personliga utveckling på både det fysiska och det mentala planet. Fysiken kommer av att den går som ett skott i fem minuter och sen tvärdör så jag får styra den tillbaka till garaget, mentalt eftersom jag inte svor en endaste gång när jag knuffade den hem från raggar-statoil...
Jävligt skumt fel faktiskt, den går bra ett tag och sen börjar den rusa på tomgången och dö vid gaspådrag för att sen gå på en eller två burkar och skicka ur sig några rejäla avgasknallar innan den dör. Soppapumpen går och det är full tank, så har inte förgasarna fullständigt bäckat igen så måste det vara ett elfel för tändningen.
Jag handtvättade hojen innan jag for iväg så det kanske har krupit fukt någonstans, men alla skarvningar till tändingen är vulktejpade och täta och det vore ju konstigt om inte Dyna-boxen pallar några droppar vatten.
jag tror du får labba lite med trycksättningen av flottörhusen, e nog där felet sitter, om den går snålt försök ta ut trycket närmare turbon, om de blir för mycke sätt en strypning på slangen, så körde jag på en bilmotor
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |