_Johansson_
Storfräsare
Närå, bara motorn utan jetpipa och anslutna slangar och sånt.
Jag måste ha en med mindre diameter på kameran, den där är 16mm och jag vill helt ha en på 8mm eller mindre.
Du skulle helt enkelt ha haft en kontakt på medicinsk utrustning, dom har smidiga små fina grejjor.
Kanske man ska boka upp sig för ändtarmsundersökning, när man är mitt uppi kniper man åt allt man orkar och springer hem med kameran i släp.
14 237 gram.Innan jag sätter motorn i testbänken ska jag väga den för att se vad den landar på, någon som vågar sig på en gissning?
Det fiberhöljet är ungefär en halv tum tjockt. Det går två luftkanaler och några verktygskanaler i dom också. Så man blir rätt hanterad i rökgången av den...._Johansson_ skrev:Kanske man ska boka upp sig för ändtarmsundersökning, när man är mitt uppi kniper man åt allt man orkar och springer hem med kameran i släp.
Jovvist är det bra i teorin, i praktiken är det rätt så svårt att få sånt tätt, montera tillbaka så det blir det tätt så i många fall så har man pluggat sånna inspektionshål får gott. Så tänk efter, jag tror det är enklare att plocka av höljet för att titta på brännkammaren utifrån och kanske använda ett endoskop för att titta inneuti.En sån där flexibel inspektionskamera vore perfekt för såna inspektioner, då kan jag sätta ett antal gängade portar på motorhöljet som den kan stickas in genom så jag inte behöver ta isär något alls på motorn.
Jovvist är det bra i teorin, i praktiken är det rätt så svårt att få sånt tätt, montera tillbaka så det blir det tätt så i många fall så har man pluggat sånna inspektionshål får gott. Så tänk efter, jag tror det är enklare att plocka av höljet för att titta på brännkammaren utifrån och kanske använda ett endoskop för att titta inneuti.
//Kompisen
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |