Gasturbinhoj = JETeskoj!

Kanske man ska boka upp sig för ändtarmsundersökning, när man är mitt uppi kniper man åt allt man orkar och springer hem med kameran i släp.

Man kan göra så, men jag tror man springer fortare med byxorna på och kameran dinglandes ur någon annan kroppsöppning.

Den dom tjongade in i näsan på mig var smidig, det kanske är samma som den dom kör i rökgången, den luktade IOFS konstigt....

_Johansson_ skrev:
Kanske man ska boka upp sig för ändtarmsundersökning, när man är mitt uppi kniper man åt allt man orkar och springer hem med kameran i släp.
Det fiberhöljet är ungefär en halv tum tjockt. Det går två luftkanaler och några verktygskanaler i dom också. Så man blir rätt hanterad i rökgången av den.... :arsele

//Kompisen

En sån där flexibel inspektionskamera vore perfekt för såna inspektioner, då kan jag sätta ett antal gängade portar på motorhöljet som den kan stickas in genom så jag inte behöver ta isär något alls på motorn.:tummenupp
Jovvist är det bra i teorin, i praktiken är det rätt så svårt att få sånt tätt, montera tillbaka så det blir det tätt så i många fall så har man pluggat sånna inspektionshål får gott. Så tänk efter, jag tror det är enklare att plocka av höljet för att titta på brännkammaren utifrån och kanske använda ett endoskop för att titta inneuti.

//Kompisen

Köper du en kamera att inspektera insidan med så blir det inte rektoskopi, det blir raketoskopi:D

Last edited:
Okej, då ser gissningarna ut så här än så länge:

harlekin 10kg
T-rex crew-memb 10.84kg
Bensinskalle 11.76kg
Viktor L 12.49kg
Bushido 13kg
Twostroke Fred 14.237kg
Blue 15.5kg
zuperbulle 15.921kg
Try 17.486kg

Jag har väl mina aningar om vart det kommer hamna men säger såklart inget.:tungan

Jovvist är det bra i teorin, i praktiken är det rätt så svårt att få sånt tätt, montera tillbaka så det blir det tätt så i många fall så har man pluggat sånna inspektionshål får gott. Så tänk efter, jag tror det är enklare att plocka av höljet för att titta på brännkammaren utifrån och kanske använda ett endoskop för att titta inneuti.

//Kompisen

Ok, tänkte använda svetsmuttrar och O-ringade pluggar typ lambdasondsstorlek så det borde bli tätt och fint.

Problemet är att när kraftturbinen är byggd och motorn sitter i ramen med alla slangar och anslutningar dragna är jag tvungen att riva halva hojen för att komma åt att lossa motorhöljet, inget man gör i fält direkt.:gnissla

Med ett sådant fantastiskt pris i potten måste jag bryta smygandet och visa mig i ljuset, älskar projektet och det är bara så sjukt coolt! Vikten är ju uppenbar och kommer sluta på 21.835 kg :) Dra ihop monstret nu så vi får se lite hastigheter!

Inklusive gänglåsningen på turbinaxeln kommer den väga 17,3895.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back