GP Aperol di San Marino e della Riviera di Rimini

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Rossi asså... näst sist till sista varvet och då en 11e plats. Tokstryk av Barbera på stenålders-Ducce.

Fetslut har jag sagt länge! ;)

Kul att Lorenzo hittade fart till FP2, kanske han kan utmana Stoner lite.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
FP2:

1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 1m 33.929s
2. Casey Stoner AUS Repsol Honda 1m 34.005s
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda 1m 34.205s
4. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1m 34.444s
5. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 1m 34.469s
6. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda 1m 34.989s
7. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki 1m 35.023s
8. Hector Barbera ESP Mapfre Aspar 1m 35.111s
9. Hiroshi Aoyama JPN San Carlo Honda Gresini 1m 35.282s
10. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1m 35.301s
11. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro 1m 35.331s
12. Randy de Puniet FRA Pramac Racing 1m 35.418s
13. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro 1m 35.419s
14. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 1m 35.423s
15. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 1m 35.622s
16. Loris Capirossi ITA Pramac Racing 1m 35.826s
17. Toni Elias ESP LCR Honda 1m 36.196s

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kul att Lorenzo fick till det bättre.

1. Lorenzo
2. Stoner
3. Spies.

Ser bra ut. :)

Edit: Helvete vad tråkig den blåa Yamaha-lacken är jämfört med den vita...

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Edit: Helvete vad tråkig den blåa Yamaha-lacken är jämfört med den vita...
Nästan lika tråkig som förarna.

Spies är en längre variant av charmtrollet Pedrosa. Tillsammans gör de presskonferenserna till en plåga. Stackars jävlar som får miljoner för att köra hoj...

Fattar inte varför de inte kört med den röd/vita hela säsongen?
Läskigt vackert! :drool

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
RSV4 Factory, RS 250

Kan säkert stämma som dom beskriver det i artiklarna, Rossi som gammal o slut passar bäst som utvecklare för fabriken.
Vinnandet får han lämna till dom unga hungriga killarna som sig bör.

Oavsett kan man ju säga (om man varit på plats och sett det live) att i år så är Hondan minst dubbelt så bra som dom andra ihop, speciellt maskinellt.:hej

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
Som jag förstod det på Stoner så tyckte han att de flesta chassin kanske är lite olika men åkbara om man bara slår på lite med gasrullen,
så Rossi kanske borde prova att justera sin åkstil till materialet och kolla vad det har för potential och sluta vara latest of the late brakers.

Detta skall dock ses i ljuset av att Ducati kopplat tändkablarna fel i föhållande till vevdelningen (hörs på långt håll),
o att dom inte fattat varför alla andra kör med alubåge istället för kålfiber/ rörstaket!

Oh shit, tänk om dom får rätt på det..:)

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
En jämförelse kan man alltid göra men relevansen sjunker i takt med skillnaden på det som jämförs. När säsongen är slut kan vi ju jämföra Rossis tid på Hondan mot Stoners :rolleyes:

Kom igen nu.. Lorenzo som är snabbast efter FP2 är 0,7s snabbare än vad han var på "samma" cykel förra året, 1:33:929. Pedrosa har klippt 0,5s mot förra året. Stoner körde 1:34,763 förra året på en Ducce som, uppenbarligen, inte dög åt Rossi. Barbera kör i år på 1:35,111 trots att han kör-skit-duccen-som-inte-duger-åt-rossi-&-hayden. Vad gör Rossi? Han "luffar" runt på 1:35:331 & är mindre än 0,1s före Randy, Nicky & Karel :awesome

Hur man än vrider & vänder på siffrorna så är Rossi samma misslyckande på Duccen som Melandri, om inte värre. Faktum är att Rossi slår Melandris fjolårstid med 0,114s, det är f-n totalfiasko, grande totalfiasko!

Hur omöjligt det än må vara så hoppas jag Rossi bryter sitt kontrakt med Ducati & fixar en fabrikare hos Honda (drömscenario) eller Yamaha, eller åtminstonde en privathoj. Att stanna ett år till kommer för historieböckerna & legenden bli samma miss som när Schumi fick för sig att göra comeback..

MC Doktorn

Guest
Kom igen nu.. Lorenzo som är snabbast efter FP2 är 0,7s snabbare än vad han var på "samma" cykel förra året, 1:33:929. Pedrosa har klippt 0,5s mot förra året. Stoner körde 1:34,763 förra året på en Ducce som, uppenbarligen, inte dög åt Rossi. Barbera kör i år på 1:35,111 trots att han kör-skit-duccen-som-inte-duger-åt-rossi-&-hayden. Vad gör Rossi? Han "luffar" runt på 1:35:331 & är mindre än 0,1s före Randy, Nicky & Karel :awesome

Hur man än vrider & vänder på siffrorna så är Rossi samma misslyckande på Duccen som Melandri, om inte värre. Faktum är att Rossi slår Melandris fjolårstid med 0,114s, det är f-n totalfiasko, grande totalfiasko!

Hur omöjligt det än må vara så hoppas jag Rossi bryter sitt kontrakt med Ducati & fixar en fabrikare hos Honda (drömscenario) eller Yamaha, eller åtminstonde en privathoj. Att stanna ett år till kommer för historieböckerna & legenden bli samma miss som när Schumi fick för sig att göra comeback..

Så är det :fakta

Kolla Rossis fiasko utveckling, notera speciellt efter race 7 "Assen" då GP11.1 introducerades.:död

13.jpg

Jämför med Stoner som levererade pallplatser med Skitduccen :rolleyes:

21.jpg

Sammanfattningsvis beror det inte bara på Hojen utan att Rossi klarar helt enkelt inte av att förvalta Ducatis potential på samma sätt som Stoner klarade av.

Så konklusionen är att Rossi är på väg utför!

Last edited:

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Staceys körstil kanske ser spektakulär ut nu, under 800-eran, men det var betydligt mer uppställ på 500:a och 990-tiden.

När Stacey fortfarande ammade fanns det riktigt hårda killar, som Schwantz och Doohan, och de hade knappast stått över ett par race pga laktosintoleras.

Och vart har du läst/hört någon tvärsäkert uttala sig om att Stoner kör med minst elektroniska hjälpmedel? Finns garanterat inte en enda person i GP-depån som kan bekräfta det så källan vore grymt intressant.
.

I´ve seen it all man :) iaf lika länge som du.

Schwantz är the man. Eller var kanske man kan säga. Doohan gillade jag av nån anledning inte. Men Yes, han var tuff. Utan tvekan.
Håller inte med om att det var mer uppställ förr. Jo, om man bara kollar på youtubeklipp där de är samlade på ett ställe kan man få den uppfattningen.
Förresten har jag för mej att självaste Schwantz sagt att Stoner kör bra. Burgess har definitivt sagt det. Men , vad vet en sån som Burgess om mcracing. :Bugar
Tyvärr har jag inte ork att leta upp källan. :tungan

Sen tyckte jag precis att det var nån som sa att det inte var relevant att jämföra nu och då. Och då var det ändå bara mellan förra året och detta som nån (inte jag) hade jämfört.

Fetaste uppställen nu är väl i moto2. men dom kör ju utan elektronik som riktiga motorcyklar :D Ja, jag är gammal. Jag erkänner.

Fetaste stället idag hade Pasini (Moto2) på träning 2. Skitcoolt!!!

Ammade? Det är väl inget fel i det!
Marquez ammar väl nästan fortfarande och är ju en av de hårdaste i Moto2. :tummenupp

Laktosintolerans Källa på det? :D
Jag har hört att han var död och uppstod på tredje dagen. Det är därför han kör så överjävligt. Det bevisas av att han körde så fantastiskt bra när han kom tillbaka. Vann å hade sej.
Ingen säker källa på detta mer än att mitt medium sa det till mej. :fakta

Andra hade visst hittat ett par "Källor" på mitt klumpiga nämnande att Stenis skulle använda lite hjälpmedel. Tack.

On topic nu då:

Vit/röda Yammalacken är skitsnygg! Varför inte köra med den jämt?

Lorenzo hittade ju drygt en sekund till andra träningen. Kul om det blir fight.
Bautista tycker jag gör ett bra jobb efter förutsättningarna. Kommer Suzuki med en 1000 cc nästa år?
Rossi 11. Inte kuuul. Tror ni han vinner ett vm till?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Fan vad det är ledsamt på riktigt att se Rossi utan det där stinget, han åker mest och hänger med huvudet...känns som han gett upp med den här hojen helt, lika med Burgess, han ser inte positiv ut.

Och Yamaha, skippa den svinfula blå lacken, gå tillbaka till den vansinnigt heta rödvita kombon. :fakta

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Capirossi har bett grabbarna att vara snälla mot honom nu, så han kan få en till pallplats och därmed skriva 100 i sin bok, om man räknar alla klasser tillsammans..

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Capirossi har bett grabbarna att vara snälla mot honom nu, så han kan få en till pallplats och därmed skriva 100 i sin bok, om man räknar alla klasser tillsammans..
Gubben ska nog vara glad om han slipper bli blåst av banan när toppförarna varvar honom.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Var hittar Stoner en halv sekund??

1. 27 Casey STONER Repsol Honda Team 1'33.567
2. 26 Dani PEDROSA Repsol Honda Team 1'33.666
3. 1 Jorge LORENZO Yamaha Factory Racing 1'33.890
4. 11 Ben SPIES Yamaha Factory Racing 1'34.285
5. 5 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 1'34.321
6. 4 Andrea DOVIZIOSO Repsol Honda Team 1'34.420
7. 58 Marco SIMONCELLI San Carlo Honda Gresini 1'34.606
8. 8 Hector BARBERA Mapfre Aspar Team MotoGP 1'34.659
9. 35 Cal CRUTCHLOW Monster Yamaha Tech 3 1'34.797
10. 69 Nicky HAYDEN Ducati Team 1'34.919
11. 19 Alvaro BAUTISTA Rizla Suzuki MotoGP 1'34.924
12. 46 Valentino ROSSI Ducati Team 1'34.933
13. 14 Randy DE PUNIET Pramac Racing Team 1'35.063
14. 17 Karel ABRAHAM Cardion AB Motoracing 1'35.321
15. 7 Hiroshi AOYAMA San Carlo Honda Gresini 1'35.357
16. 65 Loris CAPIROSSI Pramac Racing Team 1'35.558
17. 24 Toni ELIAS LCR Honda MotoGP 1'36.347

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Efter Indianapolis:

Stoner
30 vinster på 95 starter i högsta klassen. 31,5 %
37 vinster på 156 starter i alla tre klasser. 23,7 %

Rossi
79 vinster på 193 starter i högsta klassen. 40,9 %
105 vinster på 253 starter i alla tre klasser. 41,5 %

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Nu äre kval !
Ser jämt ut i toppen men tror Stoner ta det trots allt !

Ser också jämt ut nere hos Rossi, ca 3 tiondelar upp till 7 plats för honom...

Tror Rossi kan göra ett kval i linje med dom andra i år typ tredje led ....

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning