Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Den ska se ut ungefär som skissen tycker jag, 40-50tals hotrod. Då byggde man med liten budget och det man hade tillhands. Yxig men hård stil. Ett tips angående patinan på sadeln; Sätt den på en mekpall med hjul som du har i garaget, eller kanske på jobbet. Om du nu gillar tanken på en sliten sadel på ett nybygge:va jag gör det iallafall:)

Med anledning av tanken nedan, vore det mitt bygge och jag var den allsmäktige byggherren skulle jag ge fan i pinstripingen, kaanske låta bli randning av scallopsen också. Jag tycker det gått inflation i pinstripingen och man ser det överallt, han den trendängsliges hoj borde vara överöst med penselstreck och krumelurer...:rolleyes:

Dessutom är det en senare företeelse stilmässigt om man nu ska vara petig:fakta

Annars gillar jag preassyn, blir en håård hoj tror jag :ryggdunk

Faktum är att jag gillar den yxiga scallopskissen mer och mer varje gång jag ser den... Lite WWII-stridsflyg på nåt vis:yoparty

Last edited:

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Lite input om scallopsen, Ska de vara mindre, längre .grövre etc?

Lite som den här fast anpassat för din tank såklart. Fortfarande ganska grovt.

Elchupacabra_tank.jpg

Men huvudsaken är att DU blir nöjd. Glöm aldrig det. Håller förövrigt med om patina på sadeln. Lite sketen för rätt känsla :tummenupp

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Lite som den här fast anpassat för din tank såklart. Fortfarande ganska grov

Men huvudsaken är att DU blir nöjd. Glöm aldrig det. Håller förövrigt med om patina på sadeln. Lite sketen för rätt känsla :tummenupp

Snygg, propotionelig satana !
Tre tungor med ditt traktoremblem i mittentungan som också får sätta stanarden på bredden av dom andra två.

Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Samma längd fast smalare och fler kanske?

Edit:

Lite mer åt det här hållet, fast mera rundat mellan piggarna och kanske inte riktigt så många/så tunna... Men kanske fyra stycken per sida, anpassad tjocklek, rundat emellan och samma längd. Kunde kanske vara snyggt?

Njaaaa... Hmmm.

Tror nog feta scallops gör sig rätt bra på din 'sida, så det du skissat är nog inte så jäkla dumt. Stora däck, stor tank och stor motor. :)

Vad hade du tänkt för färger igen? Rött och svart? :va

jepp.
Det finns en liten röd färgklick i tankemblemet, så jag tänkte köra bakre delen av tanken i samma o svart är det gamla svarta.
Dvs uttjatat men tidlöst snyggt.
Kommer göra sig bra med hel svart och lite kromade detaljer som brytning o lite rött på tanken.

Lite som den här fast anpassat för din tank såklart. Fortfarande ganska grovt.

Elchupacabra_tank.jpg

Självkligt.
Sadeln är en böld i röven!
Bände lite med spettet i familje-ekonomin och lyckades frigöra lite deg.
Lämnar nog in sadeln hos dyrsadelmakarn så jag blir HELT nöjd

Snygg, propotionelig satana !
Tre tungor med ditt traktoremblem i mittentungan som också får sätta stanarden på bredden av dom andra två.

Då kör vi på det!

Finns det nån liten farbror med en pungkula i titan Grade 5 och lackspruta inopererad underarmen, som läser detta, så är tanken klar för lack.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Då kör vi på det!

Finns det nån liten farbror med en pungkula i titan Grade 5 och lackspruta inopererad underarmen, som läser detta, så är tanken klar för lack.

Låter likt något litet storstadsäckel........:D

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Med anledning av tanken nedan, vore det mitt bygge och jag var den allsmäktige byggherren skulle jag ge fan i pinstripingen, kaanske låta bli randning av scallopsen också. Jag tycker det gått inflation i pinstripingen och man ser det överallt, han den trendängsliges hoj borde vara överöst med penselstreck och krumelurer...:rolleyes:

Jävla jävel.
Jag har ju pinstripat Uralen.
Jag är visst cool.
Det har mamma sagt.
Jävla jävel.

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Njaaaa... Hmmm.

jepp.
Det finns en liten röd färgklick i tankemblemet, så jag tänkte köra bakre delen av tanken i samma o svart är det gamla svarta.
Dvs uttjatat men tidlöst snyggt.
Kommer göra sig bra med hel svart och lite kromade detaljer som brytning o lite rött på tanken.

Självkligt.
Sadeln är en böld i röven!
Bände lite med spettet i familje-ekonomin och lyckades frigöra lite deg.
Lämnar nog in sadeln hos dyrsadelmakarn så jag blir HELT nöjd

Då kör vi på det!

jag e beredd på lackering:tummenupp
mvh kulan

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Släpar herrarna upp sina rövar till hojmässan ?

Finns ingen röv kvar att släpa! jag styckade upp den i tre delar och den delen som innehöll plånboken gick till E-bay:huvet

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Finns ingen röv kvar att släpa! jag styckade upp den i tre delar och den delen som innehöll plånboken gick till E-bay:huvet

Ha ha, du kan sälja dom andra två halvorna här.
Det finns en marknad för det i Tokholm !:arsele:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Två månaders velande ang ventiler...

Ganska så tidigt stod det fast att en sursida kräver större ventiler. Inte för jag förstår varför, 2st 1.625" tums insugare borde ju supporta betydligt mer än 25hk:va.
Men, men massor av källor hävdar detta, och när man ändå håller på så är det ju lika bra att göra som förståsigpåarna säger.

Let the hunt begin!
Det första heta tipset gällde cheva ventiler från rak 6:an fram till 1963.
dessa skulle vara lite för långa och aningens för stora i både tallrik o skaft. = brotschning av styrning, svarvning av tallrik, avstickning av skaft, härdning av skaftändarna samt svarning av knasterspår. JäTtE smidigt:crash

Dessa ventiler skulle enligt uppgifter kosta kaffepengar, ca 6$!
Men kunde ej hittas varken i sverige eller på nätet. efter 3 veckors letande upptäcktes att de skulle faktiskt vara för korta och därmed bottna ventilfjädrarna innan kammen ens hade nuddat ventilen:gnissla
Återvändsgränd.

Sen hittade jag i min alldeles vanliga kataloga -45 restoration company
1/8" Oversize intake valves!:yoparty à 23$
Bravissimo!, heureka! honom skall vi ha!:banana
Men de var slut....
...Fast de hade 1/8" oversize exhaust valves:tummenupp

Exakt likedana fast med annan övergång mellan skaft o hatt.
-kör i vind! jag beställer.
2 veckor går och jag får mejl att mitt kreditkort krånglar och beställningen kan ej skickas.
Jag kollar igenom beställningen och ser att ventilerna säljs inte som par utan styckvis och att jag givetvis bara beställt en ventil:brinnerup

Jag kompletterar med lite annat skrot och avbeställer ventilen, för nu har jag hittat nitrerade stora insugsventiler ho W&W i tyskland à 72euro st samt extra hårda fjädrar samt en cool bakstänka till nån antik triumph.

Igår när ska beställa så finns allting. ...Fast givetvis har de bara 1st insugsventil kvar i lager:huvet

Jag blir faen tokig på detta. tiden går men bygget står stilla. :mad:

Nu har jag mejlat W&W och KNS cycle i usa(färdig moddade chevaventiler à 93$ paret) samt hittat ventiler på 45 deport.com.
Nu SKA jag lyckas skaka fram ventiler. helst i europa så det går snabbt

hej
kan du komma med tanken imon vid 14 tider :tummenupp

OK!

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Om du hittar någon som tolkar rövarspråk, så är Holland fullt av sidventilare som dumpades efter kriget.
Holländare är påtända men ärliga.

Inte heller jag förstår nödvändigheten avstörre ventiler.
Jag ser det som det minsta problemet på en lågkomprimerad motor med krokiga kanaler och soppablandare lika komplicerad som en dynggrep.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin