Den ska se ut ungefär som skissen tycker jag, 40-50tals hotrod. Då byggde man med liten budget och det man hade tillhands. Yxig men hård stil. Ett tips angående patinan på sadeln; Sätt den på en mekpall med hjul som du har i garaget, eller kanske på jobbet. Om du nu gillar tanken på en sliten sadel på ett nybygge jag gör det iallafall
Med anledning av tanken nedan, vore det mitt bygge och jag var den allsmäktige byggherren skulle jag ge fan i pinstripingen, kaanske låta bli randning av scallopsen också. Jag tycker det gått inflation i pinstripingen och man ser det överallt, han den trendängsliges hoj borde vara överöst med penselstreck och krumelurer...
Dessutom är det en senare företeelse stilmässigt om man nu ska vara petig
Annars gillar jag preassyn, blir en håård hoj tror jag :ryggdunk
Faktum är att jag gillar den yxiga scallopskissen mer och mer varje gång jag ser den... Lite WWII-stridsflyg på nåt vis
Med anledning av tanken nedan, vore det mitt bygge och jag var den allsmäktige byggherren skulle jag ge fan i pinstripingen, kaanske låta bli randning av scallopsen också. Jag tycker det gått inflation i pinstripingen och man ser det överallt, han den trendängsliges hoj borde vara överöst med penselstreck och krumelurer...
Dessutom är det en senare företeelse stilmässigt om man nu ska vara petig
Annars gillar jag preassyn, blir en håård hoj tror jag :ryggdunk
Faktum är att jag gillar den yxiga scallopskissen mer och mer varje gång jag ser den... Lite WWII-stridsflyg på nåt vis
Last edited: