Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
I värsta fall finns det en "Huntreplika" som innehåller en modern digital tändmodul för ungefär dom pengar man får ge för en fräsch begagnad magnet.

Såg det i någon gammal runkblaska för twinofiler...

För de allra inkompetentaste posörerna finns det en kickdummy som aktiverar en el-start när man trampar på den.

-Jo,faktiskt:D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
För de allra inkompetentaste posörerna finns det en kickdummy som aktiverar en el-start när man trampar på den.

Inte alls en dum idé, både utseende och funktion.

Det finns ju hela företag som bygger harleyliknande motorer fast med fungerande innanmäte som utbytesalternativ, så man slipper jävlas med räpplet, S&S heter ett av företagen....

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Inte alls en dum idé, både utseende och funktion.

Det finns ju hela företag som bygger harleyliknande motorer fast med fungerande innanmäte som utbytesalternativ, så man slipper jävlas med räpplet, S&S heter ett av företagen....

PHaa! Lika stor utmaning som att ta OS-guld i TV-sport.
sopa.
Söndermekkade sursidor for the win!!:yoparty

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Bara att pilla navel.
Nya jobbet verkar lovande, eloxering och sandblästring kunde göras i huset och företagsklimatet verkade mycket lovande för hem o hobby. chefen tog upp det 3ggr som en förmån för de anställda

Svetsa en krubba !

Gjorde en för några år sen till en polare.
Pärlrmolackade sidor i formpressad plyfa och med gavlar i valnöt !:yoparty

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45

HAhahahaaaa!!!Handikappkick!! Fy fan vilken förnedring att tvingas montera en sån på hojen för att man inte kan starta skiten, men måste vara så kool och visa att man kan sparka igång den:näsblod

Eller ja, vederbörande får den säkert monterad.....

Jag vill bara upplysa herrskapet att i närområdet där jag växte upp låg en stolpimpregnering. Jag är således mycket välbekant med fenomenet kreosot, vilket inte alls hade med filmsnutten att göra...:) Vad giftigheten beträffar kan jag berätta att under det senaste halvåret har sanering av området pågått och man har passerat en kostnad på 100 milj....

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Jag vill bara upplysa herrskapet att i närområdet där jag växte upp låg en stolpimpregering. Jag är således mycket välbekant med fenomenet kreosot, vilket inte alls hade med filmsnutten att göra...:) Vad giftigheten beträffar kan jag berätta att under det senaste halvåret har sanering av området pågått och man har passerat en kostnad på 100 milj....

Vad fan är en stol-pimp-regering... Undrade jag i några sekunder...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
HAhahahaaaa!!!Handikappkick!! Fy fan vilken förnedring att tvingas montera en sån på hojen för att man inte kan starta skiten, men måste vara så kool och visa att man kan sparka igång den:näsblod

Eller ja, vederbörande får den säkert monterad.....

Eller så gillar man utseendet med en fet jävla cykeltrampa på sidan och bekvämligheten med elstart?

Jag gör det, men jag skulle nog använda startknapp på styret även om det gick att aktivera elstarten med pedalen, fast vill man ha ett riktigt cleant styre så...

Ingen mobbar Jörgen för att han har bytt motor till en som ser ut som en gammal HD utanpå men innehåller modernare grejor inuti.

Han hade ju kunnat stoppa dit en ypxgrz motor istället och redan varit uppe i högre effektsiffror, men han vill behålla HD utseendet men ändå modernisera....

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
För en som är helt oinsatt, hur skiljer sig eftermarknads motorer till HD mot orginal?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Eller så gillar man utseendet med en fet jävla cykeltrampa på sidan och bekvämligheten med elstart?

Jag gör det, men jag skulle nog använda startknapp på styret även om det gick att aktivera elstarten med pedalen, fast vill man ha ett riktigt cleant styre så...

Ingen mobbar Jörgen för att han har bytt motor till en som ser ut som en gammal HD utanpå men innehåller modernare grejor inuti.

Han hade ju kunnat stoppa dit en ypxgrz motor istället och redan varit uppe i högre effektsiffror, men han vill behålla HD utseendet men ändå modernisera....

Fast min S&S-motor är väl inte så modern inuti, den innehåller ju samma komponenter som vilken annan evo-sportster som helst, bara det att det är större och starkare "highperf"-delar sas. Starkare block, kraftigare vev och stakar, värre oljepump, större koppling osv.

Det som kan sägas vara modernare är väl då den hydrauliska kopplingen som jag monterat, det har ju inte ens de nya sportstrarna.

Men du har ju rätt i att det roliga med HD-konceptet är att hålla sig till just huvudkonceptet och sedan få det att funka så bra som möjligt. Det är ju för övrigt något av en oskriven lag i HD-träsket, att vare sig man håller på med eftermarknadsmotorer eller inte, så är det vissa saker man inte ger sig på. Ty då är man "utanför boxen" och fuskar, inte bra. Det ska vara "rätt" delar sas.

Det skulle ju tex vara rätt lätt för eftermarknadsfirmor att göra vattenkylda cylindrar och fyrventilstoppar till HD-motorer för högre effekt och mindre kolvskrammel. Men sånt skulle just ingen köpa, eftersom det är "utanför boxen". Det ska ju vara luftkylt och tvåventilat och stötstänger på 45-gradersharleys, det är lagen. Lite som att man inte kan sätta växlat nav på en single speeder, ty då har man ingen single speeder längre, det är lagen.

Last edited:

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45

Nu ser inte jag Jörgen som en trendängslig motoranalfabet med ipaden under armen, som tagit livsstilskonceptet ett steg längre. Allt i jakten på att verka ball.

Det var det jag såg framför mig:D

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Nu ser inte jag Jörgen som en trendängslig motoranalfabet med ipaden under armen, som tagit livsstilskonceptet ett steg längre. Allt i jakten på att verka ball.

Det var det jag såg framför mig:D

I know one of those!!:rofl :rofl

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Läste denna och var tvungen att dela med mig:

Arthur Davidson, of Harley Davidson Motorcycle Corporation, died and went to heaven. At the gates, St. Peter told Arthur, "Since you've been such a good man and your motorcycles have changed the world, your reward is this; you can hang out with God." St. Peter took Arthur to the Throne Room, and introduced him to God. Arthur then asked God, "Hey, aren't you the inventor of woman?" God said, "Ah, yes." "Well," said Arthur, "professional to professional, you have some major design flaws in your invention:
1. There's too much inconsistency in the front-end protrusion.
2. It chatters constantly at high speeds.
3. Most of the rear ends are too soft and wobble too much.
4. The intake is placed way too close to the exhaust.
5. The maintenance costs are outrageous."
"Hmmm, you may have some good points there," replied God. "Hold on." God went to his Celestial Super Computer, typed in a few words and waited for the results. The computer printed out a slip of paper and God read it. "Well, it may be true that my invention is flawed," God said to Arthur, "but according to these numbers, more men are riding my invention than yours...."!

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Läste denna och var tvungen att dela med mig:
TEXT...."!

:hihi :hihi

Idag var jag helt ledig hela dagen vilket resulterade i att jag fick en kvart för mig själv i garaget.:gnissla

Tyckte det var daxs att få en motivations höjare så jag gjorde en grov preassembly.
Bild0170.jpg

hög tid att ta tag i lackningen av tanken. Borde ha skakat fram en bakstänka tills nu. men den får jag lacka separat. Jag vill ju att det ska hända lite nu.

Lite input om scallopsen, Ska de vara mindre, längre .grövre etc?.

Input i still med "skitsamma ändå hopplösa bojsänken" betackar jag mig för,cowbell.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Lite input om scallopsen, Ska de vara mindre, längre .grövre etc?.

Samma längd fast smalare och fler kanske?

Edit:

Lite mer åt det här hållet, fast mera rundat mellan piggarna och kanske inte riktigt så många/så tunna... Men kanske fyra stycken per sida, anpassad tjocklek, rundat emellan och samma längd. Kunde kanske vara snyggt?

Bifogat

• NE10.jpg
    NE10.jpg
    110.1 KB · Visningar: 82
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tror nog feta scallops gör sig rätt bra på din 'sida, så det du skissat är nog inte så jäkla dumt. Stora däck, stor tank och stor motor. :)

Vad hade du tänkt för färger igen? Rött och svart? :va

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Stora som du skissat ser gammalt & bra ut, den ska slipas ner & se gammal ut. Lacken alltså eller??? Inte hängt med hela tiden här...

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin