Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Så det var bara till att införskaffa 80 pavor rödtjut och några flarror vitt!
För att avnjuta detta införskaffades 30kilo entrecote, 40kilo potatis 10liter grädde, 28 gurkor, 2 flaskor balsamvinäger, 50kilo dessertost, 5kg vindruvor, 11tjog kex, 4lådor räkor, 1hink vaselin, 2 gummikycklingar, 122 stearinljus samt 1st gul badanka.

[YOUTUBE-ID]WPkOv0-u6A0[/YOUTUBE-ID]

Det är konstigt att Amerika har sån avsaknad av ödmjukhet och självkänsla när det kommer till motorer, när man tillverkat så mycket halvdana grejer... Eller ja förresten att hitta en ödmjuk amerikan är överhuvudtaget inte så lätt vad det än gäller.

Din motor skulle gå lika bra med häften så stora ventiler... Tänk om alla motorer skulle se ut sådär, jävlar vad effekt man skulle kunna plocka hemma i vebon:yoparty Nåja, det var ju brinnande krig och inte så noga. Dom uppfyllde kraven som ställdes då, och det var inte något som tvåtusentalets trimonanister skulle lägga sig i:D

Snart ska undertecknad iväg och sitta fint i ett sällskap som inte begriper sig på sånt här, jag fick inte ens köpa en rejäl bombtårta för det passade sig inte i villaområdet:brinnerup:näsblod Hoppas iallafall att det finns nåt rökigt till kaffet:)

Jag passar på att önska Gott Nytt år!

Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!

Det är konstigt att Amerika har sån avsaknad av ödmjukhet och självkänsla när det kommer till motorer, när man tillverkat så mycket halvdana grejer... Eller ja förresten att hitta en ödmjuk amerikan är överhuvudtaget inte så lätt vad det än gäller.

Din motor skulle gå lika bra med häften så stora ventiler... Tänk om alla motorer skulle se ut sådär, jävlar vad effekt man skulle kunna plocka hemma i vebon:yoparty Nåja, det var ju brinnande krig och inte så noga. Dom uppfyllde kraven som ställdes då, och det var inte något som tvåtusentalets trimonanister skulle lägga sig i:D

Snart ska undertecknad iväg och sitta fint i ett sällskap som inte begriper sig på sånt här, jag fick inte ens köpa en rejäl bombtårta för det passade sig inte i villaområdet:brinnerup:näsblod Hoppas iallafall att det finns nåt rökigt till kaffet:)

Mr creosote, så passande!:D

Gott nytt på dig och på alla trogna läsare av denna brokiga tråd.

Min egna kväll blir rätt lugn pga att jag lobbat in en :rullandeu i ugnen.
2011 blir ett omvälvande år för mig o tanten.
Rätt skönt med en enkel supé med tanten bara.

Nyår blir lätt de uppskruvade förväntningarnas och de krossade drömmarnas afton.
Men med 100% säkerhet blir det lite rökigt till kaffet:tummenupp

Gott nytt år!

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
rökit tilkl kaffet blev det allt, å graulerar till nästa generation!!

Hick :generalröksmälla

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Min fiskebåt är 61 bast och undervattenskroppen är struken med stenkolstjära (innehåller kreosotolja) sedan hon var ny. Knallhård, rötfri och omfångsrikt ekbuk. 3.25 X 9 m. Hade det varit ngt riskabelt med kreosot hade hon smullit för länge sen.

Bifogat

• IMG_0036.JPG
    IMG_0036.JPG
    182.1 KB · Visningar: 131

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Min egna kväll blir rätt lugn pga att jag lobbat in en :rullandeu i ugnen.
2011 blir ett omvälvande år för mig o tanten.
Rätt skönt med en enkel supé med tanten bara.
QUOTE]

Min fiskebåt är 61 bast och undervattenskroppen är struken med stenkolstjära (innehåller kreosotolja) sedan hon var ny. Knallhård, rötfri och omfångsrikt ekbuk. 3.25 X 9 m. Hade det varit ngt riskabelt med kreosot hade hon smullit för länge sen.

Jahaja . Har visst åxå fixat en bulle Dyker väl ut till våren .Svår chock vid min ålder:D Men har man tränat länge så skall det väl bli bra:tummenupp
Angående kreosotens farlighet så är jag tveksam .
Vid ett nattfiske fick vi tänt en mysig liten brasa som det kokades kaffe och grillades korv över. Den brann och glödde fram till grynings timman vid eftersläckningen visade det sig att veden bestod av bit av sliper och gammal elstolpe:D
Nu ser jag fram mot nästa bombers så man får höra denna hårdtrimmade sidracer:yoparty

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Jahaja . Har visst åxå fixat en bulle Dyker väl ut till våren .Svår chock vid min ålder:D Men har man tränat länge så skall det väl bli bra:tummenupp
Angående kreosotens farlighet så är jag tveksam .
Vid ett nattfiske fick vi tänt en mysig liten brasa som det kokades kaffe och grillades korv över. Den brann och glödde fram till grynings timman vid eftersläckningen visade det sig att veden bestod av bit av sliper och gammal elstolpe:D
Nu ser jag fram mot nästa bombers så man får höra denna hårdtrimmade sidracer:yoparty

Grattis grattis!
Ang ämnet kreosot så missar ni ämnet helt med brinnande stolpar och tändkuleskrov. Ja,ja
Btw. luktade det inte som lungcancerkoncentrat?

Fast med tändkula kommer man undan med allt:yoparty

Jyrg!
jag skulle vilja kolla axialspelet på kammarna mina. och jag tycker det verkar som jag behöver nåt i likhet med din ventilklarningslera. var köper man sånt?
vanlig modelllera lr?

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Grattis till baket !:tummenupp

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Grattis grattis!
Ang ämnet kreosot så missar ni ämnet helt med brinnande stolpar och tändkuleskrov. Ja,ja

Jyrg!
jag skulle vilja kolla axialspelet på kammarna mina. och jag tycker det verkar som jag behöver nåt i likhet med din ventilklarningslera. var köper man sånt?
vanlig modelllera lr?

Lukt å smak dämpas bra med "fiskelyckekask":rolleyes:
Angående leran så på den gamla tiden när vhs var nytt så använde vi någonform av plast som fanns i olika dims. Finns ännu har jag bestämt hört rykten om. Bör ju finnas där det säljs instrument för mätning å vektyg för bearbetning. Den var bra för den behöll formen .

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Grattis till baket !:tummenupp

tackar! join in, kotte är det nya svarta.

Angående leran så på den gamla tiden när vhs var nytt så använde vi någonform av plast som fanns i olika dims. Finns ännu har jag bestämt hört rykten om. Bör ju finnas där det säljs instrument för mätning å vektyg för bearbetning. Den var bra för den behöll formen .

De har du rätt i. vi hade på g:a jobbet en lera för mätning av spel som var omöjliga att nå på andra vis.

hursom, jag kom på att kamspelen kan mätas genom lyftarhålen i blocket.:crash

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro

heter inte det "platicgauge" eller liknande ??

vet att polare använde det när man mätt upp bla kamaxelöverfall i bilmotorer :gnissla

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Grattis grattis!

Jyrg!
vanlig modelllera lr?

Går det inte att komma åt med bladmått genom lyftarhålen?

Som lera brukar jag använda plastolina, brukar finnas i konstnärsbutiker typ Dekorima.

MediaBinaryLoader.axd

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Idag kom mina rejsiga värsting ostar. -Coker diamond thread 18x4.00:yoparty:D
Om ett par Bridgestone battle axe 016 är z-klassade så uppfyller nog mina coker vilken Rumänsk klassning för skottkärrehjul som helst. Men så länge kolvnedputtningen sker med explosion i intilliggande utrymme så är klassningen av akademisk betydelse.

Däremot har det funnits en sten i skon som försvann igår och som ersattes av ett skavsår istället. Låt mig förklara.

Nämligen att min håriga racersida skulle besudlas med så tråkiga grejer som 70år gammalt elsystem med batteri, reläer, generator, fördelare, tändspole etc URRK!!
Nej, Ut på Ebay slagfältet med visakortet i högsta hugg o ge sig i kast med envisa nötter med "non international shipping" och "lower 48 states only":huvet
Tillslut lyckades jag iaf fälla en Joe hunt magnettänding:yoparty:yoparty:yoparty
imagesCAHF9W3U.jpg
Tyvärr rymmdes den inte riktigt i budgeten. Nå väl...........
Hellre nudlar i januari med hotrodtändning en en sunkig hoj i sommar.
Tyvärr finns det inte mycket att göra nu i garaget än att vänta på grejer. allt löst krafs är bort lämmnat till Flu här på forat för vidare befodran till pulverlack. Motorn saknar ventiler och några shims.

Bara att pilla navel.
Nya jobbet verkar lovande, eloxering och sandblästring kunde göras i huset och företagsklimatet verkade mycket lovande för hem o hobby. chefen tog upp det 3ggr som en förmån för de anställda.

heter inte det "platicgauge" eller liknande ??

vet att polare använde det när man mätt upp bla kamaxelöverfall i bilmotorer :gnissla

Ligger på hyllan i garaget i tre olika tjocklekar:tummenupp

Går det inte att komma åt med bladmått genom lyftarhålen?

Som lera brukar jag använda plastolina, brukar finnas i konstnärsbutiker typ Dekorima.

MediaBinaryLoader.axd

hursom, jag kom på att kamspelen kan mätas genom lyftarhålen i blocket.:crash
:mattias

Hmm.. daxs att dra fram Jacques werup kostymen så man bländar in, för mätlera kan allt vara bra att ha:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Magnettändning ska det vara, nice:tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Magnettändning ska det vara, nice:tummenupp

I värsta fall finns det en "Huntreplika" som innehåller en modern digital tändmodul för ungefär dom pengar man får ge för en fräsch begagnad magnet.

Såg det i någon gammal runkblaska för twinofiler...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
I värsta fall finns det en "Huntreplika" som innehåller en modern digital tändmodul för ungefär dom pengar man får ge för en fräsch begagnad magnet.

Såg det i någon gammal runkblaska för twinofiler...

Hur funkar det då? För om det är ett modernt system som förlitar sig på batterier och grejer så går ju tanken bakom magnettändningen lite förlorad liksom...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur funkar det då? För om det är ett modernt system som förlitar sig på batterier och grejer så går ju tanken bakom magnettändningen lite förlorad liksom...

Jo, det är ju det, ett modernt system som förlitar sig på batteri, men utseendet blir ju det rätta bara man lyckas gömma ett litet batteri någonstans.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jo, det är ju det, ett modernt system som förlitar sig på batteri, men utseendet blir ju det rätta bara man lyckas gömma ett litet batteri någonstans.

Äh, det ska ju inte bara se rätt ut... Posöralternativ:D

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hellre nudlar i januari med hotrodtändning en en sunkig hoj i sommar.

Så ska det låta. :tummenupp

Motsvarande magnettändning fast då vevaxelmonterad till min gammelhärk kostar också en förmögenhet (om man hittar en) - men ack så fräna. :yoparty

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin