Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Lämmna till min polare då jag fick ju tillbaka mitt såfort jag hade blivit frisk under 1vecka med hemlverans, men jag vet ju inte vart hemma är det kanske är pisslångt härifrån annars så kan du få hans nr.
Där på ett laget matt klarlack på attl så att det inte rostar eller konserveringsvax finns ju på sprajburk, det måste ju bli bra det kanske lite kladdigt men vafan.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ser bra ut, måste komma förbi och kika lite nån dag. :)

Lackerare är ett pack. Iaf 99% av dom. Suck. Dom jag har haft att göra med hittils har antingen varit färgblinda, lackat iförd Hellyhansens luddigaste kroppsstrumpa eller haft thinnerskadad tidsuppfattning bortom vad man trodde var möjligt...

Tycker att det är bedrövligt att jag i många fall lackar bättre själv hemma än dom som jobbar i proffsbox 7/4 med det. Vars är yrkesstoltheten? Eller är det bara här uppe det är så kasst?

Nej då, lika i hela landet.
Jag är på sin höjd en någolunda amatörlackare men mina saker sparkar röv med många "proffsjobb" jag sett.
Sen finns det grymma killar som Kennet på Sjödalens billack som levererar spegelyta med grymt djup på Ferraris, Maserati och på vanliga försäkringsjobb men dom e fan sällsynta.

Kneedrag

Guest
en annan har ju tillgång till riktig lackbox men ingen tid.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Idag gjorde jag mina längre valvecovers. Det blev bra. Det blir nog tattarkrom på både dem o nedre delen av "covern"
Sen upptäckte jag att brotschen kunde med nöd o näppe tryckas i för hand i styrningarna så de låg redan på ca 0.09mm över, så det låter jag nog vara.
DSC02198.jpg
DSC02199.jpg
Sen tänkte jag att ett lätt litet jobb kunde vara att byta linkert gaswiren mot mikunin. Det jävlades å det grövsta i 2½timme så nu får jag nog göra en specialare o rycka ur linkert prylarna med runkhammare:mad:

Imorgon kommer ev cylindrarna tebax:banana

en annan har ju tillgång till riktig lackbox men ingen tid.

Nja, nog för att lackerare är odugliga på lacka o hålla tider, men jag hade inte tänkt testa Hotellreceptionister i första steget iaf.
Men tack för erbjudandet!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tihi.
Cheyor kan väll inte måla.
phoca_thumb_l_bil_per4.jpg

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Hämtade cyllarna hos krantz idag. I stort sätt på utlovad tid och inget gnäll eller prisglidning:tummenupp:tummenupp

Tihi.
Cheyor kan väll inte måla.
phoca_thumb_l_bil_per4.jpg

Först var jag inte så imponerad men efter ett tag såg jag både dinon o flamesen, skickligt men ocool bil.
-Men vafan!? Är det inte en 2½tums rak avgaspipa hemmahörande hos en ynka cylinder samt en sprängkappa över en kobelco roots kompressor med mekanisksprut mitt norra öga skådar!
-cool bil:tummenupp

...eller så skiter du i lack och kör samma finish som plastfarsan har på sitt senaste bygge :tummenupp

40174_422052994265_547124265_4600437_916003_n.jpg

Det stuket är ju kört för min del då 90% av hojen är ytbehandlad eller nytillverkad 2010-2011. Antingen - eller, för min del.

Kneedrag

Guest
Nja, nog för att lackerare är odugliga på lacka o hålla tider, men jag hade inte tänkt testa Hotellreceptionister i första steget iaf.
Men tack för erbjudandet!

Skrev jag att jag skulle lacka åt dig?! nope det gjorde jag inte.

Last edited:

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Så va fan skrev du för då för över huvud taget ???:va:glömdet

Ja det kan man undra, samt vad en militär lågskolicens har med bygget att göra, men har man följt mina trådar så krävs det en hel del för att förvånas.

Idag blev det bara en kortis i garaget men ryssen levererade lite småpryttlar till den invändiga gasen.
Efter lite slipande med en 200mm förlängare till slipstiftet och en ställbar brotsch så fick jag till sist ut det gamla linkertjunket i styret och in med mikuniwiren.

På lördag ska jag ta tag i montering av styrningar.

Mitt Magnetfäste har inget som håller magneten i höjdled så där får det bli en nykonstruktion. iom att axeln har spiralkugg borde den tryckas upp med lite snurr på motorn.
Lustigt att allt, jag menar ALLT måste göras minst 2ggr!

Kneedrag

Guest
Så va fan skrev du för då för över huvud taget ???:va:glömdet

Han kunde få tillgång till en lackbox helt gratis. Sen I Elfors värld kunde han nog inte see hur en vänskap mellan oss skulle vara till nytta för honom. Så synd så synd nu :p

Nicco...

<Bygger*Renoverar*Servar> Pennzoil ÅF
Gick med
7 Nov 2010
Hoj
Har 10st. Alla är favoriter!
Han kunde få tillgång till en lackbox helt gratis. Sen I Elfors värld kunde han nog inte see hur en vänskap mellan oss skulle vara till nytta för honom. Så synd så synd nu :p

Men Tina. Om du bor Här, och Elffors bor hemma, så är det nog avståndet som är orimligheten i den vänskapsaffären! :va

Last edited:

Nicco...

<Bygger*Renoverar*Servar> Pennzoil ÅF
Gick med
7 Nov 2010
Hoj
Har 10st. Alla är favoriter!
Elffors! Sprickan i styrkronan är fixad. :)
(Från -3 till +7 grader rake!)
Snart sommar. Snön är bara 70cm djup nu. :tummenupp

Bifogat

• PICT0244.jpg
    PICT0244.jpg
    46.3 KB · Visningar: 154
  • PICT0242.jpg
    PICT0242.jpg
    36.2 KB · Visningar: 125
  • PICT0260.jpg
    PICT0260.jpg
    49.2 KB · Visningar: 170