Sen jag beslutade mig för att sluta uppdatera med halvfärdiga delar har det typ inte blivit några uppdateringar
Eftersom jag har ett behov av att skriva av mig all möjlig skit under förevändningen att det är en byggtråd o inte en blogg, så får jag börja med halvfärdiga prytlar igen.
Satan vad mycke kåserier, svammel o rena elakheter man kokar ihop till o från jobbet under en vecka. Både guldkorn o ren dynga. Just nu minns jag bara lösryckt svammel så jag knäppte lite kort garaget istället.
Först ut är "outlet'en"
(vet inte vad man ska kalla den) Möe, möe svets på den som fläckvis är riktigt bra. Det blir plottrigt med så mycke strängar åt alla håll så förmodligen ska jag nog slät slipa många svetsar och sen sandblästra för ett mer gjutet intryck.
Bild 2 är på hur mycke som syns när den är monterad, det vill säga nästan ingenting.
samt klarning mot kompressorkedjan.
Det finns en axel på lagom avstånd under kompressorkedjans slaksida. Ska fnula lite men det får nog bli en kedjesträckare där iaf. Vill inte att kedjan fladdrar allt för mycke och sågar sönder insugsröret
Bild 3 är för att få ett helhetsintryck när allt är ihop monterat. Det blev inte som jag tänkte mig det. Kan inte sätta fingret på vad det är men tids nog kommer jag på det.
*Nästa delprojekt är y insuget. Måste veta var det hamnar så jag kan anpassa sista rörböjen in mot det innan jag kan svetsa fast den. Tänkte ha stora flänsar och skruva ihop de delarna. Det blir nog försänkt spårskruv eller om jag beställer skruv med hålborrade skallar för najning. får se.