GSX-R 1000 K7-tråden

Robz

Guest
Här kommer bild på min, dock sitter det svarta pazzoracing på den nu. :tummenupp
Tackar för blåsen du inte ville ha - de klarar sig på bana, ser fina ut o passar till mina röda Titax-handtag :D

Vad köpte du för blås till slut? Ser snyggt ut :tummenupp

Men du... den där fegranden på framhjulet får du komma med till SRW o ta bort!
www.sydskanesemse.nu
Bara att boka plats!

EDIT: Men du måste klara 95dB förbipasserande @ 10m
 
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Höga kåpglas.
Tror ni det ser helt miffo ut med den högsta rutan?
Jag är rätt lång så jag skulle vilja ha lite extra hög men den kanske blir för mycket?

comp_2_404x295.jpg


Original

109_SR.jpg


DB

109_DB.jpg


Extra hög

109_ST.jpg
 

Robz

Guest
Någon med bra inställningstips för fjädring om man ligger på 105kg med utrustning. Åker Supercorsa och 90% på bana.
Läste denna men det var ju för flugviktare :)
http://www.gixxer.se/viewtopic.php?t=771
Det som spelar mest roll för din vikt är förspänningen - saget skall vara:
Bak: 0-10mm obelastat 15-25mm med förare (mätt vertikalt mot marken).
Fram: Lägg på 5-10mm på ovanstående (mätt längs gaffelbenet).
Ökar fjäderförspänningen, brukar man få följa med med komp o retur men sällan speciellt mycket. Så börja med att ställa saget för din vikt o skruva sedan in Motorrads inställningar (ev. då något hårdare överallt) :tummenupp

EDIT: Kör du 90% bana bör du ligga åt det hårdare hållet med förspänningen.
 
Last edited:

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
KTM530
Höga kåpglas.
Tror ni det ser helt miffo ut med den högsta rutan?
Jag är rätt lång så jag skulle vilja ha lite extra hög men den kanske blir för mycket?

comp_2_404x295.jpg


Original

109_SR.jpg


DB

109_DB.jpg


Extra hög

109_ST.jpg

Jag tycker det högsta är riktigt snyggt. :tummenupp
Blir spetsigare front ochden ser ut att gå ännu fortare. :D
Jonas
 

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Skara
Hoj
Gixxer 1000 K7
Tjena!
Någon som vet med sig att han/hon/du skall sälja sin k7:a i vinter kan ha en köpare här..
Är ute efter en tills nästa vår! och tänkte att jag kan ju kolla här:)
Men det blir dock inte aktuellt förens typ januari!
 

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
Jag satte ett DB (original Honda Racing) på min CBR1000RR-08 och det är det bästa greppet jag gjort. Klockrent, helt utan surr kring huvudet jämfört med det lägre originalglaset! :tummenupp rekommenderas varmt!

Höga kåpglas.
Tror ni det ser helt miffo ut med den högsta rutan?
Jag är rätt lång så jag skulle vilja ha lite extra hög men den kanske blir för mycket?

comp_2_404x295.jpg


Original

109_SR.jpg


DB

109_DB.jpg


Extra hög

109_ST.jpg
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Om det intresserar någon så motsvarar en fjäder med 115N/mm en förarvikt på 85kg på en k7 1000. Har ni en annan vikt så är det bara räkna linjärt och gämföra med vad ni har nu.
 

Klabbe 1000

No fuck no ride
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Värnamo
Hoj
KTM 350
Jag satte ett DB (original Honda Racing) på min CBR1000RR-08 och det är det bästa greppet jag gjort. Klockrent, helt utan surr kring huvudet jämfört med det lägre originalglaset! :tummenupp rekommenderas varmt!


Jag har ju en riktig racer som kallas GSX-R 1000 med db.
299 i 5 min,är ganska påfrestande...Eller vilken hastighet menar du?
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Hur ser bakända och regskyltsbelysning ut original på K7an?
Ska in med min på registreringsbesiktning och måste ha allt så nära original som möjligt. Hittade ingen kontakt för regskyltsbelys?
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Kontakten sitter rätt långt ner på höger sida under sadlen ungefär. En tvåstiftad vit koppling. Sladden till regplåtsbelysningen går upp på höger sida i ett litet hål på undersidan där fästpunkterna till skylthållaren sitter.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Kontakten sitter rätt långt ner på höger sida under sadlen ungefär. En tvåstiftad vit koppling. Sladden till regplåtsbelysningen går upp på höger sida i ett litet hål på undersidan där fästpunkterna till skylthållaren sitter.

Var visst lite ivrig igår så jag missade den. Ska kolla mer.
Måste ta och bygga nån ful stänklapp i bak så dom blir nöjda på regbesikningen.
 

Robz

Guest
Problem vid fullgas och höga varv vid halv tank!

Problem vid fullgas och höga varv vid halv tank eller mindre!
Inga problem vid full tank!
Någon mer som har dessa problem?

Sedan hojen var sprillans, börjar den hacka vid ca 7-8 liter kvar vid fullgas över ca 9000 varv. När väl bränslelampan tänds är problemen mycket besvärande :gnissla
Sänker man till 80% gas går den jämnt igen.
Har ju garanti så de får åtgärda den, men Suzuki verkar inte veta vad det kan vara.
GSXR1100R här på forumet hade samma på en -02:a och sa lugnt att det var retur-ventilen på sprutet som inte stänger tillräckligt hårt. Låter ju troligt då "bränsle-pelaren" med full tank hjälper till att "hålla emot" returtrycket.

Bara att byta returventil, eller....?

/Snuvad på 1 sek/varv vid halv tank :huvet
 

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
Om det intresserar någon så motsvarar en fjäder med 115N/mm en förarvikt på 85kg på en k7 1000. Har ni en annan vikt så är det bara räkna linjärt och gämföra med vad ni har nu.

fram eller bak?

jag har 105 bak och 95 fram. Men jag tror jag behöver hårdare fjädrar för ligger jag på lite så bottnar gaffeln. Väger 80 kg utan stuntdräkten och 90 med full odödlighetsutstyrsel.
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top