Nu fortsätter det roliga
Tror du att det blir någon större skillnad om den räknas med? Accelererar den yttre foten så mycket mer än säte och innerpinne att det blir större krafter där än på sätet och innerpinnen?
Tror någon får shoppa lastmätare till våren
Nu pratar du dumheter, hur skulle något kunna accelerera mer än något annat, allt färdas ju i samma fart
Centrifugalkraften påverkar vilka muskler du behöver använda och på vilket sätt dem används, dvs man kan i princip stå på ytterpinnen trots häng.., vilket man inte skulle kunna göra utan just centrifugalkraften.
Du kan inte jämföra att sitta på en köksstol med att sitta på en hoj i hög kurvhastighet. Det exemplet faller lika mycket som exemplet med att lyfta ena foten från en badrumsvåg men ändå ha samma vikt..., självklart har men samma vikt eftersom man fortfarande belastar samma yta på vågen med hela sin kroppsvikt.
För att ett sådant exempel ska bli verklighetsanpassat så får man stå på en vågkonstruktion som tar hänsyn till hur mycket vikt respektive fot belastar ytan med
Det är verkligen inte hårklyveri. Momentpunkt och tyngdpunkt är ju helt skiljda begrepp inom detta. Jag aldrig komma på tanken att misstänka att du använde tyngdpunkt istället för momentpunkt. Att du bytt ut dom två orden är antagligen hela anledningen till offkeffs med fleras argumentation mot dina inlägg de senaste sidorna.
Hårklyverier eller inte..., läser man verkligen inläggen så är det faktiskt inte så svårt att förstå vad som menas.
Visst det är lättare för mig att förstå, som själv kör på det viset, men..., jag tycker absolut inte det är skrivit på ett obegripligt sätt, utan det verkar mer som om folk hänger upp sig på att termer måste vara "exakt" uttrykta än det som verkligen försöks att förklaras = snöa inte alltid in på korrekt använda termer/svenska utan läs mellan raderna ibland