Hört en rolig sak på fyllan!!

Är vaginalt sex omanligt?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Status
Ej öppen för fler svar.

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Men jag tror sexet speglar en del om sig själv.
Är man trygg och självsäker i sig själv så vågar man prova på saker.
Och tvärtom...

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ja jo nu kanske, men detta var typ 1990 och cheyer i åldern 16-18 var inte så "välutbildade" via internet och annat.

Men jag har inte varit med nån på det viset sen -99. Är med i 10-årsklubben nu, haha. Näerå men har inte varit singel sen dess, men jag tror också iofs att det har blivit mycket lättare att få ligga nu än när en annan var 15. I början av 90-talet var det så jäkla mycket skrämselsnack om HIV så vi översexuella tonårskillar hade det svårt. Vet många som känner igen sig i det.

Jo de gör de väl, men stöter man på en som inte diggar att ge oralt så tar ialf inte jag på mig kläderna å lämnar platsen :)

Nej, för fan. Den killen måste också ha gillat killar mera. Så gör man såklart inte.

Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det är väl egentligen upp till var och en att gilla det dom vill men i fallet i början av den här tråden där killen vägrar köra något annat än tvåan och tjejen inte vill ha den i tvåan så är det ju knappast en "Match made in heaven"
Hon ska inte vara med honom vilkat hon ju tydligen själv kommit fram till också.

Vad gäller faktumet att RFSU tar upp just analsex i sin undervisning är väl ett mynt med två sidor.
Många tycker säkert att det är för djäkligt att man undervisar ungdomar i det.
Å andra sidan så är det ett faktum att om man kollar på undersökningar av ungdomars sexualvanor så är det ganska många som vid ett eller flera tillfällen väljer att testa att köra tvåan. Då blir det ju utifrån den "undervisning" man får från filmer och den är väl på inga sätt rättvisande kring några aspekter av sex i verkligheten egentligen.
Med andra ord kommer en hyfsad andel som kommer att testa, med eller utan information och tips.
Då är det väl bättre att dom har fått information så att man minimerar risken för att det ska bli onödigt obehagligt eller dom kanske till och med gör illa sig.

Det viktiga i sammanhanget är ju egentligen att dom vet att det är upp till var och en vad man vill ägna sig åt och att det är OK att säga nej om man inte vill.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jo de gör de väl, men stöter man på en som inte diggar att ge oralt så tar ialf inte jag på mig kläderna å lämnar platsen :)

Nej, för fan. Den killen måste också ha gillat killar mera. Så gör man såklart inte.

Eller så var han helt enkelt inte så himla desperat att få :ligga bara för att, utan föredrog kvalitet framför kvantitet?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Vad gäller faktumet att RFSU tar upp just analsex i sin undervisning är väl ett mynt med två sidor.
Å andra sidan så är det ett faktum att om man kollar på undersökningar av ungdomars sexualvanor så är det ganska många som vid ett eller flera tillfällen väljer att testa att köra tvåan. Då blir det ju utifrån den "undervisning" man får från filmer och den är väl på inga sätt rättvisande kring några aspekter av sex i verkligheten egentligen.
Med andra ord kommer en hyfsad andel som kommer att testa, med eller utan information och tips.
Då är det väl bättre att dom har fått information så att man minimerar risken för att det ska bli onödigt obehagligt eller dom kanske till och med gör illa sig.

Det viktiga i sammanhanget är ju egentligen att dom vet att det är upp till var och en vad man vill ägna sig åt och att det är OK att säga nej om man inte vill.

Sexundervisning ska vara ren skrämselpropaganda. Gärna med bilder på kondylomkönsdelar och skräckhistorier om tonårsgraviditeter. Även om det är långt kvar dit vill då inte jag att mina barn ska springa omkring och tycka att sex är den simplaste sak i världen. MINST 18år och ett stadigt förhållande i minst 6mån ska vara det som gäller.

Som det verkar nu, utan att egentligen veta, så är det nån jävla Fråga Olle-retorik att allt är normalt och alla ska springa runt och knulla hela dagarna fast de bara är barn. Jag tycker inte om det alls.

qin4st

Call me Queen
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Suzuki (såld)
Det är väl egentligen upp till var och en att gilla det dom vill men i fallet i början av den här tråden där killen vägrar köra något annat än tvåan och tjejen inte vill ha den i tvåan så är det ju knappast en "Match made in heaven"
Hon ska inte vara med honom vilkat hon ju tydligen själv kommit fram till också.

Word :fakta
Ja tack äntligen!

Precis. Nu kan vi stänga tråden. :tummenupp

:rofl:tummenupp

Eller så var han helt enkelt inte så himla desperat att få :ligga bara för att, utan föredrog kvalitet framför kvantitet?

Men Palle då! Jag rodnar :rodnar

Last edited:

-Freddy-

Guest

Snubben i fråga hade aldrig fått till det förut så vilken kvantitet är det du snackar du om?

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Som det verkar nu, utan att egentligen veta, så är det nån jävla Fråga Olle-retorik att allt är normalt och alla ska springa runt och knulla hela dagarna fast de bara är barn. Jag tycker inte om det alls.

Det verkar onekligen vara lite 60-talskänsla över sex bland ungdomar idag. Frigjorda ska dom vara och inte rädda för att testa både på längden och tvären. Och alla tjejer med sina webbkameror som tycker det är helt normalt att locka dregglande killar till sig den vägen.

Kanske inte alltid att dom vill göra allting...men det "förväntas" av dom.

//M

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det verkar onekligen vara lite 60-talskänsla över sex bland ungdomar idag. Frigjorda ska dom vara och inte rädda för att testa både på längden och tvären. Och alla tjejer med sina webbkameror som tycker det är helt normalt att locka dregglande killar till sig den vägen.

Kanske inte alltid att dom vill göra allting...men det "förväntas" av dom.

//M

Precis, så länge de "är rädda om sig" så är allt tydligen okej. Skulle faktiskt vilja ha in lite mer moral i den undervisningen. Åas ville man ju inte det när man själv var tonåring, hehe.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Sexundervisning ska vara ren skrämselpropaganda. Gärna med bilder på kondylomkönsdelar och skräckhistorier om tonårsgraviditeter. Även om det är långt kvar dit vill då inte jag att mina barn ska springa omkring och tycka att sex är den simplaste sak i världen. MINST 18år och ett stadigt förhållande i minst 6mån ska vara det som gäller.

Självklart ska sexualundervisningen informera om riskerna som finns. För det finns ju trots allt risker med det. Det kan resultera i oönskade graviditeter, sjukdomar mm. I synnerhet om man kör oskyddat så till viss del håller jag med dig.
Däremot tycker jag inte att man ska dra det så långt att man kräver att man ska vara minst 18 år och kila stadigt sedan minst 6 månader.
Dom flesta ungdomar tycker att det är djävligt spännande med sex och dom testar lite oavsett vad föräldrarna tycker. Dom föräldrar som tror att dom kan förhindra sina barn att ha sex genom att exempelvis förbjuda dom att ha pojk eller flickvännen sovandes över när dom är 17 drar nog sig själv vid näsan. Vill dom ha sex så har dom sex. Det kommer bara att ske vid andra tillfällen.

Jag tycker inte att man ska stigmatisera vare sig dom som vill eller dom som inte vill.
Vill man ha sex så är det OK under förutsättning att man är tillräckligt gammal och vill man inte ha sex så är det helt OK att låta bli. Vad som är tillräckligt gammal varierar ju från person till person. Det viktiga är ju egentligen att när det sker så ska det ske för att man vill och dom ska fanimig se till att skydda sig.

Därmed inte sagt att jag kommer tycka att det är jättekul den dagen jag kanske får en dotter eller son som till slut börjar med sådana aktiviteter. Men det tror jag hänger ihop med att man som förälder har lite svårt att släppa tanken på att ens lilla flicka eller pojke faktiskt håller på att bli en vuxen person som har rätt att fatta egna beslut, både bra och dåliga.

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior

Nej, det är rätt!! Ge dem vars ett plastgevär så kan de leka krig i stället, som normala människor! :kulspruta:machinegu
Cornelis skrev:
Låt barnen kriga lugnt och snällt
så glömma de allt sexuellt
som hotar dem från alla håll, och visst är det väl tur
att vi här i landet har ordning och censur

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Har det här blivigt gamlarussin.com :va

Ni låter som ni är 60 år och för första gången ser en hårdrockare och tänker att det är en jävulsdyrkare.

När ni var 15-20 så klädde ni er och betede er på ett sätt som er mormor inte alla gillade, för så gjorde dom minsan inte på deras tid.
Då väntade man med att kyssa någon tills man var gift, och skulle man gå med någon på dans, så bad man tjejens far om lov först. Och aldrig att man kom hem senare än 22.00.
Och en tjej bjud minsan inte upp killen till dans eller frågade om en date. Det var minsan killens uppgift.

Släpp hörnflaggan och kom in i matchen.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Snubben i fråga hade aldrig fått till det förut så vilken kvantitet är det du snackar du om?

Så bara för att det är första gången så ska man nöja sig med vad som helst bara för att, utan några krav alls? :confused: Så desperat var då aldrig jag. Men det verkar ju som att en del är det här...

Vänd på steken. En tjej som aldrig gjort "det", hon skulle kasta sig över första bästa kille bara för att? Det tycker du troligtvis inte (även om det väl hade varit trevligt i din värld att allsköns tjejer kastat sig över dig bara för att), men för killar gäller det tydligen att man ska vara glad bara man får en chans? :confused:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
OnT: Jag tycker snubben gjorde rätt. En helylle-kille som står på sig och inte vekar inför en massa feministfasoner. Kvinnor är förvirrade små varelser som behöver styras med en fast hand. Hade de varit ihop hade han säkerligen blivit tvingad till IKEA så det är inte mer än rätt att den lilla asiatiskan bresar på skinkorna.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Har det här blivigt gamlarussin.com :va

Ni låter som ni är 60 år och för första gången ser en hårdrockare och tänker att det är en jävulsdyrkare..

:D

..och skulle man gå med någon på dans, så bad man tjejens far om lov först.

Jag frågade iaf min frus far om hennes hand långt innan jag friade till henne. Inte för att jag hade blåst av det om han misstyckt utan mest för att visa respekt.

Och aldrig att man kom hem senare än 22.00.

Men vilka tjejer tror du det är som råkar ut för det i Sverige nyintroducerade fenomenet gruppvåldtäkt eller allehanda idioter till våldsmän? Blir drogade på krogen etc. Inte är det de som sitter hemma med sina föräldrar i soffan efter kl22 iaf.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag frågade iaf min frus far om hennes hand långt innan jag friade till henne. Inte för att jag hade blåst av det om han misstyckt utan mest för att visa respekt.

Så det var låtsad respekt eftersom du ändå struntade fullkomligt i om han sa ja eller nej? :tummenupp Kul om han svarat nej och du hade fått det svart på vitt för resten av ert äktenskap, att han inte tyckte om dig speciellt mycket. ;)

Men vilka tjejer tror du det är som råkar ut för det i Sverige nyintroducerade fenomenet gruppvåldtäkt eller allehanda idioter till våldsmän? Blir drogade på krogen etc. Inte är det de som sitter hemma med sina föräldrar i soffan efter kl22 iaf.

Då är det alltså killarna som borde vara hemma kl 22, medan tjejerna kunnat vara ute hur länge de ville? :tungan

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år