Jag frågar alltid om jag kan behålla skorna på, har aldrig fått ett nej till svar. Oftast arbetar jag från stege och det är inte skönt utan skor, min arbetsgivare kräver även att jag har skyddsskor på mig när jag arbetar.
Jag städar gärna, men frågar alltid om jag ska göra det eftersom 450:- per timme är jävligt dyrt för en städare.
Jag har hög ringsignal för jag står inte sällan i mycket bullriga miljöer, visst kan jag ställa in olika profiler på min telefon men det skulle ändå bara glömmas bort. Jag ska ändå göra ett tappert försök!
Kräver jobbet en kollega så står vi oftast och rycker/drar i kablar i olika ändar på ett rör några meter ifrån varandra, då kan det krävas att vi pratar högt. Man kanske kunde lösa detta med någon sorts stealth-walkietalkie med öronsnäcka, att ringa blir ju onödigt dyrt. Ska kolla det.
Material som ligger ivägen råkar man alltid ut för, en plats som pekats ut av någon gillas inte alltid av en annan. Man skulle kunna samla alla på företaget där man jobbar och ha någon form av möte om såna saker innan arbetet börjar.
Oftast försöker man vara så smidig som möjligt men det är inte helt lätt alla gånger, det blir skräpigt, det låter en del, man är ivägen.
Dock så är jag och mina kollegor varken feta, fula eller luktar illa samt försöker vara hela och rena.
Vissa människor störs väldigt mycket av att det sker förändring på deras arbetsplats, när deras rutiner rubbas så klarar dom inte det och detta resulterar i att dom klagar. Man har lärt sig mönstret efter många år i branschen. Vissa tycker det är jättetrevligt med lite annat folk som stökar runt på stället, andra inte.
Det inte folk vanligtvis tänker på är att det inte bara är deras, utan även vår arbetsplats.