abethebabe
hungarianstallion
- Gick med
- 15 Jan 2006
- Hoj
- GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kan du skruva själv, med ALLT, så fine, gört själv då, kan du inte det/har inte tid/ingen lust etc så får du betala för det.
Folk bölar över priser men gråter ut här när deras lokala verkstad konkar pga folk som köper allt över nätet, när det är nåt de inte kan göra själva, typ en motorrenovering eller nåt annat i den stilen, då är det mest synd om dem i hela världen och de har bara sig själva att skylla.
Jag är däremot bara en dum Svensk som köper mina delar här hemma i landet men monterar dem själv, lite får man stödja iaf...
Så du menar att det bara är kundernas fel att verkstäderna kursar eller hur tänkte du nu har man dålig lönsamhet bör man sätta sig ned och fundera på varför och göra ngt åt det om man vill överleva. Varför har jag inga kunder? Det räcker liksom inte att fixa trogna roffes motor en gång om året fast han gladeligen betalar 10000:- varje gång.
Men visst är det tråkigt att handlarna/verkstäderna går omkull och det kommer att fortsätta så tills dom börjar inse att konkurrensen från internet/ebay faktiskt måste tas på allvar. Förmodligen kommer det även att drabba mig i långa loppet men jag är inte sugen på att betala skjortan bara för att en verkstad ska överleva, jag anser att det är verkstädernas ansvar att anpassa sig till verkligheten inte mitt.