HELLFIRE666
Med lem
:d :d :d
Hmm, jag undrar om det skulle gå att modifiera tanken så man kan stoppa i den interna pumpen i den istället för att byta tank, tror pumpen blir nästa huvudvärk.
:d :d :d
Nog lättare att skaffa en nyare tank (om den passar) för dom har väl pumpen i tanken och lacka om?
Annars måste du nog ändå skaffa en tank med inbyggd pump och skära lös bottendelen för det är väl en pressad sak som tätar/passar mot pumpplåten?
Finns det öht nyare tankar (med inbyggd pump) i rätt lack? Bara att hitta en knycklad tank då och ta botten + pump.
Trottelsynknig ska så klart göras. Men att plocka ur bränslepumpen & göra ren den & ev. byta filtret är också ett måste på en äldre Busa då de geggar igen. Vad jag vet går alla pumpar att ta bort det är t.o.m. enklare på äldre modeller då de inte sitter i tanken. Tanken måste också rengöras. Funkar inte det får du se över bränslespridarna & slangarna från pump till spridare & mäta bränsletrycket är bra samt slutligen ventilspelet & tändstiften förståss.
Filtren i spridarna verkar glömmas bort rätt ofta, jag har ju haft sån enorm tur att jag haft väldigt mycket tid att läsa om all skit man kan råka ut för så det är bara att sätta igång. Grumlig vätska i kopplingen är en av grejerna men allt sånt känns som "fredagsmys" efter startproblemen .
Ja det får jag hoppas, nya däck på det här så. Hur går det för dig då?
Egentligen har jag inget strul utan det är mest självförvållade problem som att Xenonlampan & startmotorn inte kan samsas om batteriströmmen. Lösningen är ett relä som jag inte orkat sätta dit. Sen har jag höjt den bak med två hundben vilket gjort hojen fladdrig fram & överkänslig i kurvorna. Kräver en rejäl inställning av dämparna Skriver mer om det i ett kommande inlägg. Annars är det full rulle. Ibland funderar jag på vilken nästa hoj skulle vara. Ja är så bortskämd med monster vridet från 3k & åsnespaken efter 6 K.
Allt jag provat hittills har känts tamt. Konstigt nog även Busan 2008 jag märkte ingen större skillnad mot den jag har, kanske lite mjukare gång på lågvarv, men nu drog jag inte ur den helt så det är kanske inte en rättvis jämförelse. Tror att 1999 ans Busa var den grymaste, det var den som skapade ikonen den hade lite småfel men gick som fan. Ha det.
Ja måste förtydliga mig det var ett fördröjnings relä jag ska stoppa in ställt på säg 30 sekunder, du hinner starta motorn & tänder xenon lampan med batteriet + generatorn.
Men en manuell vippkontakt funkar lika bra & är billigare, tänk att jag alltid ska krångla till det i onödan.
En tum ca. 2,5cm & jag har 2 cm & styrfladder trots att framdämparen från början var åtskruvad till max. Låter som om dämparen behöver mer olja & packas om eller styvare fjäder, kanske både och. Eller styvade du bara till kompressionen & returen & lät sagen vara inom normal spannet?
Av 2008 års Busa är den orange/svarta grymt snygg. Bra att du kom över tankarna på en zzr14. 1999 år s Hayabusa gick utav bara helvete & det var meningen också. Minns reportagegen från de svenska hoj tidnings reportrarna som efter mutresan/lanseringen var helt lyriska då de fått upp Busan i 330 km / h mätarfart. De skrev att de aldrig hade varit med om något liknande & troligen aldrig skulle få uppleva det igen - så skapas en ikon.
Jo det är rätt klart men jag har fått för mig att lyset inte ska tändas innan motorn går? Om jag inte drömt så var det nån som sa nåt om det men jag har fortfarande inte kollat så det kanske är bs.
Jag ställde bara upp förspänningen några snäpp och brydde mig inte i resten, stötte ju på andra problem men den var inte instabil innan heller. Är det nån skillnad mellan -99an och -00an? Jag har fått för mig att det bara är färgerna som förändrades?
Hej alla glada busaägare...har börjat kolla lite på lite olika hayabusor och provkört en del. Finns det några speciella fel/svagheter som man ska kolla lite extra noga efter på dessa hojar? Har kollat på en -05 med 3000 mil ca och en -99 med de dubbla milen. Bägge värlservade och i bra skick. Vad skiljer de olika årsmodeller åt, nån årsmodell som hade bättre uppdateringar är föregångarna.
Åker på en CBR929 idag men gillar Busans utseende och gillar dom det lilla jag provkört dom.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |