Den Ödmjuke
Ny medlem
Nej - men jag blir nog tvungen då startförsöken numera avslutas med en metallisk smäll. Har felsökt elsystemet - startkretsen utan att hitta något fel. Spolat igenom bränslesystemet med spridarrengöring/Fuel Clean, nya stift & rent luftfilter. Bränslepumpen funkar & hojen blir sur vid startförsöken men ska ändå mäta bränsle trycket med en egentillverkad mätare bestående av en klocka, en T- koppling & slangar samt be en bön om att den håller för trycket så jag slipper en bensin dusch.
Men rent logiskt bör det vara startmotorn och/eller slirkopplingen då det smäller till då startmotor stannar.
Var köpte du din? Då begagnat går bort. Sen finns det en smärtgräns för hur mycket jag lägger på en gammal hoj; tillslut blir det billigare att köpa en nyare, än att lappa & laga i all oändlighet, särskilt med tanke på vad hojen är värd. Men där tycker människor olika.
Jo föresten - var det några konstigheter att bytta slirkopplingen i manualen talar de om ett specialverktyg att hålla fast slirkoppningen när du lossar muttern på axeln som kopplingen fäster i ? Glöm frågan har hittat en hållare med 2 stift som passar. Bytte du även packningen till kåpan?
Ha det - från en olycksbroder
Men rent logiskt bör det vara startmotorn och/eller slirkopplingen då det smäller till då startmotor stannar.
Var köpte du din? Då begagnat går bort. Sen finns det en smärtgräns för hur mycket jag lägger på en gammal hoj; tillslut blir det billigare att köpa en nyare, än att lappa & laga i all oändlighet, särskilt med tanke på vad hojen är värd. Men där tycker människor olika.
Jo föresten - var det några konstigheter att bytta slirkopplingen i manualen talar de om ett specialverktyg att hålla fast slirkoppningen när du lossar muttern på axeln som kopplingen fäster i ? Glöm frågan har hittat en hållare med 2 stift som passar. Bytte du även packningen till kåpan?
Ha det - från en olycksbroder
Last edited: