HELLFIRE666
Med lem
Bakhjulssläpp i 140 rakt fram i regn under acceleration med däck som ska vara bra i väta, kan det va nåt?
Last edited:
Var är alla Hayabusa åkare? Här är det torrt på sådana. hör av er så alla vet att ni finns.
Ute o kör naturligtvis..
Själv så har jag pallat upp min för att se över styrlagret och sänka gafflarna en aning i kronan, då hinner man slösurfa lite SH.
Jag undrar vad det kan vara för fel med min hayabusa -00. Ibland så går den mycket dåligt, den bluddrar och ibland så stannar den då man ska växla på tomgång.Kan det vara tändningen eller insprut? Någon som har en ide?
Kollat felkoder? TPS?. Regulator och taskig kontakt i nån/några av alla dessa kontakter? Jag råkade just hitta en som ställt till djävulstyg. Jag är absolut ingen expert men jag verkar vara en av få som inte är ute och kör
Vad har du för Batteri och när bytte du det senast???
Ett Yuasa på 10 ah som är ca. 1 år, det är fräscht & håller laddningen bra. Vid kallstart så driver det runt startmotorn med full kraft mellan strömavbrotten & det mattas inte ens efter 5-6 startförsök.
Batteriet var det första jag tänkte på men det var ingen skillnad ens när det var fulladdat. Eller när jag provade med 12 ah backupbatteriet. Nya stift också föresten.
Nej det är något som bryter start strömmen efter att starmotorn snurrat ett par varv för att sedan släppa på den vid nästa start försök & sen bryta igen osv.
Om det inte är batteriet, hur skulle du/ni felsöka ? Startreläet, solenoiden, startmotorn eller kablar & anslutningar ?
Det som förvirrar mig är att det bara är vid kallstart som problemet uppstår. När den är varm eller t.o.m. ljummen - stått nån timme startar den direkt. Vad är det som en kall motor framkallar som försvinner när den är varm gällande startströmmen?
Vad gör man?
Har du kollat in den koppar/silver färgade här i köp och sälj?
Visst är det underbart... det jag har kvar att kolla är startrelät och själva starterkedjan samt ventilkoll. Min går trögt helt slumpartat, varm som kall spelar ingen roll. När jag bytte startmotorkopplingen funkade den felfritt i 2 månader sen började det igen. Jag antar att jag sätter igång till våren igen, nu orkar jag inte bry mig mer i år och ett kallgarage är inget man vill hålla på och djävlas i.
De "lösningar" jag sett är förutom startmotorkoppling, en kille som tog bort/la till en bricka i idler gear, minns inte riktigt, det finns de som bytt ut kablaget från batteriet och det har funkat, att det är batteriet verkar vara ovanligt förutom för dom som helt enkelt har ett batteri som är slut, problemet som just jag har och även andra påverkas inte av batteribyten. De som bygger om till 24 volt verkar ofta bli av med problemen men inte alla. Stött på så många som "vet" vad det beror på men ingen som verkligen VET. Jag nöter vidare när jag känner att jag orkar bry mig och hittar jag nåt så talar jag om det här.
Startrelä kan man kolla upp med, beställde ett igår bara för att jag kan. När började skiten för dig?
Det verkar som att det kom tillbaks för mig när temperaturen började sjunka under 10 grader och idag vid 2.5 gick det trögt direkt.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |