HELLFIRE666
Med lem
Startmotorn isärplockad och jag kan då inte SE nåt fel på den.
Provade lägga in ett inlägg nyss. men något knasar få se om det här kommer in...
Funderar på att köpa en busa -08 som jag sett på en annons.
Men jag är lite tveksam till körställningen. Jag är 188 cm lång och 110 kg tung. Går det om det skulle behövas sänka fotpinnarna lite på något enkelt sätt? Vad är det för mått på er och tycker ni att ni sitter bra på era busor efter 10-20 mils körning??
Problem efter xenonkonvertering på K8.
Körde iväg och allt fungerade som vanligt men efter en stund
dippade km/h-mätaren för att sedan ligga ner som en död fisk.
Har demonterat xenonsatsen på halv med mätaren är fortfarande död.
Är det sensorn till km/h som är död, fler som råkat ut för detta?
Ska testa sensorn men någon fler kanske har tips?`
Skål föresten!!
Det ser ut att bero på vatten som kommit in i kontaktstycket till sensorn.
Blött när jag delade på kontakten och erga på stiften.
Ska ändå funktionstesta för att vara säker på att den är hel..
//Nicke
Det finns ingen här som har sig en startmotorkoppling till en -00? Kanske en nyare passar?
Börjar det inte bli läge för att lämna in busan på en suzukiverkstad för en felsökning, jag menar den har ju strulat så länge nu. Gör en felsökning & laga själv så blir du inte ruinerad.
Sensor kass.. KÖPES!
Det finns massor av åsikter om busan & svårigheterna att lägga den snabbt i kurvor eller kasta den snabbt åt höger & vänster i en S-kurva på en bana. Min är en 03á.
Sedan finns det massor av råd hur man gör busan mer lättstyrd. Ett exempel är att sänka den, bak med ett sk. Hundben & fram med Triple Tree, dvs. bultar & distanser.
Fråga funkar det, har någon provat & måste man byta sidostödet?
Du menar väl ändå att HÖJA den i bak
Jeg har kjørt med min Hayabusa på bane 4 ganger ( tilsammen ca 11 dager ) og jeg har høyd den litt bak og satt på Showa Big Piston fork fra en GSXR1000 K9.
Har helt OK tempo ( 1,39 på ACR ( Banerekord er 1,27 )) uten å ta i alt for mye. Hayabusaen er faktisk mye bedre på bane en hva man skulle tro. Eneste er at den har dårlig markfrigang som på en mere hupete bane vil si at man skader kåpene. Nå er de bare slitt litt
Høyde den ca 2 cm med KORTERE Dogbones.
Gaffelen er styvare och lettere enn originale Hayabusa ( som er en budget gaffel ) og ganske så billig å kjøpe på eBay.
Hvis din lekker er det billigere å kjøpe en ny gaffel enn å levere inn til overhaling.
Passer rett på MEN du må ha Radial kalipere til bremsene.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |