HELLFIRE666
Med lem
- Gick med
- 11 Jul 2006
- Ort
- Skogen
Startmotorn isärplockad och jag kan då inte SE nåt fel på den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Provade lägga in ett inlägg nyss. men något knasar få se om det här kommer in...
Funderar på att köpa en busa -08 som jag sett på en annons.
Men jag är lite tveksam till körställningen. Jag är 188 cm lång och 110 kg tung. Går det om det skulle behövas sänka fotpinnarna lite på något enkelt sätt? Vad är det för mått på er och tycker ni att ni sitter bra på era busor efter 10-20 mils körning??
Problem efter xenonkonvertering på K8.
Körde iväg och allt fungerade som vanligt men efter en stund
dippade km/h-mätaren för att sedan ligga ner som en död fisk.
Har demonterat xenonsatsen på halv med mätaren är fortfarande död.
Är det sensorn till km/h som är död, fler som råkat ut för detta?
Ska testa sensorn men någon fler kanske har tips?`
Skål föresten!!![]()
Det ser ut att bero på vatten som kommit in i kontaktstycket till sensorn.
Blött när jag delade på kontakten och erga på stiften.
Ska ändå funktionstesta för att vara säker på att den är hel..
//Nicke
Det finns ingen här som har sig en startmotorkoppling till en -00? Kanske en nyare passar?
Börjar det inte bli läge för att lämna in busan på en suzukiverkstad för en felsökning, jag menar den har ju strulat så länge nu. Gör en felsökning & laga själv så blir du inte ruinerad.
Sensor kass.. KÖPES!
Det finns massor av åsikter om busan & svårigheterna att lägga den snabbt i kurvor eller kasta den snabbt åt höger & vänster i en S-kurva på en bana. Min är en 03á.
Sedan finns det massor av råd hur man gör busan mer lättstyrd. Ett exempel är att sänka den, bak med ett sk. Hundben & fram med Triple Tree, dvs. bultar & distanser.
Fråga funkar det, har någon provat & måste man byta sidostödet?
Du menar väl ändå att HÖJA den i bak
Jeg har kjørt med min Hayabusa på bane 4 ganger ( tilsammen ca 11 dager ) og jeg har høyd den litt bak og satt på Showa Big Piston fork fra en GSXR1000 K9.
Har helt OK tempo ( 1,39 på ACR ( Banerekord er 1,27 )) uten å ta i alt for mye. Hayabusaen er faktisk mye bedre på bane en hva man skulle tro. Eneste er at den har dårlig markfrigang som på en mere hupete bane vil si at man skader kåpene. Nå er de bare slitt litt![]()
Høyde den ca 2 cm med KORTERE Dogbones.
Gaffelen er styvare och lettere enn originale Hayabusa ( som er en budget gaffel ) og ganske så billig å kjøpe på eBay.
Hvis din lekker er det billigere å kjøpe en ny gaffel enn å levere inn til overhaling.
Passer rett på MEN du må ha Radial kalipere til bremsene.
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
BMW R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Sveriges vägar i allt bättre skick
Foto: Liza Simonsson Utv... |