Hayabusa-tråden

Provade lägga in ett inlägg nyss. men något knasar få se om det här kommer in...
Funderar på att köpa en busa -08 som jag sett på en annons.
Men jag är lite tveksam till körställningen. Jag är 188 cm lång och 110 kg tung. Går det om det skulle behövas sänka fotpinnarna lite på något enkelt sätt? Vad är det för mått på er och tycker ni att ni sitter bra på era busor efter 10-20 mils körning??
 
Provade lägga in ett inlägg nyss. men något knasar få se om det här kommer in...
Funderar på att köpa en busa -08 som jag sett på en annons.
Men jag är lite tveksam till körställningen. Jag är 188 cm lång och 110 kg tung. Går det om det skulle behövas sänka fotpinnarna lite på något enkelt sätt? Vad är det för mått på er och tycker ni att ni sitter bra på era busor efter 10-20 mils körning??

Enklast och snyggast om du köper ett fotpinnskit ( race pinnar ) sen byter man plats på höger och vänster platta

Då går det att justera pinnarna så som du vill ha dom
 
Det lät låter lagom avancerat för mig. Tack!
Nu är det bara hoppas på att firman har hojen kvar om 2 veckor så att jag kan åka och titta på den när jag blir ledig från jobbet.
Tycker utbudet av begagnade -08,-09,-10 är lite lågt. Nya -11or å -12 or finns det ju en hel det av.. Men då kostar dom ju en del..
 
Problem efter xenonkonvertering på K8.

Körde iväg och allt fungerade som vanligt men efter en stund
dippade km/h-mätaren för att sedan ligga ner som en död fisk.

Har demonterat xenonsatsen på halv med mätaren är fortfarande död.

Är det sensorn till km/h som är död, fler som råkat ut för detta?

Ska testa sensorn men någon fler kanske har tips?`

Skål föresten!!:rock
 
Problem efter xenonkonvertering på K8.

Körde iväg och allt fungerade som vanligt men efter en stund
dippade km/h-mätaren för att sedan ligga ner som en död fisk.

Har demonterat xenonsatsen på halv med mätaren är fortfarande död.

Är det sensorn till km/h som är död, fler som råkat ut för detta?

Ska testa sensorn men någon fler kanske har tips?`

Skål föresten!!:rock

Det ser ut att bero på vatten som kommit in i kontaktstycket till sensorn.

Blött när jag delade på kontakten och erga på stiften.
Ska ändå funktionstesta för att vara säker på att den är hel..

//Nicke
 
Börjar det inte bli läge för att lämna in busan på en suzukiverkstad för en felsökning, jag menar den har ju strulat så länge nu. Gör en felsökning & laga själv så blir du inte ruinerad.

Hade jag inte bott så långt ifrån en verkstad så hade jag förmodligen gjort det. Jag ställde in årets säsong redan i mars så jag slipper vara förbannad och less hela sommarn och tar en sak i taget istället.
 
Finns det någon vinst med att sänka en busa när det gäller bankörning

Det finns massor av åsikter om busan & svårigheterna att lägga den snabbt i kurvor eller kasta den snabbt åt höger & vänster i en S-kurva på en bana. Min är en 03á.
Sedan finns det massor av råd hur man gör busan mer lättstyrd. Ett exempel är att sänka den, bak med ett sk. Hundben & fram med Triple Tree, dvs. bultar & distanser.
Fråga funkar det, har någon provat & måste man byta sidostödet?
 
Det finns massor av åsikter om busan & svårigheterna att lägga den snabbt i kurvor eller kasta den snabbt åt höger & vänster i en S-kurva på en bana. Min är en 03á.
Sedan finns det massor av råd hur man gör busan mer lättstyrd. Ett exempel är att sänka den, bak med ett sk. Hundben & fram med Triple Tree, dvs. bultar & distanser.
Fråga funkar det, har någon provat & måste man byta sidostödet?



Du menar väl ändå att HÖJA den i bak
 
Du menar väl ändå att HÖJA den i bak

Ärligt talat vet jag inte om man höjer eller sänker den & om det är fram eller bak. Man läser så mycket konstig på nätet så att man tillslut varken vet ut eller in. Tacksam för all hjälp jag kan få.
De jag vill ha är en mer lättsvängd hoj.
Ps Jag har inte glömt vår diskussion i höstas om mappning & fixa kopplingen jag sparar pengar & återkommer när spargrisen är full. Ds.
 
Jeg har kjørt med min Hayabusa på bane 4 ganger ( tilsammen ca 11 dager ) og jeg har høyd den litt bak og satt på Showa Big Piston fork fra en GSXR1000 K9.

Har helt OK tempo ( 1,39 på ACR ( Banerekord er 1,27 )) uten å ta i alt for mye. Hayabusaen er faktisk mye bedre på bane en hva man skulle tro. Eneste er at den har dårlig markfrigang som på en mere hupete bane vil si at man skader kåpene. Nå er de bare slitt litt :)
 
Jeg har kjørt med min Hayabusa på bane 4 ganger ( tilsammen ca 11 dager ) og jeg har høyd den litt bak og satt på Showa Big Piston fork fra en GSXR1000 K9.

Har helt OK tempo ( 1,39 på ACR ( Banerekord er 1,27 )) uten å ta i alt for mye. Hayabusaen er faktisk mye bedre på bane en hva man skulle tro. Eneste er at den har dårlig markfrigang som på en mere hupete bane vil si at man skader kåpene. Nå er de bare slitt litt :)
:)

Ok du har höjt den bak, hur mycket höjde du? Vad använde du "Hundben" med för borrade hål eller Länken du kan skruva till önskad längd?
När det gäller framgaffeln fr. GSXR 1000, Showa Big Piston fork vad är skillnaden mot original? Sänker den fronten & är styvare?
Som du märker är jag full av frågor.:)
 
Høyde den ca 2 cm med KORTERE Dogbones.
Gaffelen er styvare och lettere enn originale Hayabusa ( som er en budget gaffel ) og ganske så billig å kjøpe på eBay.
Hvis din lekker er det billigere å kjøpe en ny gaffel enn å levere inn til overhaling.
Passer rett på MEN du må ha Radial kalipere til bremsene.
 
Høyde den ca 2 cm med KORTERE Dogbones.
Gaffelen er styvare och lettere enn originale Hayabusa ( som er en budget gaffel ) og ganske så billig å kjøpe på eBay.
Hvis din lekker er det billigere å kjøpe en ny gaffel enn å levere inn til overhaling.
Passer rett på MEN du må ha Radial kalipere til bremsene.

Bra nu har jag en Busa modifikation som fungerar på bana. Jag ska använda den då jag bygger om min egen.
Tack för hjälpen! :)
 
Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

Back
Top