Hayabusa-tråden

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
En kompis skulle absulut testa lite på mest inne på sin gård och tippade omkull, toppkåpa, sidokåpa och rotorkåpa repade samt sprucken lack på tanken, vems fösäkring går det på eller blir det billigare att köpa grejerna? vem gör skadeanmälan osv, nån som har koll?

Även hört ett "skramlande" ljud över järnvägsövergångar och gupp, kollade nu och ser att styrdämparen inte sitter som den ska men går inte att dra åt, glappar uppåt/neråt i fästet, underbart.
 

Trapphus

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Ort
Norrköping
Hoj
På vinterförvaring
Jag gjorde en liten panik installation då vi skulle upp till Kiruna i söndags.
Den blev så här:

bla. bla. bla.

Jättetack för tipset.. Blir väl nåt liknande för mig också.
Har gott om tid nu o greja med hojen då snuten tog kortet för mig, 1-2 månader. Jävla sexfingrade Marklundspoliser utanför Skellefteå. (Ni som hänger med i hockey vet vad jag menar) :huvet
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Även hört ett "skramlande" ljud över järnvägsövergångar och gupp, kollade nu och ser att styrdämparen inte sitter som d den ska men går inte att dra åt, glappar uppåt/neråt i fästet, underbart.

Det är väl bara bussningarna som är slut? Går inte dom att köpa löst? Annars kostar beggade 2.50 och en hallonbåt på eBay.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Det är väl bara bussningarna som är slut? Går inte dom att köpa löst? Annars kostar beggade 2.50 och en hallonbåt på eBay.

Ahaa, det ser ju ut som det ska va nåt sånt tycker jag men det blir ju mer bränsle på brasan angående eurowheels då, dom lär inte va slut efter 1300 mil va? ;) Djävla pack säger sej.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Min har gått 4k och den klappar inte det minsta så det låter ju onekligen knepigt. Kolla en sprängskiss och se om du kanske saknar nån del.
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Ja det blir ju det men orkar inte börja innan jag ställer in den, det får nog bli snart då. Djävla skitaffär.

Det måste vara samma hoj som jag tittade på där när jag skulle köpa min. En konstig buckla på tankens vänstra sida fick mig modfälld. Sen när jag synade den närmare och diskuterade pris så tog det slut. Kunde konstatera att den hojen inte gått några 1376 mil eller vad det var dom hävdade om man räknade om miles till kilometer. De undrade vad jag trodde den gått och jag gissade på minst 5000mil. Den -00:a jag köpte har enligt mätaren gått 2800 mil och den är mycket fräschare i allmänskicket.
Menar inte att racka ner på din hoj, motorn lät ok för mig och den kanske mest behövde tvättas ordentligt. Men du ska vara ihärdig angående fel och brister tycker jag. Antar att du fick betala ett marknadsmässigt pris för den.
 

svinkallt

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2005
Ort
Var jag landar
Hoj
BB-06 Akra hel, PC3, KN, Bänk 153,21hk
Hejsan alla Busa-ägare..
Har funderingar att införskaffa mig en -10 Busa. Har en Blackbird -06 med Akrasystem och min tanke att ev skaffa sådant till nybusan i framtiden pga avsaknaden av gooo-soundet antar jag:D
Någon som kör med Akrapovic och vad går sådant system lös på mellan tumme och pekfinger?
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Räkna med 6-800 dollar plus gräl och moms köpa i Sverige går inte med tanke på priset.. räkna med det dubbla här... :-(
 

Sime

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Alingsås
Hoj
06 Suzuki GSX1300R
Då har du tittat på TRE med växel indikator..
Det du väljer är färgen på displayen... Vill du ha en blå siffra eller en röd..

Kan förövrigt starkt rekommendera den.. Har den själv och det är grymt skönt att se vilken växel man har i.. :tummenupp

Nu kör man runt med en blå fin siffra! tycker faktiskt den drar iväg bättre. kopplade den direkt på batteriet, resulterar i att den drar ur strömmen på 1 vecka. har skaffat en strömbrytare som ja tänkte sätta under pass.sadeln. borde ju finnas en enklare lösning men vet ju inte vilken kabel man ska skarva på...
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Nu kör man runt med en blå fin siffra! tycker faktiskt den drar iväg bättre. kopplade den direkt på batteriet, resulterar i att den drar ur strömmen på 1 vecka. har skaffat en strömbrytare som ja tänkte sätta under pass.sadeln. borde ju finnas en enklare lösning men vet ju inte vilken kabel man ska skarva på...

Då är det nåt som är fel för den ska stänga av sig själv när du stänger av hojen..
Så du så inte behöva någon strömbrytare alls..
 

Sime

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Alingsås
Hoj
06 Suzuki GSX1300R
Då är det nåt som är fel för den ska stänga av sig själv när du stänger av hojen..
Så du så inte behöva någon strömbrytare alls..

den stänger av sig alltid men de är nog nån form av minne som drar ur. står även i inst.guiden att man ska koppla ur den om man inte kör på några veckor alternativt koppla på en annan kabel.
 

Kul-Gubben

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Höör
Hoj
En Taiwanesisk
Det vackraste som någonsin byggts i mc-väg är fanimig Hayabusan. :D Den är sååå snygg, sexig och rå! En allroundhoj för asfalt som går som ett skott, men bara om man vill. Det är så jag får ståpäls och högre puls bara av att titta på den! Hur blir det den dagen jag tittar ut på en egen på uppfarten?

Det som hindrar mig är den förbannade försäkringskostnaden. Jag tycker det är för mycket pengar.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Men varför köpa en så ny??
Det är minimal skillnad mellan en 99:a och en 07:a men försäkringskostnaden skiljer en del.. Jag pröjar 6k hel/hel för min 99:a
 

Sime

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Alingsås
Hoj
06 Suzuki GSX1300R
Det vackraste som någonsin byggts i mc-väg är fanimig Hayabusan. :D Den är sååå snygg, sexig och rå! En allroundhoj för asfalt som går som ett skott, men bara om man vill. Det är så jag får ståpäls och högre puls bara av att titta på den! Hur blir det den dagen jag tittar ut på en egen på uppfarten?

Det som hindrar mig är den förbannade försäkringskostnaden. Jag tycker det är för mycket pengar.

Suzukis märkesförsäkring är de som gäller! 8 lax hel/helår för min 06 å ja är inte ens 30. folksam skulle ha 25...
 

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Norge
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Ja visst fan, hade ju varit fint annars men autotune lär väl kosta som en bänkning ändå :p Vart hittar man trattarna?

MOTTY AFR tuner er BEDRE enn PC V.
www.afrtuner.com

Har det selv på min lille Busa
40004_147941421890407_100000236505025_345923_2633836_n.jpg
 

Kul-Gubben

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Höör
Hoj
En Taiwanesisk
Suzukis märkesförsäkring är de som gäller! 8 lax hel/helår för min 06 å ja är inte ens 30. folksam skulle ha 25...

8 000 kr anser jag vara för mycket. Det är ju dock bara en motorcykel. Som visserligen är extrem men nä; 8 000 kr bär emot att betala i försäkring för nöjet.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top